Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بر ضرورت تدوین نقشه راهی برای اخراج نظامیان آمریکایی تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «کریم علیوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که خروج نظامیان آمریکا بدون وجود فشار‌های واقعی چندجانبه محال است.

علیوی در مصاحبه با وبگاه «بغداد الیوم» تصریح کرد که نظامیان آمریکا به عراق و پایگاه‌های نظامی آن از منظر استراتژیک و خدمت به منافع خودشان در خاورمیانه نگاه می‌کنند و رهبران آن نیز از افزایش شمار نظامیان آمریکایی در روز‌های آینده در عراق سخن می‌گویند و این دلیل دیگری است که نشان می‌دهد آمریکا برنامه‌های زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که بایستی نقشه راهی برای اخراج نظامیان آمریکا تدوین شود که نخستین مرحله آن شکایت به سازمان ملل و تأکید بر این موضوع است که عراق در وضعیتی است که نیاز به حضور بیگانگان ندارد و خطر داعش نیز محدود به مکان‌های مشخصی است که نیرو‌های امنیتی قادر به مقابله و پیروزی بر آن هستند.

علیوی همچنین به ارائه شکوائیه به سازمان همکاری اسلامی و برگزاری نشست‌هایی با کشور‌های عربی و منطقه‌ای به منظور اعمال فشار برای تسریع روند خروج نظامیان آمریکا و حمایت مردمی از طریق برگزاری تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز گسترده، اشاره کرد.

او افزود که چنانچه نظامیان آمریکایی به گزینه‌های مسالمت‌آمیز برای خروج از عراق پاسخ ندادند در آن صورت شعار مقاومت را سر خواهیم داد و این حق قانونی و شرعی است و ملت عراق هرگز حضور نیروی بیگانه را نخواهد پذیرفت به خصوص اینکه مجلس نمایندگان تصمیم ملی خود در مخالفت با حضور هر نیروی بیگانه‌ای در کشور از جمله نیروی آمریکایی را اعلام کرده است.

پارلمان عراق دی ماه گذشته در پی جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشدالشعبی در بغداد، طرح اخراج نیرو‌های بیگانه به خصوص نظامیان آمریکا از این کشور را تصویب کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارتش آمریکا اشغال عراق اخراج آمریکا از عراق پارلمان عراق سازمان ملل نظامیان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس دوشنبه شب  لایحه بحث برانگیزی را تصویب کرد که به دولت این کشور اجازه می‌دهد پناهجویانی را که به طور غیرقانونی وارد انگلیس شده اند به رواندا اخراج کند.

براساس گزارش القدس العربی، پس از اینکه اعضای مجلس اعیان انگلیس این پیش نویس قانون را بار‌ها و بار‌ها برای اصلاح بازگرداند، در نهایت موافقت کردند که هیچ اصلاحیه اضافی در متن ارائه نکنند که اجازه تصویب آن را داد.

پیش از این، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه تایید کرد که همه چیز برای اخراج پناهجویان به رواندا آماده است و  مهم نیست چه اتفاقی بیفتد  به محض تصویب لایحه بحث برانگیز پارلمان در این زمینه اتفاق خواهد افتاد.

نخست وزیر در یک کنفرانس مطبوعاتی با هدف ارائه ابزاری که دولت برای سازماندهی این اخراج مهاجران غیرقانونی استفاده می‌کند، گفت که پرواز‌ها هر چه که باشد انجام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند