Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@17:40:43 GMT

کاهش جمعیت کیفری فارس با انجام اطاله دادرسی

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۸۳۱۱

کاهش جمعیت کیفری فارس با انجام اطاله دادرسی

حجت الاسلام موسوی گفت: با انجام اقدامات مناسب در حوزه اطاله دادرسی، جمعیت کیفری استان نیز به ویژه در ماه های پایانی سال گذشته، کاهش یافته است که بدهکاران پرداخت مهریه نیز در شمار آنها قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، امروز (دوشنبه 5 خرداد) در نشست مشترک مجمع منتخبین مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی، گفت: همکاری نمانیدگان مجلس با دستگاه قضایی در  مبارزه با فساد تاثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: تحولات قضایی مناسبی با انتصاب آیت الله «رئیسی» به عنوان رئیس قوه قضائیه، ایجاد شده است که در استان فارس نیز در حوزه اطاله دادرسی، اقدامات مناسبی در سال های اخیر، صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: بر این اساس، تعیین تکلیف بیش از چهار هزار و 700 پرونده با قدمت 2 سال و بیشتر در استان، تعیین شده است.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: جمعیت کیفری استان نیز به ویژه در ماه های پایانی سال گذشته، کاهش یافته است که بدهکاران پرداخت مهریه نیز در شمار آنها قرار دارند.

وی ادامه داد: با اجرای بخشنامه های ابلاغی بیش از 500 زندانی مهریه استان از زندان آزاد شده اند و در حال حاضر، فقط 11 زندانی از این نوع در زندان های فارس هستند که علاوه بر مهریه، پرونده های دیگری نیز دارند که در حال رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به رسیدگی به پرونده کلان فساد اقتصادی در فارس عنوان کرد: دادگستری فارس، سال گذشته به 12 پرونده کلان فساد اقتصادی رسیدگی کرد که 2 مورد آن باعث 66 میلیارد تومان به بیت المال شد.

وی با تاکید بر حمایت مسئولان از حوزه تولید در فارس، گفت: برای تحقق جهش تولید در استان به همدلی و مساعدت مسئولان نیاز داریم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتخب فارس از این حوزه باید حمایت کنند و حمایت از حوزه کشاورزی را نیز در نظر داشته باشند.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: تسریع اطاله دادرسی رئیس کل دادگستری فارس نمایندگان مجلس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت۵۸۸ تقاضای مردمی در سامانه سامع قوه قضائیه

رئیس‌ کل دادگستری استان قزوین از ثبت ۵۸۸ تقاضا توسط مردم استان قزوین در سامانه سامع قوه قضائیه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی شعبانی، اظهار داشت: در سال‌های اخیر در راستای تسریع ارائه خدمات به مردم با استفاده از ابزارهای نوین، قوه قضائیه تدابیر گوناگونی را جهت توسعه خدمات الکترونیکی به شهروندان برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: به همین منظور سامانه ارتباطات مردمی قوه قضائیه با نام «سامانه سامع» به نشانی الکترونیک same.eadl.ir راه‌اندازی شده است و شهروندان می‌توانند برای ثبت درخواست‌ با موضوعات اطاله دادرسی، انتقاد به فرآیند دادرسی، انتقاد به نحوه اجرای آرا، درخواست اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی مدنی، درخواست اعمال ماده 79 دیوان عدالت اداری، درخواست ارفاقات قانونی، درخواست ملاقات حضوری با مقامات قضایی، انتقاد به رفتار و عملکرد، دریافت گزارش و پیگیری درخواست‌ها به این سامانه مراجعه کنند.

شعبانی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم  جهت استفاده از این سامانه در استان صورت گرفته و گزارش‌های دریافتی سامانه نیز صورت روزانه بررسی شده و روند رسیدگی نیز از طریق پیامک به متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته 588 تقاضا با موضوعات مختلف در سامانه سامع استان قزوین ثبت شده که با تلاش همکاران 388 مورد از درخواست ها پاسخ داده شده و 206 درخواست نیز جهت رسیدگی به مرکز ارجاع شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: تعداد 73 درخواست دارای نقص مدارک که در سامانه ثبت شده بود جهت تکمیل نواقصی به ثبت کنندگان ارجاع شده تا بعد از تکمیل مورد رسیدگی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت۵۸۸ تقاضای مردمی در سامانه سامع قوه قضائیه
  • استفاده از ظرفیت قانونی برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های بوشهر
  • انجام روزانه ۳۰ هزار تردد در آزادراه شیراز – اصفهان
  • بهره‌مندی ۱۴۳ هزار مسافر از خدمات امدادگران فارس
  • جبران کاهش جمعیت با ربات‌های انسان‌نما
  • کاهش پرونده‌های حوزه زمین با سنددار شدن اراضی کشاورزی
  • کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر
  • هلال احمر ظرفیت بالایی در جذب مشارکت‌های مردمی دارد
  • اهمیت نظارت درون سازمانی و مبارزه با فساد/ لزوم کاهش زمان دادرسی و تکریم ارباب رجوع
  • فریب در ازدواج چیست؟ شرایط و مجازات آن