Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در کیش، هجدهمین جلسه شورای سلامت کیش با حضور غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، معانین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و دستگاه های اجرایی مستقر در سطح جزیره کیش با محوریت فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاهی عموم مردم و گردشگران به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی،  در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامحسین مظفری در ابتدای سخنان خود با تبریک پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید فطر در رابطه با این که برای همه بخش های مراکز تجاری در جزیره کیش سیستم اجرایی رعایت بر پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده است اظهار داشت: بخشی از مراکز تجاری ضوابط بهداشتی ابلاغ شده شورای سلامت را رعایت می کنند ولی جدیت، دقت نظر و حساسیت در این زمینه وجود ندارد و این موضوع نگران کننده است.

مظفری تاکید کرد: اجرای ضوابط بهداشتی در قالب بخش نامه از سوی معاونت عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش و مجموعه نظارتی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی به عنوان یک ساختار قوی و قدرتمند با یک هم افزایی قابل اجرا است.

مظفری با بیان این که در پی تعطیلی مراکز تجاری و تلاش منسجم همه دستگاه های اجرایی در سه ماه گذشته دستاوردهای خوبی برای کنترل بیماری کرونا در سطح جزیره کیش صورت گرفت؛ اظهار داشت: حاصل تلاش های بی وقفه سازمان منطقه آزاد کیش، شورای سلامت، مرکز توسعه سلامت، و رعایت مردم فرهنگ مدار در این منطقه به یک ثبات نسبی رسیدیم.

وی بیان داشت: در سطح کشور جزیره کیش منطقه ای بود که در کنترل بیماری کووید۱۹ موفق عمل کرد و در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی ضمن این که تلاش های سه ماه گذشته بی نتیجه می شود بازگشت مجدد به حالت عادی نیز بسیار دشورا خواهد بود.

غلامحسین مظفری در رابطه با رونق بخشیدن به فضای کسب و کار در کیش گفت: رعایت ضوابط بهداشتی و حفظ ثبات نسبی به دست آمده در جزیره کیش منجربه رونق اقتصادی و گردشگری خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: مسافرانی که مقصد گردشگری خود را جزیره کیش انتخاب می کنند از بدو ورود به این منطقه و با اطلاع رسانی برای آگاهی از اجرای ضوابط بهداشتی می توانند به عنوان یک مبلغ چهار چوب های تعریف شده در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در جزیره کیش را به سرزمین اصلی انتقال دهند.

گفتنی است در آخرین مصوبات ابلاغ شده هفدهمین جلسه شورای سلامت کیش، پوشش ماسک به عنوان یکی از راهکارهای موثر از شیوع بیماری کرونا مورد تاکید قرار گرفته است و در همین راستا مدیران بازارهای کیش باید همراه با رعایت تمامی نکات بهداشتی، ضدعفونی روزانه و ورود تمامی افراد با “پوشش ماسک” و غرفه داران با حفاظت فردی شامل “ماسک و دستکش” در محل کار خود در بازارها حضور داشته باشند.

با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی می توانیم از شیوع بیماری کووید۱۹جلوگیری کنیم و این اقدام تداوم حفظ و ارتقای سلامت جزیره کیش را تضمین خواهد کرد.

46

کد خبر 1391996

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان هرمزگان سازمان منطقه آزاد کیش پروتکل های بهداشتی ضوابط بهداشتی مراکز تجاری شورای سلامت جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی، در اجلاس معاونان بهداشت دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در بیمارستان قلب تهران برگزار شد، افزود: خوشبختانه برنامه‌های کلان حوزه بهداشت اعم از جوانی جمعیت و سلامت خانواده در کشور نهادینه شده و با اجرای موفق پویش ملی سلامت و مشارکت گسترده مردمی در این پویش، برنامه غربالگری بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت نیز اجرا شد و از این پس باید کنترل این بیماری‌ها در جمعیت هدف، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی (امرو) در ایران و بازدید وی از مراکز بهداشتی در سفر به استان اصفهان، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای بهداشت منطقه یک کشور مرجع است و سازمان بهداشت جهانی از ایران توقع دارد برای انتقال بیشتر تجارب و تکنولوژی خود به کشورهای منطقه، برنامه داشته باشد.‌

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: ۱۶ مرکز تحقیقاتی حوزه بهداشت مراکز همکار سازمان بهداشت جهانی هستند که با توجه به حضور رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در ایران، زمینه همکاری این مراکز و سایر مراکز تحقیقاتی با امرو بیشتر فراهم شده است و مراکز شبکه بهداشت باید به تقویت مراکز تحقیق و توسعه خود بپردازند زیرا بهترین فیلد برای پژوهش در حوزه سلامت، حوزه بهداشت است.

کد خبر 6079832 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • لزوم بازبینی در حرایم بهداشتی دامپروری جهت مشارکت حداکثری مردم در حوزه دام
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • آماده‌باش شبکه بهداشت هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت
  • الزام اقدام عملی سازمان جهانی بهداشت برای غزه
  • الزام اصناف ورامین به رعایت عفاف و حجاب در محل کسب
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در لاهیجان