Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-29@13:51:03 GMT

صهیونیست‌ها مدعی حمله سایبری به بندرعباس شدند

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۷۸۷۸

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از رای الیوم، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز دوشنبه مدعی شد که حمله سایبری به بندرعباس ایران توسط نیروی سایبری این رژیم انجام شده و اسرائیل از طریق آن به دنبال دستیابی به اهداف نظامی و اقتصادی بوده است. این کانال در ادامه آورده است: اسرائیل به هدف ایجاد تلفات اقتصادی به بندر مذکور حمله الکترونیکی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کانال مذکور در ادامه با اشاره به اینکه اسرائیل از طریق این حمله ناکام به دنبال دستیابی به دو هدف نظامی و اقتصادی بوده، در ادامه آورده است: از نظر نظامی به این دلیل بود که از این بندر برای ارسال سلاح استفاده می شود.

تلویزیون مذکور در ادامه آورده است: هدف دیگری که اسرائیل از طریق این اقدام پیگری می کرده، رساندن این پیام بوده است: اگر برای هدف قرار دادن زیرساخت های اسرائیل تلاش شود، تاسیسات بسیار مهم ایران نیز در معرض هدف قرار می گیرد.

چند روز پیش یک مقام مسئول در بندر شهید رجایی ضمن رد ادعای حمله موفق به تاسیسات این بندر گفت: در هفته گذشته برخی اختلال‌ها در سامانه‌های رایانه‌ای بندر به وقوع پیوست که می‌تواند ناشی از حمله سایبری باشد.

روزنامه واشنگتن پست چاپ آمریکا در گزارشی که روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت منتشر کرد به نقل از یک مقام دولت آمریکا و مقامات رسمی «یک دولت خارجی» مدعی شد که رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات «بندر شهید رجایی ایران» حمله سایبری داشته است.

مسوولان ذیربط در بندر شهید رجایی تاکید کرده‌اند که با توجه به آمادگی کامل واحدهای پدافند غیرعامل در تاسیسات بندر شهید رجایی و مقابله به موقع و موثر با اشکالات به وجود آمده، هیچ‌گونه اخلالی در روند فعالیت‌های جاری ایجاد نشد.

واشنگتن پست مدعی شده این حمله در واکنش به عملیات سایبری‌ صورت گرفته از سوی ایران در ماه آوریل به «تاسیسات آبی روستایی اسرائیل» انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: علت اختلال در دو سِرور شرکت های سینا و بتا در بندر شهید رجایی در دست بررسی است.

الله مراد عفیفی پور هفته گذشته با بیان این مطلب اظهار داشت: این اختلال از روز گذشته آغاز و با تلاش کارشناسان فنی شب گذشته برطرف شد.

عفیفی پور تصریح کرد: این اختلال موجب توقف هیچ‌ یک از عملیات پهلوگیری، تخلیه و بارگیری کشتی‌ها نشد.

 

شفقنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: واشنگتن پست بندر عباس حمله سایبری صهیونیست ها بندر شهید رجایی حمله سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع نظامیان اسرائیل

مقاومت اسلامی لبنان پنجشنبه شب اعلام کرد که مواضع نظامیان صهیونیست را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.   به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی لبنان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ما محل تجمع نظامیان صهیونیست در مقر جل العلام در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار دادیم.   مقاومت اسلامی لبنان ساعاتی پیش نیز اعلام کرده بود که با موشک‌های البرکان و کاتیوشا ۲ شهرک گورن و شلومی واقع در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.   در پی این حمله موشکی رسانه‌های صهیونیستی از آتش‌سوزی گسترده در منطقه الجلیل غربی خبر دادند.   به گزارش ایرنا، حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.   تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لحظات حمله اسرائیل به سوریه با چهل شهید
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع نظامیان اسرائیل
  • لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد
  • روز ۱۷۴ طوفان‌الاقصی/ ۶۲ شهید و ۹۱ زخمی طی ۲۴ ساعت در نوار غزه
  • روز۱۷۴ طوفان‌الاقصی/ ۶۲ شهید و ۹۱ زخمی طی ۲۴ ساعت در نوار غزه
  • روز۱۷۴ طوفان‌الاقصی|۶۲ شهید و ۹۱ زخمی طی ۲۴ ساعت در نوار غزه
  • تردد دریایی در قشم برقرار است/ تعطیلی ۳ اسکله گردشگری
  • زخمی شدن ۶۴۰۰ نظامی صهیونیست از ابتدای جنگ غزه
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • ۷ شهید و زخمی در حمله صهیونیست‌ها به جنین