Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@03:51:19 GMT

کاهش آمار مبتلایان نسبت قبل ناچیز است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۷۶۸۳

کاهش آمار مبتلایان نسبت قبل ناچیز است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت : آمار مبتلایان نسبت به روز قبل با کاهش ناچیز روبرو بوده است اما نسبت به هفته قبل شاهد کاهش بیشتری بوده‌ایم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های استان تهران ۱۴۳ مورد جدید در بخش‌های عادی بیمارستانی و مجموعاً ۵۱ بیمار هم در بخش‌های ویژه بستری و در مقابل ۱۹۴ بیمار نیز از مجموعه بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی افزود: آمار مبتلایان نسبت به روز قبل با کاهش ناچیز روبرو بوده است اما نسبت به هفته قبل شاهد کاهش بیشتری بوده‌ایم و همچنان تأکید می‌شود که ملاحظات بهداشتی با توجه به مراجعات جدید به بیمارستان‌ها باید صورت بگیرد.

وی در خصوص سفرهای اخیر مردم به شهرهای شمالی و دیگر شهرهای کشور عنوان داشت: همان‌طور که قبلاً هم به کرات گفته شده نتیجه همه عملکردهای بهداشتی در ایام کرونا ۱۰ تا ۱۴ روز بعد مشخص می‌شود که سفرها تا چه میزانی در آمار مؤثر بوده‌اند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در خصوص ضدعفونی معابر و خیابان‌ها گفت: در مجموعه شیوه‌نامه‌های جدید بهداشتی ارائه شده نقاط خاصی مورد تاکی برای مه پاشی اعلام شده و سطوح عادی خیابان‌ها مورد نیاز برای مه پاشی و ضدعفونی نیست و اماکنی که دارای تمرکز جمعیتی و چگالی استقرار جمعیتی بیشتر است مورد گندزدایی قرار می‌گیرند و نکته مورد توجه این است که مه پاشی همه معابر مورد نیاز نیست.

زالی بیان داشت: با توجه به گزارشات اخیر تشکیکی شکل گرفته که ممکن است سطوح باعث انتقال بیماری نشود اما همان‌طور که قبلاً گفته شده سطوح آلوده همچنان یکی از راه‌های اصلی انتقال بیماری است و دو راه اصلی انتقال قطرات آلوده تنفسی و سطوح آلوده در نظر گرفته می‌شوند.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: علیرضا زالی ستاد مقابله با کرونا آمار مبتلایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم سد زاینده‌رود به ۳۶۸ میلیون متر مکعب رسید

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، حجم آب پشت سد زاینده‌رود به ۳۶۸ میلیون متر مکعب رسیده که برابر ۳۰ درصد از حجم سد بوده و نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش را ثبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا بیست‌وپنجم فروردین موجودی مخزن ۳۱ سد در کشور کاهش داشته است.

بیشترین کاهش حجم سد مربوط به «رودبال داراب» در استان فارس است که نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد کاهش یافته است، پس از «سد رودبال»، «سد دوستی» در خراسان رضوی با ۶۳ درصد کاهش، «سد نساء» در استان کرمان با ۵۸ درصد کاهش، «چاه نیمه‌ها» در سیستان و بلوچستان با ۵۸ درصد کاهش، «سد استقلال» در استان هرمزگان با ۵۵ درصد کاهش، «سد تنگوئیه سیرجان» در استان کرمان با ۴۹ درصد کاهش، «سد ساوه» در استان مرکزی با ۴۷ درصد کاهش، «سد کمال صلح» در استان مرکزی و با ۳۹ درصد کاهش، «سد سرنی» در استان هرمزگان با ۳۸ درصد کاهش بیشترین کاهش حجم را در بین مهم‌ترین سدهای کشور داشته‌اند.

از سوی دیگر بیشترین افزایش حجم مربوط به «وشمگیر، گلستان، بوستان» در گلستان است که نسبت به سال گذشته حجم آن ۲۴۹۰ درصد افزایش یافته است، مجموع ۱۳ سد دریاچه ارومیه اکنون ۱۱۹۸ میلیون متر مکعب آب دارد که برابر ۷۳ درصد از حجم این سدهاست و نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش یافته است.

وضعیت سدهای پنج‌گانه تهران چندان مناسب نیست و اکنون ۳۶۷ میلیون متر مکعب آب دارد که برابر ۱۹ درصد از حجم این سدهاست و نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در خوزستان که پرآب‌ترین جلگه کشور است نیز «زنجیره کارون» بیش از ۱۰ هزار و ۶۲۹ میلیون متر مکعب، «سد دز» دو هزار و ۵۵۹ میلیون متر مکعب، «سد کرخه» بیش از ۲۱۰۱ میلیون متر مکعب، «سد جره» ۱۶۷ و «سد مارون» ۸۷۷ میلیون متر مکعب آب دارد که در این بین بیشترین افزایش حجم مربوط به «سد کرخه» است که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش را ثبت کرده است.

حجم آب پشت سد زاینده‌رود به ۳۶۸ میلیون متر مکعب رسیده که برابر با ۳۰ درصد از حجم سد بوده و نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد کاهش را ثبت کرده است.

کد خبر 745031

دیگر خبرها

  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • قیمت طلا و سکه امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • قیمت طلا و سکه کاهش یافت
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • با ۷ مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل
  • حجم سد زاینده‌رود به ۳۶۸ میلیون متر مکعب رسید