Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-20@02:42:05 GMT

اعلام پایان محدودیت‌ها را جدی نگیرید!

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۶۴۱۱

اعلام پایان محدودیت‌ها را جدی نگیرید!

عصرایران؛ سهیلا طایی- چه کرونا باشد و چه هر بحران عالم‌گیر دیگری، خاک سرد است و آدمی فراموش‌کار؛ به‌هرحال دیر یا زود داغ بحران‌های عظیمی همچون سیل، سونامی، وبا، طاعون در دلمان سرد شده و کرونا هم امروز و فردا در خاطره‌ها کمرنگ می‌شود و ناگزیر به بازگشت به زندگی روزمره هستیم.

کرونا ماه‌هاست که بر جهان ما سایه انداخته و زندگی عادی انسان‌ها را مختل کرده است و ازآنجایی‌که معیشت ما درگرو فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی است ناچاریم، کرکره‌ها را بالا بدهیم و کسب‌وکارمان را از سر بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحالی‌که آرام‌آرام از شعار «در خانه بمانیم» فاصله گرفته و محدودیت‌های کرونایی کاهش می‌یابد و با کاهش تلفات ناشی از ویروس کرونا در کشور مواجهه هستیم، بازگشایی مراکز پرتجمع، اماکن مقدسه و حرم‌های شریف و همچنین فعالیت ادارات با ظرفیت کامل از هفته آینده، آغاز می‌شود.

اما به گفته روحانی رئیس‌جمهوری: به‌هیچ‌وجه نباید این تلقی در افکار عمومی به وجود آید که مراقبت‌ها و رعایت اصول بهداشتی اهمیت سابق را ندارد و لذا رعایت نکات بهداشتی و مراقبت همچنان باید در دستور کار مردم باشد.

در این میان توصیه‌هایی مطرح می‌شود که رعایت آن‌ها می‌تواند تا حدودی زیادی از ابتلا به کرونا پیشگیری کند:

توصیه اول این است که اعلام پایان محدودیت‌ها را جدی نگیرید و فقط در صورت اضطرار از خانه خارج شوید و اگر می‌توانید کارتان را از خانه و به‌صورت دورکاری انجام دهید به فکر حضور در محل کار نباشید.

شستن دست‌ها و استفاده از ماسک همچنان در صدر توصیه‌های بهداشتی است و آن‌گونه که متخصصان می‌گویند شش بار شستن دست‌ها در روز احتمال ابتلا را به‌شدت کاهش می‌دهد، عدم تجمع و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز بسیار حائز اهمیت است؛ نکته مهم بعدی محافظت از خود در برابر افراد بیمار و به‌خصوص قرار نگرفتن در معرض سرفه و عطسه است.

آن‌گونه که شبکه خبری بی‌بی‌سی به نقل از وبلاگ "ارین برامج"، ایمنی‌شناس و استاد دانشگاه ماساچوست دارتموث گزارش داده؛ با هر سرفه نزدیک به ۳ هزار قطرک تنفسی با سرعت حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت در هوا پراکنده می‌شود. بیشتر این قطرک‌ها نسبتا بزرگ هستند و براثر نیروی جاذبه به‌سرعت به زمین می‌افتند. اما بقیه آن‌ها در هوا می‌مانند و می‌توانند ازیک‌طرف اتاق به‌طرف دیگر بروند. اما اگر فردی که با او در آسانسور هستید به‌جای سرفه، عطسه کند مشکل شما ۱۰ برابر خواهد شد.

او در وبلاگ خود نوشت: اگر فردی به بیماری مبتلا باشد، قطرک‌های تنفسی که تنها با یک سرفه یا عطسه او پخش می‌شوند، می‌توانند حامل نزدیک به ۲۰۰ میلیون ذره ویروس باشند. بنابراین اگر حین مکالمه رودررو با یک شخص، او مستقیما در صورت شما سرفه یا عطسه کند، این امکان وجود دارد که ۱۰۰۰ ذره ویروس خیلی راحت از طریق مجاری تنفسی وارد بدنتان شوند و شما را بیمار کنند.

درنهایت اینکه پس از بازگشت به خانه بلافاصله لباس‌های خود را عوض کرده و حتما دوش بگیرید و تا زمانی که از بهداشت خود مطمئن نشدید به فاصله خود را با سایر افراد خانواده حفظ کنید.

____________________

بیشتر بخوانید:

سخنگوی وزارت بهداشت: ۲۰۲۳ ابتلا و ۳۴ فوتی جدید کرونا در کشور / ۱۹ استان بدون فوتی

کرونا 59 قربانی دیگر گرفت/ بیش از 133 هزار مبتلا

تست کرونا در ۱۶ درصد بهبودیافتگان مثبت است

لینک کوتاه: asriran.com/0033xf

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش بزرگ سپاهان در دربی اصفهان

به گزارش "ورزش‌ سه"، سپاهان در حالی به مصاف برابر ذوب‌آهن پا می‌گذارد که عملکرد شاگردان محمد ربیعی در خانه و بیرون از خانه کاملا متفاوت بوده است. آنها هر چقدر در خانه شکست خورده‌اند، در بیرون از خانه جبران کرده‌اند و نمونه آن پیروزی پرگل و تحقیرکننده تراکتور در ورزشگاه یادگار امام بود که موجبات پایان کار پاکو خمس در تبریز را فراهم کرد.

این در شرایطی است که سپاهان با اندیشه کسب سه امتیاز پا به مسابقه خواهد گذاشت و سبک بازی مورایس و شاگردانش کاملا منطبق با فلسفه ذوب آهن خواهد بود که با اندیشه استفاده از ضدحملات وارد زمین می‌شود.

مصاف برابر ذوب آهن یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین دیدارهای فصل سپاهان است که باید دید در پایان ذوب آهن موفق می‌شود که در بیرون از خانه نتایج درخشانی کسب کرده و بهترین تیم لیگ از این حیث است یا سپاهان که روزهای خوشی را سپری نمی‌کند و به سه امتیاز دربی دل بسته است.

دیگر خبرها

  • آنتی‌بیوتیک‌ها سرفه را کاهش نمی‌دهند، حتی اگر عفونت باکتریایی باشد
  • آیا آنتی بیوتیک‌ها در تسکین سرفه موثرند؟
  • محدودیت‌های پروازی در شیراز پایان یافت
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • اعمال محدودیت‌ ترافیکی پایان هفته در محورهای شمالی
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمال
  • چالش بزرگ سپاهان در شهرآورد اصفهان
  • چالش بزرگ سپاهان در دربی اصفهان