Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از دلایل گسترش ویروس کرونا در برزیل سیاست‌های ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری این کشور اعلام شده که خطرات ویروس کرونا را جدی نگرفته است. رئیس جمهوری برزیل به دلیل رویکرد و سیاست خود در قبال گسترش ویروس کرونا مورد انتقاد قرار گرفته است.

علاوه بر تداوم بحران شیوع کرونا در برزیل که این کشور را در جایگاه دوم از نظر میزان مبتلایان به این ویروس در جهان قرار داده، بولسونارو با یک رسوایی سیاسی نیز دست به گریبان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژایر بولسونارو بر اساس یک سری تصاویر زنده که در صفحه فیس‌بوک او پخش شد، ضمن همراهی بادیگاردهایی با ماسک خودش ماسکی به صورت نزده بود و در همین حین از معترضانی که پرچم‌های برزیل را تکان داده و او را یک افسانه می‌خواندند، استقبال کرد.

این اتفاق چند روز بعد از آن می‌افتد که برزیل به لحاظ شدت شیوع کرونا از روسیه نیز پیشی گرفته و در جایگاه دوم فهرست کشورهایی با بیشترین میزان ابتلا و تلفات کرونا ویروس بعد از آمریکا قرار گرفت. این یکی از چندین تظاهراتی است که بولسونارو در هفته‌های اخیر از برگزاری آن حمایت کرده بود.

از سوی دیگر دادگاه عالی برزیل اخیرا اقدام به انتشار ویدیویی از یک نشست وزرای دولت مربوط به تاریخ ۲۲ آوریل کرده است که در آن بولسونارو می‌گوید، به دنبال تغییر برخی مقام‌های امنیتی و روسای آن‌ها و حتی برخی وزرا به دلیل مزاحمت این افراد برای خانواده‌اش است.

سرجیو مورو، وزیر دادگستری سابق برزیل اخیرا بولسونارو را به تلاش برای مداخله در تحقیقات پلیس برزیل متهم کرد.

بولسونارو در تجمع اخیر با مردم دست داده و در کنار آن‌ها عکس گرفت و حتی یک پسر بچه را نیز روی شانه‌هایش بالا برد و اینگونه نشان داد که به تدابیر مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی از بابت مقابله با کرونا ویروس در کشورش بی‌اعتناست. انتظار می‌رود که تجمعات بیشتری در حمایت از بولسونارو با این وضع در شهر سائوپائولو، پرجمعیت‌ترین شهر برزیل برگزار شود.

کارشناسان گمان می‌کنند که تعداد واقعی مبتلایان در برزیل می‌تواند تا ۱۵ برابر بیشتر از میزان رسمی ثبت شده باشد. بولسونارو در انظار عمومی بدون رعایت قوانین و مقررات مربوط به کرونا ظاهر می‌شود و بدون زدن ماسک به میان طرفداران خود می‌رود. کاخ سفید دوشنبه (۲۵ مه) اعلام کرد شهروندان غیرآمریکایی که می‌خواهند از برزیل وارد آمریکا شوند نباید تا ۱۴ روز قبل در برزیل بوده باشند. محدویت‌های جدید آمریکا شامل خارجیانی می‌شود که به مدت ۱۴ روز در برزیل بوده‌اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۶۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آماده‌باش در سیستان و بلوچستان/ همه مدیران ‌پای کارند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در پی صدور هشدار جوی سطح قرمز هواشناسی در خصوص فعالیت سنگین سامانه بارشی از امروز در جنوب استان، همه دستگاه‌های خدمت‌رسان استان در آماده‌باش هستند. - اخبار استانها -

محمد کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: در پی صدور هشدار جوی سطح قرمز هواشناسی در خصوص فعالیت سنگین سامانه بارشی از امروز در جنوب استان، همه دستگاه‌های خدمت‌رسان استان در آماده‌باش هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تدابیر لازم برای مدیریت مخاطرات احتمالی اندیشیده شده و همه دستگاه‌های امدادی و مدیران استان پای کارند تا خسارات به حداقل ممکن برسد.

وی خاطرنشان کرد: صدا و سیمای استان از روز گذشته به صورت زیرنویس و اعلام در خبر و سایر برنامه‌ها مکرر در حال اطلاع‌رسانی شرایط جوی و هشدار به مردم هستند تا با رعایت موارد و نکات ایمنی از تلفات احتمالی جلوگیری شود.

کرمی خاطرنشان کرد: با مدیریت فضای مدارس و سایر اماکن در اختیار، تدابیر لازم برای پذیرش احتمالی سیل‌زدگان نیز اندیشیده شده که امیدواریم شاهد خسارت جدی به مردم نباشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در عملیات «وعده صادق» علاوه بر اسرائیل، متحدان و حامیانش نیز تنبیه شدند + فیلم
  • در عملیات «وعده صادق» علاوه بر اسرائیل، متحدان و حامیانش نیز تنبیه شدند
  • اعلام آماده‌باش در سیستان و بلوچستان/ همه مدیران ‌پای کارند
  • اتخاذ تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در ۲حوزه انتخابیه خوزستان
  • کنار گذاشتن سرپرست تیم استقلال و غیبت مدافع برزیلی
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه های انتخابیه آبادان و رامهرمز و رامشیر اتخاذ شد
  • خوشبختی هوادار با آخرین خرید (عکس)
  • هشدار فرمانده کل ارتش به رژیم صهیونیستی و حامیانش
  • واکنش کاربران شبکه ایکس نسبت به حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل