Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر رییس جمهور با اشاره به شروع کار مجلس یازدهم در روزهای آینده و ضرورت تعامل و همکاری همه قوای کشور در شر ایط خاص کشور گفت:همانطور که ریاست محترم جمهور بارها گفته اند دولت همواره بر همکاری و تعامل با دیگر قوا و از جنله مجلس اهتمام داشته و در شرایط کنونی کشور این همکاری اهمیتی ویژه خواهد داشت.

محمود واعظی  با رد برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در خصوص دخالت دولت در انتخاب هیات رئیسه مجلس یازدهم، گفت:‌ دولت انتخاب روسای کمیسیون‌ها، هیات رئیسه و رئیس مجلس را مسئله داخلی قوه مقننه می‌داند و از این رو نه در گذشته در این زمینه دخالی داشته و نه در آینده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه دولت همواره براساس اصل تفکیک قوا فعالیت کرده ، خاطرنشان کرد: همانطوری که به هیچ عنوان دوست نداریم،‌ شاهد دخالت افراد و نهادهای غیرمسئول در حیطه مسائل اجرایی و وظایف دولت باشیم،‌ خودمان هم چنین شانیتی برای دولت قائل نیستیم که در امور داخلی مرتبط با مجلس شورای اسلامی یا قوای دیگر دخالت کنیم.
دکتر واعظی افزود:‌ در چارچوب قانون اساسی،‌ مصالح کشور و هم‌افزایی قائل به همکاری و تعامل حداکثری با مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات مردم و شتاب‌بخشی به توسعه کشور هستیم و اینگونه ادعاهای بی‌اساس و غیرواقعی در خصوص ایفای نقش دولت در معادلات داخلی قوه مقننه را جفا به هر دو قوه می‌دانیم.
رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت به تصمیم نمایندگان در انتخاب روسای کمیسیون‌ها، هیات رئیسه و رئیس مجلس احترام می‌گذارد، گفت:‌ حاصل انتخاب نمایندگان محترم هر چه باشد، مثل گذشته در چارچوب قانون با حسن نیت با نهاد قانونگذاری برای حل مسائل کشور و تمشیت امور همکاری خواهیم کرد.
دکتر واعظی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تحریم وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی از سوی آمریکا گفت:‌ در روزهایی که کارایی تحریم‌های آمریکا بیش از همیشه زیر سوال رفته و این اعتبار تصمیمات و سیاست‌های هیات حاکمه این کشور را به مخاطره انداخته است،‌ تصور ما این است که اقدام به تحریم وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی صرفا کارکرد تبلیغاتی دارد و هیچ تاثیر و پیامد واقعی نخواهد داشت.
رئیس دفتر رئیس جمهور  وظایف و مسئولیتهای وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی را اموری کاملا روشن دانست و اذعان داشت: بر همگان مکشوف است که تحریم در این امور اساسا معنا ندارد، لذا به نظر می‌رسد مقامات آمریکایی صرفا بُعد روانی و رسانه‌ای موضوع را دنبال می‌کنند و دنبال سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی تحریم‌های قبلی خودشان هستند.
دکتر واعظی با انتقاد از رویکرد منافقانه دولت آمریکا افزود:‌ البته برای افکار عمومی دنیا نباید پنهان بماند که آمریکایی‌ها در ادامه تحریم‌های غیرانسانی خود، این بار هم تحریم‌های جدیدشان را علیه مقامات و دستگاههایی اعلام کرده‌اند که نقش محوری در مبارزه با کرونا در ایران داشته‌اند و دارند.
رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: وزیر کشور رئیس کمیته انتظامی امنیتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و یکی از اضلاع مهم تصمیم‌سازی و در این حوزه بوده،‌ فرمانده محترم و پرسنل زحمت‌کش نیروی انتظامی نیز در هفته‌های گذشته که بحث فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور مطرح بوده،‌ وظایف و مسئولیت‌های بسیار مهمی را عهده‌دار بوده‌اند.
دکتر واعظی در پایان خاطرنشان کرد:‌ این تحریم‌ها اگرچه هیچ تاثیر و کارکردی در دنیای واقعیت ندارد اما می‌تواند بعنوان نشانه دیگری از پوچی و بی‌اعتباری گفتار و کردار مقامات آمریکا –که چندبار به دروغ مدعی کمک به مردم ایران در مبارزه با کرونا شده‌اند- از سوی مردم و افکار عمومی جهان مورد توجه قرار گیرد./پاد 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس دفتر رئیس جمهور نیروی انتظامی دکتر واعظی هیات رئیسه وزیر کشور تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۷۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رئیس هیات شنا کیش به عنوان سرپرست کمیته آب‌های آزاد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در حکمی، بهرام سعادت رئیس هیات شنا کیش به عنوان سرپرست کمیته آب‌های آزاد کشور منصوب شد.

مسابقات ماراتن ۱۰ کیلومتر آب‌های آزاد ویژه آقایان ۲۷ اردیبهشت به میزبانی کیش برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • رضاییان: شکایتی از رحمتی دریافت نکردم/ عضو هیات رئیسه هستم، اما قرارداد مالی با فدراسیون ندارم
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند
  • انتخاب رئیس هیات شنا کیش به عنوان سرپرست کمیته آب‌های آزاد
  • بادامچیان: در انتخاب رئیس مجلس دوازدهم دخالتی نمی‌کنیم/فراکسیون موتلفه در مجلس تشکیل می‌شود
  • تاثیر منتخبین دور دوم انتخابات روی ترکیب هیات رئیسه مجلس آینده
  • تاثیر منتخبین دور دوم انتخابات روی ترکیب هیات‌رییسه مجلس آینده