Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: سوسکهای سیاه گندم نه تنها خطری برای شهروندان محسوب نمی‌شود بلکه برای مبارزه بیولوژیکی با بسیاری از آفت‌ها از جمله شته و ملخ نیز کاربرد دارند.

قدرت‌الله مهدیخانی عصر دوشنبه افزود: طی چند روز گذشته شاهد هجوم نوعی از سوسک‌های سیاه گندم (کارابیده) بودیم که ابتدا در مناطقی از جمله تاکستان، بویین زهرا، شال و اسفرورین و در ادامه آن نیز در هرهای اقبالیه، قزوین، الوند و محمدیه رویت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وجود این نوع سوسک نه تنها سلامت شهروندان را تهدید نمی‌کند بلکه برای مبارزه با بسیاری از آفات کشاورزی از جمله ملخ بسیار مفید هستند، اظهار داشت: هرچند عمر این نوع حشره بسیار کوتاه بوده (۴۰ روز) و با مشاهده نور، به شدت جذب محل می‌شوند، اما مدت ماندگاری آنها در یک محل تنها چند ساعت بیشتر نخواهد بود.

به گفته این مسوول بحران، وجود این نوع سوسک باعث شد تا حتی عملیات سمپاشی درختان معابر برخی شهرها از جمله قزوین به خاطر استفاده از آنها برای مبارزه با شته‌ها به عقب بیافتد.

پیش از این و به گفته حمید زینالی، مدیرکل دامپزشکی استان قزوین کاربرد سوسک‌های کارابیده به قدری برای برخی محصولات کشاورزی مفیدند که کشورهای اقیانوسیه و استرالیا این حشرات را وارد کرده و از آن در مقابل تجزیه کودهای شیمیایی مورد استفاده قرار می‌دهند.

سوسک سیاه گندم هرچند به گفته مسوولان در حال ترک مزارع و شهرهای استان قزوین هستند اما وقوع این پدیده بیانگر آن است که برای ایجاد تعادل زیست محیطی در حیات وحش و جلوگیری از چنین رویدادهایی نیازمند اجرای برخی مبارزات بیولوژیکی در مسایل اکولوژیکی منطقه هستیم.

منبع:ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سوسک قزوین سیاه گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۷۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی دانش آموزان قزوینی از سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم گفت: هیمنه رژیم کودک کش صهیونیستی با اقدام شجاعانه سپاه در هم شکسته شد.

نقی سیاهکالی مرادی افزود:در این عملیات اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی به رخ جهانیان کشیده شد.

وی اظهارداشت: امروز رژیم صهیونسیتی رو به افول و انزواست و هر روز شاهد شکست‌های پی در پی این رژیم در زمینه‌های مختلف هستیم.

سرهنگ طاهرخانی جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان هم گفت: اگر امروز سپاه پاسداران توانستند این حماسه بزرگ را خلق کنند مدیون خون پاک شهدایی همچون شهید شیری و تمام شهدا هستیم.

وی ولایت فقیه را پشتوانه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: موفقیت‌ها و پیروزی‌های اخیر نظام مقدس جمهوری اسلامی محصول حمایت‌های تمام اقشار مختلف مردم است.

در پایان این مراسم تعدادی از اعضای سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین تجلیل شدند.

دیگر خبرها

  • مروری بر چند خبر ورزشی استان قزوین 
  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • میزبانی استقلال از قزوینی‌ها بعد از ۱۳ سال!
  • ۴ تغییر در ترکیب استقلال نسبت به بازی گذشته با قزوینی‌ها
  • میزبانی استقلال از قزوینی‌ها بعد از 13 سال!
  • کشف ۷ فقره جرایم سایبری در دورود
  • قدردانی دانش آموزان قزوینی از سپاه پاسداران
  • گلایه کشاورزان قزوینی از تاخیر در اختصاص آب
  • انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور