Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: منطقه آزاد انزلی با افزایش بارانداز و بندرگاه نگهداری مواد غذایی می‌‌تواند به‌عنوان هاب تجاری کالاها و محصولات کشورمان با اوراسیا باشد. ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از منطقه  آزاد  انزلی، سیدحمید پورمحمدی امروز در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های ترانزیتی و بندری، صنعتی و تجاری منطقه آزاد انزلی و نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد انزلی اقدامات خوبی در جذب شرکت‌های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به شاخصه‌های منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: توجه به مشاغل و طرح‌های سرمایه‌گذاری مانند آی تی که در فضای مجازی با حداقل فضای فیزیکی موجب افزایش بهره‌وری می‌شود از جمله مزیت‌های منطقه آزاد انزلی است که باید مورد توجه باشد.

پورمحمدی به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بانکی و بیمه‌ای در ایجاد مراکز مالی و بیمه‌ای شمال کشور در منطقه آزاد انزلی اشاره و بیان کرد: با استفاده از فرصت مذکور می‌توان منابع مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری سازمانی و بخش خصوصی را توسط شبکه بانکی تأمین کرد.

2000 هکتار به منطقه آزاد انزلی افزوده می شودهمایش بین‌المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شودگیلان| 900 هزار ماسک و 80 هزار دست لباس برای مقابله با کرونا در منطقه آزاد انزلی تولید شد

وی با اشاره به دستاوردهای حاصل از افزایش مراکز پژوهشی و دانشگاهی بین‌المللی با همکاری دانشگاه‌های داخلی و کشورهای همسایه گفت: یکی از راه‌های بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگ غذایی و پوشاک مردم گیلان و درآمدزایی برای استان از طریق گردشگران منطقه، برگزاری جشنواره‌های مربوط به پوشاک و غذایی است.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور ظرفیت‌های ترانزیتی و زیرساختی منطقه آزاد انزلی را مورد اشاره قرار داد و افزود: این ظرفیت، منطقه آزاد انزلی را به دروازه تجارت ایران با کشورهای حوزه اوراسیا تبدیل کرده که با افزایش بارانداز و بندرگاه نگهداری مواد غذایی در این منطقه می‌‌تواند به‌عنوان هاب تجاری کالاها و محصولات کشورمان و کشورهای همسایه با آسیا و اروپا باشد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این نشست با بیان اینکه این منطقه در مسیر ترانزیت بین‌المللی شمال و جنوب و شرق به غرب موجود در بین کشورهای آسیایی و اروپایی قرار دارد اظهار داشت: این منطقه به‌دلیل زیرساخت‌های متنوع و اقدامات متعدد بیشتر از گذشته مورد توجه کشورهای روسیه، چین و هند قرار دارد.

محمد ولی روزبهان با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه در دستیابی سریع به اهداف ملی و بین‌المللی سازمان منطقه آزاد انزلی دارای نقش محوری است عنوان کرد: استان گیلان از لحاظ برخورداری از مرزهای دریایی، هوایی، جاده‌ای و ریلی و همچنین قرار گرفتن در نیمه شمال غرب کشور به‌عنوان مرکز صنعتی و جمعیت دارای موقعیت خوبی در کشور است.

وی با اشاره به ضرورت تسریع در پروژه اتصال منطقه آزاد انزلی به خط آهن سراسری و اهمیت آن در سطح ملی و بین‌المللی گفت: هم‌اینک مجتمع بندری کاسپین یکی از مراکز اصلی تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور است اما اِعمال محدودیت شدید در اراضی صنعتی جهت واگذاری به سرمایه‌گذاران جدید و طرح‌های توسعه‌ای تولیدکنندگان جزو مشکلات این منطقه است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه مشکلات مذکور موجب ایجاد محدودیت‌های زیادی در فرآیند پاسخگویی و جذب سرمایه‌گذاران تولیدی و صنعتی برای منطقه شده است خاطرنشان کرد: این موضوعات حتی برنامه‌های توسعه‌محور صادراتی و اشتغالزایی را در منطقه آزاد انزلی با چالش‌هایی روبرو کرده است.

انتهای پیام/612/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه کشور سازمان منطقه آزاد انزلی منطقه آزاد انزلی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور

به گزارش «نماینده»، حسینعلی شهریاری در مورد مخالفت نمایندگان مجلس با ارسال گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه، گفت: رئیس مجلس در دی ماه 1402 به مسئولان مربوطه تذکر داد که باید طی دو ماه آینده مشکلات حوزه دارو را حل کنند و پس از طی این مدت کمیسیون را موظف به تدوین گزارشی در قالب ماده 234 آیین نامه داخلی و قرائت آن در صحن علنی کرد بنابراین کمیسیون گزارش مفصلی را تدوین و در نشست علنی امروز مجلس قرائت کرد.

وی افزود: بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی مشکلات حوزه دارو است زیرا اگر در زمان مناسب منابع لازم را اختصاص می دادند وزارت بهداشت می توانست در این راستا بهتر عمل کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: از دیدگاه ما و مردم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی سلامت است و به جای اینکه کمیسیون بهداشت و مجلس به طور مداوم به دنبال پیگیری این مسائل باشند مسئولان وزارت بهداشت باید به صورت جدی این مسائل را پیگیری کنند.

شهریاری یادآور شد: در نهایت در نشست امروز موضوع ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه رای گیری و مورد مخالفت نمایندگان مجلس قرار گرفت البته معتقدم به طور معمول گزارشاتی که توسط مجلس به قوه قضائیه ارسال می شود نتیجه و بازخوردی نداشته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: مردم نگران تامین داروی بیمارانشان هستند و از سویی برخی، مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت را مسبب این مشکلات می داند بنابراین ما به وظیفه خود عمل و این گزارش را برای قرائت در صحن علنی آماده کردیم و امیدواریم مسئولان مربوطه به وظیفه خود برای رفع مشکل کمبود دارو و شیرخشک عمل کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه