Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@21:05:37 GMT

طرح ترافیک از فردا ششم خرداد برقرار می شود

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۷۱۵۰

طرح ترافیک از فردا ششم خرداد برقرار می شود

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص نحوه اجرای طرح های ترافیکی توضیح داد: زمان اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا که پیش از این از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ بود به ساعت ۸ صبح تا ۱۶ کاهش یافته و در عین حال از ساعت ۱۴ به بعد نیز خروج از محدوده‌های ترافیکی رایگان خواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران به طور معمول اجرا می‌شد که پس از شیوع کرونا و به واسطه رعایت فاصله اجتماعی و با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا  لغو شد تا شهروندان کمتر از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از لغو این طرح مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افزایش ترافیک بین ۴۲ درصد تا ۱۶۷ درصد در برخی ایام در هسته مرکزی شهر خبر داد و گفت: معتقدم که این مسئله در شیوع ویروس کرونا در حوزه مرکزی شهر موثر بوده است.

 به گفته او، نقطه ی مثبت اجرا نشدن طرح ترافیک، کاهش تقاضای سفر با حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس و مترو بود بطوریکه میزان جابجایی مسافر از روزانه ۴ میلیون به ۱ میلیون مسافر کاهش یافت اما در ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شده بود که نتایج لغو اجرای طرح ترافیک پس از ۲ هفته بررسی و برای اجرای و یا اجرا نشدن آن تصمیم گیری شود.

مناف هاشمی ادامه داد: در این راستا وزیر کشور در تاریخ ۱۷ اردیبهشت اختیار تصمیم‌گیری در مورد اجرای طرح ترافیک را به شورای ترافیک تهران داد و طی ۱۰ روز گذشته جلساتی در این خصوص  با حضور شهردار تهران، نماینده وزیر کشور، رئیس شورای شهر و اعضای کمیسیون حمل و نقل و حتی رئیس ستاد کرونای تهران برگزار و موضوع اجرای طرح ترافیک را بررسی کردیم که نهایتا تصمیم جمعی بر این بود که اجرای محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا به نفع شهر تهران است چرا که جلوی سفرهای کاذب در محدوده مرکزی شهر گرفته می‌شود.

مناف هاشمی با بیان اینکه در شورای ترافیک تصمیم گرفته شد که از ۲۹ اردیبهشت ماه طرح‌های ترافیکی با اعمال برخی تغییرات در تهران اجرایی شود، گفت: اما با توجه به تعطیلات عید سعید فطر و برابر تصمیم شهردار تهران مقرر شد اجرای مجدد محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، از اولین روز پس از تعطیلات عید سعید فطر آغاز شود.

نحوه اجرای طرح های ترافیکی تهران

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص نحوه اجرای طرح های ترافیکی توضیح داد: زمان اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا که پیش از این از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ بود به ساعت ۸ صبح تا ۱۶ کاهش یافته و در عین حال از ساعت ۱۴ به بعد نیز خروج از محدوده‌های ترافیکی رایگان خواهد بود که با توجه به اینکه اکنون زمان کار ادارات از ساعت  ۷ صبح تا ۱۴ منظور شده است،   سفرهای کاری در این طرح، مشمول پرداخت عوارض محدوده های ترافیکی نخواهند شد.

به گفته هاشمی، در روزهای پنجشنبه صرفا طرح محدوده ی کنترل آلودگی هوا از ساعت ۸ تا ۱۳ اجرا می شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: همچنین برای ساکنین محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز تخفیف‌هایی بیش از تخفیف‌های معمول در نظر گرفته شده است که در صورت تصویب شورای اسلامی شهر از ۵۰ تا ۷۰ درصد تخفیف برای ساکنین محدوده های ترافیکی منظور خواهد شد.

هاشمی با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌های ترافیکی از روز بعد از فردا قطعی است، گفت: تمام تلاش ما، وزارت بهداشت و دیگر مسئولان این است که بتوانیم جمعیت در اتوبوس و مترو را کنترل کرده و طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم؛ هر چند که احتمال می‌دهیم در حد پنج درصد تعداد مسافران افزایش یابد.

 او تاکید کرد: شرط ورود به  «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا»  که مالکان خودروها جریمه نشوند،  ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه تهران من و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مناف هاشمی طرح ترافیک طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا اجرای طرح های ترافیکی محدوده های ترافیکی اجرای طرح ترافیک مرکزی شهر حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ تردد در جاده چالوس و آزادراه تهران – شمال ممنوع شد

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، تردد وسایل نقلیه از محور چالوس و آزادراه تهرانشمال مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- تردد کلیه وسایل نقلیه از محور چالوس و آزادراه تهران – شمال مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

- ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ماسال تا دزدبند

- ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل بایجان تا آب اسک و مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل زیار تا گزنک و محدوده وانا

- ترافیک سنگین در آزادراه پردیس – تهران محدوده جاجرود

- ترافیک نیمه سنگین در آزادراه رشت – قزوین مسیر (شمال به جنوب) محدوده رودبار

- تردد روان در محور فیروزکوه مسیر (رفت و برگشت) و آزادراه تهران – شمال مسیر (شمال به جنوب)

*در ضمن محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

-ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج – قزوین حدفاصل شهرک جهان نما تا ساسانی و محدوده مهرویلا

- ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج – تهران محدوده حسین آباد و گلشهر حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل کلاک

محورهای مسدود غیرشریانی

محور هشتگرد – طالقان

محورهای دارای انسداد فصلی

سروآباد - پاوه

سی سخت - پادنا

گنجنامه – تویسرکان

وازک – بلده

پونل – خلخال

محدودیت‌های تردد - تردد وسایل نقلیه از محور چالوس و آزادراه تهران – شمال مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع است. کد خبر 740036

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران _ کرج _ قزوین
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد در جاده چالوس و آزادراه تهران – شمال ممنوع شد
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران شمال
  • ورودی‌های کندوان و آزادراه تهران - شمال مسدود شد
  • انسداد محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال
  • انسداد محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال در هر دو مسیر
  • محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال مسدود شد
  • ورودی های کندوان و آزادراه تهران - شمال مسدود شد
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال
  • اجرای محدودیت مقطعی در آزادراه تهران - شمال