Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه چهار فروند بالگرد برای اعزام نیرو و مهار آتش در ارتفاعات کوه خامی از صبح امروز عملیات خود را آغاز کرده‌اند، گفت: انتظار می‌رود تا غروب امشب آتش در منطقه مهار شود.

به گزارش خبرنگار برگزاری فارس از گچساران، ظهر امروز استاندار کهگیلویه و بویراحمد با هیات همراه از  ارتفاعات کوه خامی در حال آتش  بازدید به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین کلانتری در حاشیه بازدید از ارتفاعات کوه خامی در منطقه گناوه لری با اشاره به وسعت آتش سوزی در منطقه خنگ بنار  وگناوه لری اظهار کرد:  آتش سوزی در جنگل‌های خنگ بنار و گناوه لری از ظهر روز جمعه گذشته آغاز شده و تا کنون در چند مرحله مهار شده اما به دلیل وزش باد، صخره‌ای بودن و پوشش گیاهی متراکم این آتش مجدد شعله‌ور شد.

 وی با تقدیر و تشکر از گروه های خودجوش ، سازمان مردم نهاد دوستداران محیط زیست، نیروهای بسیجی، منابع طبیعی گفت: مدیریت بحران در این چند روز برای مهار آتش سنگ تمام گذاشتند اما با توجه به وسعت آتش سوزی مهار آن با مشکل مواجه  شده است.

 استاندار کهگیلویه وبویراحمد در ادامه خواستار بررسی علت حادثه  آتش‌سوزی از سوی دستگاه‌ها شد،و افزود:  علت این آتش سوزی بایستی مورد بررسی قرار گیرد چرا که این گونه آتش سوزی خسارت جبران ناپذیری به عرصه های منابع طبیعی وارد کرده است.

کلانتری ابراز کرد: انتظار می رود دستگاه‌های مسوول  این گونه موارد آتش سوزی را رصد و با خاطیان برخورد قاطع انجام دهند.

 استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اعزام دو فروند هلی‌کوپتر آبپاش به منطقه برای مهار آتـش گفت:  خوشبختانه با رایزنی‌هایی که صورت گرفت از سوی وزارت کشور،  معاونیان، فرماندهی کل سپاه، و ارتش امکانات خوبی در اختیار ما برای مهار آتش قرار دادند.

وی ادامه داد: چهار فروند بالگرد برای اعزام نیرو به ارتفاعات کوه خامی ومهار آتش در منطقه از سوی  وزرات نفت و هوا نیروز هم‌اکنون در اختیار گذاشته شده است.

کلانتری با بیان اینکه انتظار می‌رود این آتش سوزی تا غروب امروز مهار شود، گفت: برای مهار آتش در ارتفاعات کوه خامی فردا 5 فروند هلی کوپتر  دیگر به منطقه به صورت آماده باش هستند اما با توجه به تلاش این فروندها تا غروب امروز این آتش سوزی مهار خواهد شد و اگر آتش خاموش نشود فردا سریع وارد عملیات دیگر خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی در این چند روز مهار شده اما به دلیل وزش باد و کنده ها و صعب العبور بودن منطقه این آتش سوزی مجددا شعله ور شده است، اذعان کرد: اگر تا شب مهارنشد و ادامه داشت از ظرفیت دیگری استفاده خواهیم پرداخت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تا کنون 200 نفر نیرو با 60 سورتی پرواز برای مهار آتش به ارتفاعات اعزام شدند.

  کلانتری با اشاره به اینکه  نگهداری از جنگل ها و عرصه های منابع طبیعی به روش سنتی دیگر پاسخگو نیست و بایستی با روش‌های نوین از نگهداری حفاظت شود، گفت: جنگل های زاگراس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که 20درصد از عرصه‌های منابع طبیعبی کشور جنگل‌های منطقه زاگرس است.

وی با بیان اینکه نگهداری و صیانت از عرصه های طبیعی نیاز به امکانات و تجهیزات دارد، ابراز کرد: برای حفاظت از جنگل‌ها نیاز به ایجاد پایگاه کنترل با تجهیزات و از ظرفیت های جدید استفاده شود و یک  برنامه بلند مدت داشته باشیم و یک پایگاه ثابت در استان لازم و ضروری است.

کلانتری عنوان کرد:استان دارای عرصه‌های طبیعی و جنگل های انبوهی است که نیاز به صیانت دارد چرا که نیم بیشتری از سال در معرض آتش سوزی هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای مهار آتش در منطقه از نیروهای آموزش دیده و ماهر برای مهار آتش بسیج شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این چند روز بیش از 200 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان طعمه حریق شده است.

به گزارش فارس، آتش در جنگل های گچساران  از چهار روز پیش شعله ور شده و پس از چندین بار مهار به دلیل وزش باد و صخره ای بودن منطقه دوباره شعله ور می شود.

90درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

350هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان تابستان گذشته طعمه حریق شد.

 انتهای پیام/82031

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاري فارس گچساران استاندار استاندار کهگیلویه ارتفاعات کوه خامی عرصه های منابع برای مهار آتش آتش سوزی منابع طبیعی مهار آتش جنگل ها شعله ور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ثبت تصاویری از بزرگترین گونه گوزن جنگل‌های هیرکانی خبر داد و گفت: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست لنگرود پس از هفته‌ها تلاش شبانه روزی موفق به ثبت تصاویری زیبا از ۴ رأس گوزن قرمز (مرال) در ارتفاعات جنگلی این شهرستان شدند.

او افزود: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه باارزش در استان گیلان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: مرال یا گوزن قرمز که به آن «گاو وحشی» و «گاو کوهی» نیز گفته می‌شود، یکی از نماد‌های تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع در زیستگاه‌های این استان است. 

به گفته عشوری، مرال به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند و امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

او تأکید کرد: محیط بانان گیلانی با حضور و تلاش شبانه روزی، جنگل‌ها و زیستگاه‌های استان را برای حیات وحش امن می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود: زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهر ماه انجام می‌شود و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی در جمعیت مرال‌ها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از آخرین وضعیت پروژه شهید بروجردی در تهران
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • مهار آتش در خودروی سواری
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • آغاز نصب عرشه سگمنتال دومین پایه پل معلم تبریز
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین