Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: اراضی ملی روستای دروان مورد هجوم ملخ اُوارو ویستیا قرار گرفته است.

محمدرضا فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به این که گزارشات مردمی حاکی از هجوم گونه ای از ملخ بومی در اراضی ملی روستای دروان بعد از تغییرات اقلیمی است، گفت: پس از هماهنگی واحد گیاه پزشکی اداره کل منابع طبیعی با بخشداری مرکزی کرج و دهیاری روستای مزبور و شرکت پیمانکار حوزه آبخیز مربوطه، در اسرع وقت تیم مبارزه با ملخ تشکیل و به اراضی ملی روستای دروام اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان این که این نوع ملخ از نوع شاخک بلند به اسم اُوارو ویستیا است، افزود: با توجه به وسعت مراتع روستا و ممنوعیت مبارزه شیمیایی در مراتع و امکانات و گزینه‌های محدود جهت انجام عملیات مبارزه، برنامه نهایی تهیه و اجرا شد.

فلاح نژاد افزود: از جمله اقداماتی که در راستای مبارزه با این نوع خشرات موزی در نظر گرفته شده است استفاده از حفر کانال و کارگذاشتن تله نوری بسته است که با آموزش این روش به بهره برداران ادامه عملیات مبارزه بر عهده آن‌ها قرارداده می‌شود.

او گفت: مقرر شد در خصوص گزارش دهی کلیه اخبار و حوادث در استان از منظر وضعیت بحرانی براساس فعالیت حوزه‌های تخصصی و شرح وظایف قانونی دستگاه‌ها ضمن انعکاس به موقع به اداره کل مدیریت بحران استان، با اصحاب رسانه به جهت تنویر افکارعمومی و آگاه سازی مردم مبنی بر نحوه عمل اقدام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان رصد مداوم مزارع استان را در دستور کار خود قرار داده ، افزود: همچنین مقرر شد با استفاده از ظرفیت‌ دهیاران درچهارچوب قوانین و مقررات مربوطه اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای را تا عادی شدن وضعیت داشته باشیم.

فلاح نژاد با اشاره به این که تمامی دستگاه‌های مربوطه موظف به ازدیاد و جلوگیری از حمله ملخ ها به مراتع و مزارع هستند، گفت: همچنین بهره گیری از روش نوین سازمان محیط زیست برای مقابله با این نوع حشرات در دستور کار قرار گرفته است./ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۶۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898425

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است
  • ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!
  • هشدار نارنجی هواشناسی در قم
  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • برخورداری مردم روستای گناوه لری گچساران از اینترنت پرسرعت
  • هشدار نارنجی و تشدید بارندگی در استان یزد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز/ مدیرآن آماده‌باش شدند
  • امسال تمام شهر‌های استان قم به فیبر نوری متصل می‌شوند