Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن آصفری، با اشاره به صدور بنزین ایران به ونزوئلا اظهار داشت: اقدام جمهوری اسلامی ایران در رساندن نفتکش‌ها و سیستم‌های ایجاد پالایشگاه در ونزوئلا یک اقدام کاملا  قانونی و در چهارچوب قوانین بین المللی بین  ونزوئلا و کشور ایران بوده و هیچ تعارضی با قوانین بین‌المللی نداشته است.

وی افزود: این اقدام جمهوری اسلامی در حالی شکل گرفت که آمریکا تمام تلاش خود را بکار گرفته تا مانع صدور نفت و تولیدات ایران به کشورها شود اما ایران با این اقدام‌ به آمریکا نشان داد اگر آمریکا بخواهد اقدامی در جهت جلوگیری از صادرات ایران انجام دهد مطمئنا ایران هم اقدام متقابل را انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکمیسیون امنیت ملی مجلس نهم تصریح کرد: کار و اقدامی که ایران انجام داد نشان از عزتمندی و اقتدار جمهوری اسلامی است و این اقدام باید توسعه پیدا کند و با کشورهایی که مورد تحریم آمریکا هستند و در برخی از تحریم‌ها با ما مشترک هستند، تعاملات اقتصادی را پی گرفته و اگر این کشورها عنوان پولی خود را در روابط اقتصادی تغییر دهند و بایک واحد پولی مشترک بین ما و این کشورها تبادلات اقتصادی صورت بگیرد، می تواند نقش مهمی در دور زدن تحریم ها داشته باشد. آمریکابایدمتوجه باشد درصورتی که اقدامی برای جلوگیری از صدور نفت ایران اسلامی داشته باشد مطمئنا بدون پاسخ نخواهد ماند و اقدام متقابلی جمهوری اسلامی علیه فعالیت های تجاری آمریکا در منطقه انجام خواهد داد.

منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: آمریکا بارها و بارها قدرت ایران اسلامی و اقدامات مقتدارانه مارا دیده و تجربه کرده و این بار هم بار دیگر به آمریکا هشدار دادیم که دیگر رفتارهای ناشیانه علیه ایران درجلوگیری  از صدور نفت ایران تکرار نکند زیرا هیچ کشوری نمی‌تواند مانع اراده ملت ایران شود.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1392014

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ونزوئلا ایران و آمریکا نفتکش جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد

نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در واکنش به بازداشت «خورخه گلاس» معاون سابق رئیس جمهوری اکوادور دستور تعطیلی سفارت و دو کنسولگری ونزوئلا در اکوادور را صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مادورو سه‌شنبه گفت که وی دستور داده است که «پرسنل دیپلماتیک فورا به ونزوئلا بازگردند.»

پلیس اکوادور اخیرا در یورش به سفارت مکزیک گلاس را بازداشت کرد. دادستانی اکوادور معاون سابق رئیس‌جمهوری را به اختلاس متهم کرده است.

گلاس در ماه دسامبر (آذر- دی) به عنوان مهمان وارد سفارت مکزیک در کیتو شده بود. در آن زمان، نماینده حقوقی وی گفت که این مقام سابق قربانی آزار و اذیت شده است.

در پی اقدام پلیس اکوادور، مکزیک و نیکاراگوئه در پی این اقدام روابط دیپلماتیک خود را با کیتو قطع کردند. کشور‌های آرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، کوبا، پرو و ونزوئلا این اقدام را محکوم کردند.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری مکزیک در واکنش به اقدام پلیس اکوادور گفت که این اقدام احتمالا ناشی از بی‌تجربگی «دانیل نوبوآ» رئیس جمهوری ۳۶ ساله اکوادور یا مشاوره بد به وی بوده است.

وی این مساله را «اقدامی اقتدارگرایانه» خواند و درباره همتای جوان اکوادوری خود اظهار کرد: این امور زمانی رخ می‌دهد که دولت‌های ضعیف فاقد ظرفیت یا حمایت مردمی زمام امور را در دست می‌گیرند.

پیشتر ۲ کشور دور دیگری از تنش‌ها را تجربه کرده بودند؛ زمانی که رئیس‌جمهوری مکزیک درباره ترور فرناندو ویاویسنسیو نامزد ریاست جمهوری اکوادور اظهار نظر و این ترور را با خشونت‌های اخیر مکزیک در آستانه انتخابات ماه ژوئن (خرداد- تیر) این کشور مقایسه کرد. دولت اکوادور در واکنش به این اظهارنظرها، سفیر مکزیک در کیتو را عنصر نامطلوب خواند و دستور اخراج وی را صادر کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام اسرائیل
  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام امروز اسرائیل
  • کوه موش زایید!
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • عملیات وعده صادق موجی از شادی را به ارمغان آورد
  • واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی
  • تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی ایران مدرن و متناسب با تهدیدات خارجی
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد