Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییسی دلیل راکد ماندن پروژه ها در میناب را سوء تدبیرها دانست و افزود: این مساله می تواند اجرای به موقع پروژه ها را با مشکل مواجه سازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ اولین نشست خبری حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران شرق هرمزگان در سالن همایش فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست ابتدا هر یک از خبرنگاران با طرح یک تا دوسوال از نماینده مردم شرق هرمزگان آغاز کردند، سوالی که خبرنگار هرمز طرح کرد این بود که دلیل راکد ماندن توسعه خیابان میناب به سمت تیاب چه بوده و چرا شرکت فولاد بندزرک همچنان راکد مانده و اثری از شروع بکار آن نشد؟

حسین رئیسی نماینده منتخب مردم شرق هرمزگان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار هرمز گفت:ما از چند جهت دچار مشکل هستیم یکی از مشکلاتی که جز تهدید و چالش های بیرونی است بحث تحریم هاست،اولا دشمن مانع از فروش نفت ما هستند و در جایی که نفت ما بفروش برود پولش منتقل نمی شود و به نوعی منابع مالی ما در بانک های خارجی بلوکه شده است

وی افزود: بخش دیگری که همه دنیا با آن درگیر است بحث کروناست که ما هم از تبعات اقتصادی این ویروس منحوس بی بهره نبوده ایم،همه کسب و کارهای ما دچار مشکل شده اند.

وی سومین دلیل راکد ماندن پروژه ها در میناب را سوء تدبیرها دانست و افزود: این مساله می تواند اجرای به موقع پروژه ها را با مشکل مواجه سازد که امیدواریم در مجلس یازدهم باکمک مسئولین اجرایی شرایط بهتری در این بخش داشته باشیم.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه توسعه میناب تیاب یک پروژه کد دار در این شهرستان بود، تصریح کرد: این پروژه در زمان سمت بنده بعنوان فرماندار میناب جز موارد دارای اولویت ما بود،یک کلیومتر آن در همان زمان انجام و روشنایی آن هم نصب شد که بعد از آن دیگر راکد ماند و فاز بعدی آن انجام نشد.

رئیسی خاطر نشان کرد:همه تلاشم را گذاشته ام تا در طول سال جاری بتوانیم استارت توسعه خیابان میناب تا بندرتیاب بزنیم.

احیاء پروژه فولاد بندزرک میناب یکی از برنامه های اولویت دار ما خواهد بود

حسین رئیسی در پاسخ سوال خبرنگار هرمز  افزود: شرکت فولاد بندزرک از همان زمانی که تبلیغات آن شروع شد و چون بنده اطلاع کامل از مسال داشتم می دانستم که این حرکت به نتیجه نمی رسد چون متاسفانه یک کار بدون پشتوانه را مطرح شده بود.

وی گفت: با تبلیغات شروع کار پروژه شرکت فولاد بندزرک یک توقع در مردم ایجاد کردند و چون پشتوانه نداشت در همان زمان کلنگ زنی پروژه وزیر مربوطه اعلام کرد که این پروژه نه از محل منابع دولتی و نه از تسهیلات بانکی تامین اعتبار نشده است.

وی افزود: پروژه ای با این حجم کار وقتی منابع تامین مالی آن مشخص نیست به سرانجام نمی رسد.

حسین رئیسی اظهار کرد: ما باید از این به بعد هر پروژه ای در این سطح بخواهیم دنبال کنیم باید در قالب طرح توسعه سواحل مکران تعریف کنیم،و اگر در دل این طرح جا بیندازیم آنوقت تامین منابع مالی آن امکان پشتوانه قویتری خواهد داشت.

وی گفت:هنوز امکان رایزنی با مسئولین این بخش پیدا نکردم و جز برنامه های دارای پیگیری بنده می باشد که در آینده اطلاعات کاملتری در اختیار خبرنگاران قرار خواهم داد.

انتهای پیام/ز

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مردم شرق هرمزگان شرق هرمزگان حسین رئیسی دلیل راکد پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید امیرحسین مدنی در جلسه با فعالان حوزه احیای واحد‌های اقتصادی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید تحت عنوان "سال جهش تولید با مشارکت مردم" و شناسایی شبکه ۳ هزار و ۲۰۰ نفری احیاگران مردمی، اظهار کرد: تاکنون بیش از هزار احیاگر مردمی با برگزاری ۳ رویداد تخصصی «تایید صلاحیت احیاگران» برای احیای واحد‌های اقتصادی آموزش دیده‌اند تا از مشارکت نیرو‌های مردمی برای احیای واحد‌های اقتصادی و جهش تولید در کشور استفاده شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: این احیاگران، شامل احیاگران واحد‌های اقتصادی شامل شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های پیشران، شرکت‌های احیاگری، گروه‌های جهادی و مردمی، سرمایه گذاران، کلینیک‌های کسب و کار، شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری و نهاد‌های تامین مالی هستند.

وی همکاری و برنامه ریزی جهت رفع مسائل و مشکلات اوراق گام با همکاری وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت صمت جهت قبول اوراق در حوزه مالیات، سوخت و خوراک صنایع، حقوق معادن حقوق گمرکی و معوقات تامین اجتماعی و همچنین پیگیری جهت رفع موانع و تصویب تامین مالی و تخصیص ۱۵۰ همت اوراق گام جهت استفاده در زنجیره‌های تولید را از دیگر اقدامات نهضت احیای واحد‌های اقتصادی عنوان کرد که تاکنون منجر به عرضه اعتباری بیش از ۹ هزار میلیارد تومان از طریق خط اعتباری صنایع پتروشیمی به صورت ماهیانه و عرضه اعتباری بیش از ۱۰۰ همت در صنعت پتروشیمی برای اولین بار در کشور شده است.

مدنی ترجمه و تدوین بیش از ۵ کتاب در حوزه احیا واحد‌های اقتصادی شامل احیای پایدار، تامین مالی، حقوقی و بانکی و مدیریت دانش، انعقاد تفاهم‌نامه‌های تخصصی با دستگاه‌های اجرایی با ایجاد شبکه همراهان پشتیبان نهضت احیای واحد‌های اقتصادی، پیگیری و به سرانجام رساندن بیش از ۴۵۰ پرونده حقوقی و بانکی و بهره‌گیری از سکو‌های تأمین مالی جمعی و جمع‌آوری ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع مردمی برای احیای واحد‌های اقتصادی را از دیگر اقدامات این نهضت برشمرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به بهره‌برداری از اولین پارک و پردیس علم و فناوری تخصصی احیا در استان البرز با همکاری جهاد دانشگاهی و طراحی دومین مرکز نوآوری احیا با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در سال گذشته سامانه رصد پایش و نظارت و ارزیابی بر احیاگران، احیا جویان و زیست بوم احیا به بهره‌برداری رسید و مرکز پیگیری‌های ویژه استانی برای راهبری احیا در استان‌های سراسر کشور راه‌اندازی و ۲۰ تور تخصصی احیا و ۶ جشن احیای واحد‌های اقتصادی در کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس/ سفر رئیسی به سمنان
  • رئیسی: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • بارش‌های سیل‌آسا در ‌هرمزگان/ از انسداد تا طغیان رودخانه
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب
  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان
  • کشف بیش از ۱۹۸ کیلوگرم تریاک در میناب
  • توسعه شاخصهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در دستور کار
  • مسدود شدن جاده بشاگرد به میناب و جاسک