Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: بانک‌ها در اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی و پرداخت وام‌‌ها کند عمل می‌کنند و باید نظارت بر عملکرد بانک‌ها در این حوزه تشدید شود. ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

عیسی قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین طولانی بودن فرآیند بررسی طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و ندادن اختیار به شعب منتخب بانکی را از دلایل کند بودن فرآیند پرداخت وام به این طرح‌ها دانست و اظهار داشت:‌ کاغذبازی زیاد اداری و انعطاف نداشتن بانک­های عامل درباره نواقص قابل‌اغماض هم بر این کندی افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نظارت بر نظام بانکی را راه­حل اصلی توسعه اشتغال پایدار روستایی بیان کرد و افزود: این نظارت باید هم در روند پرداخت و هم در مراحل بعد از پرداخت اعمال شود؛ چراکه حجم عرضه تسهیلات پرداختی طرح ایجاد اشتغال روستایی بسیار کمتر از میزان تقاضا در این بخش است.

طرح‌های بزرگ و دانش‌بنیان در اولویت اعطای تسهیلات قرار بگیرند

این مقام مسئول با تأکید بر پرهیز از پذیرش طرح‌های کوچک‌مقیاس و با بهره‌‌وری کم توسط دستگاه‌های متولیگفت: متولیان باید این وام‌ها را به طرح‌های بزرگ و مؤثر مانند مجتمع‌‌های گلخانه‌ای و دانش‌بنیاناختصاص دهند. در ضمن طرح‌ها باید کارشناسی شود تا ضمن اثرگذاری و ایجاداشتغالو تولید، برای مردم نیز مشکل ایجاد نکند تا در آینده به‌عنوان بدهکار تازه سیستم بانکیمحسوب نشوند.

قبادی با اشاره به اعمال محدودیت بانکی در حمایت از طرح‌های نو­آورانه و دانش­‌بنیان، اضافه کرد: البته آشنا نبودن متقاضیان با قوانین و مقررات و دقت نکردن کارگروه در انتخاب متقاضیان صالح و توانمند طرح­ها هم سبب شده که روند اجرایی و اقتصادی شدن طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی با کندی پیش رود.

گلایه فعالان حوزه کشاورزی استان مرکزی از کمبود منابع حمایتی/ وقتی چتر حمایت دولت بر سر کشاورزان دیده نمی‌شودروایت دریافت ارز توسط مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه بدون واردات کالا/مسئول بانک کشاورزی باید جزو متهمان باشد

وی با تأکید بر لزوم مشارکت، پویایی و سرعت عمل بیشتر بانک‌ها در اعطای تسهیلات اشتغال روستایی گفت: حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و استارتاپی، توجه به‌دشواری اجرای طرح‌های اقتصادی در روستاها، استمرار حمایت از واحدهای تولیدی مستقر در مناطق روستایی و افزایش سقف تسهیلات از راهکارهایی است که می‌تواند از شدت مشکلات بکاهد.

قبادی همچنین به تصدیق تخلفات صورت گرفته در بعضی از مراکز تولیدی در روستاها در استفاده غیرمرتبط از وام‌های طرح یادشده اشاره کرد و افزود: کمیته نظارت با مسئولیت فرمانداری، دستگاه‌های مربوطه، نظام بانکی و تأمین اجتماعی ایجادشده و چنانچه وام‌ها به ایجاد تولید و اشتغال واقعی منجر نشود، سریعاً باید به نظام بانکی عودت داده شوند و بازپرداخت آن‌ها با نرخ رایج سود و کارمزد بانکی (18 درصد) محاسبه شود.

انتهای پیام/ش

R7541/P/S6,63/CT7 واژه های کاربردی مرتبط بانک تجارت بانک ملت "کشاورزی، ناجی اقتصاد، قاتل تحریم" کمیسیون کشاورزی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بانک تجارت بانک ملت کمیسیون کشاورزی زندگی روستایی بانک تجارت بانک ملت کمیسیون کشاورزی کشاورزی اشتغال روستایی بانک ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی: طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بانک مرکزی اعلام کرد: در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

بانک مرکزی تاکید کرد: با اجرای طرح «کهربا»، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آنها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • ۵ باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • بانک مرکزی: طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد