Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، معینی  مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان‌شرقی گفت:دلیل آتش سوزی اتصال کوتاه در یکی از کلید‌های کلیدخانه این نیروگاه بوده است.

معینی افزود:این آتش سوزی ساعت ۶:۳۰ عصر دیروز اتفاق افتاد که با حضور به موقع پرسنل آتش نشانی نیروگاه، پتروشیمی، پالایشگاه و شهر‌های تبریز و خسرو شهر، حریق در ساعت ۸:۳۰ شب مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه وقوع این حوادث در نیروگاه‌ها طبیعی است، گفت: بررسی‌های لازم در این زمینه در دست اقدام است.

معینی گفت: خوشبختانه این سانحه تلفات جانی و مصدوم نداشت و تنها ۲ نفر از همکاران آتش نشانی براثر دود ناشی از آتش سوزی دچار مشکلات تنفسی شدند که در محل سانحه درمان و بهبود یافتند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از حضور به موقع و تلاش‌های پرسنل آتش نشانی شهرستان تبریز، افزود: سعی داریم تا فردا یکی از واحد‌های آسیب دیده نیروگاه را به مدار تولید بازگردانیم و واحد دوم نیز تا ۲۴ ساعت دیگر و بعد از تعویض کلید آتش گرفته به مدار تولید برق کشور بازخواهد گشت.

نیروگاه تبریز یکی از نیروگاه‌های مهم کشور واقع در شمال غرب کشور است که با ۲ واحد بخاری هر یک به ظرفیت ۳۵۰ مگاوات نقش مهمی در تامین برق منطقه ایفا می‌کند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروگاه تبریز آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

محمدهادی رستمیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر شامگاه دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر اظهار داشت: در یک رویکرد ارزشمند با نگاه بلند استاندار و همراهی وزارت راه و شهرسازی، ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر در مسیر محله‌های تنگک - عالیشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

وی افزود: در این محدوده در کنار ساخت واحد‌های مسکونی، سرانه‌های مختلف فضا‌های آموزشی، بهداشتی، سبز و ورزشی طراحی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه برای ساخت واحد‌های مسکونی این منطقه نقشه‌های معماری متفاوتی تدوین و طراحی شده گفت: با ظرفیت موجود برای ساخت حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی جمعیت ۵۰ هزار نفر در این محدوده اسکان پیدا می‌کنند.

رضا بنازاده رئیس بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر نیز با اشاره به اینکه نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرده است گفت: این میزان تولید برق در مناطق مختلف کشور استفاده شده است.

رئیس بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی نیز در کنار واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: با تکمیل آنها ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر سه برابر می‌شود.

وی ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر را اقدامی ارزشمند و راهبردی دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیتی که دارد ارمغان‌آور عمرانی و آبادانی در محدوده این شهر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • عبور تولید برق در نیروگاه شیروان از مرز ۶.۵ میلیون مگاوات