Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@00:31:19 GMT

شکایت به سازمان ملل برای اخراج نظامیان آمریکا

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۸۳۷۵

شکایت به سازمان ملل برای اخراج نظامیان آمریکا

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بر ضرورت تدوین نقشه راهی برای اخراج نظامیان آمریکایی تأکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «کریم علیوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که خروج نظامیان آمریکا بدون وجود فشارهای واقعی چندجانبه محال است.

علیوی در مصاحبه با وبگاه «بغداد الیوم» تصریح کرد که نظامیان آمریکا به عراق و پایگاه‌های نظامی آن از منظر استراتژیک و خدمت به منافع خودشان در خاورمیانه نگاه می‌کنند و رهبران آن نیز از افزایش شمار نظامیان آمریکایی در روزهای آینده در عراق سخن می‌گویند و این دلیل دیگری است که نشان می‌دهد آمریکا برنامه‌های زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت که بایستی نقشه راهی برای اخراج نظامیان آمریکا تدوین شود که نخستین مرحله آن شکایت به سازمان ملل و تأکید بر این موضوع است که عراق در وضعیتی است که نیاز به حضور بیگانگان ندارد و خطر داعش نیز محدود به مکان‌های مشخصی است که نیروهای امنیتی قادر به مقابله و پیروزی بر آن هستند.

علیوی همچنین به ارائه شکوائیه به سازمان همکاری اسلامی و برگزاری نشست‌هایی با کشورهای عربی و منطقه‌ای به منظور اعمال فشار برای تسریع روند خروج نظامیان آمریکا و حمایت مردمی از طریق برگزاری تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز گسترده، اشاره کرد.

او افزود که چنانچه نظامیان آمریکایی به گزینه‌های مسالمت‌آمیز برای خروج از عراق پاسخ ندادند در آن صورت شعار مقاومت را سر خواهیم داد و این حق قانونی و شرعی است و ملت عراق هرگز حضور نیروی بیگانه را نخواهد پذیرفت به خصوص اینکه مجلس نمایندگان تصمیم ملی خود در مخالفت با حضور هر نیروی بیگانه‌ای در کشور از جمله نیروی آمریکایی را اعلام کرده است.

پارلمان عراق دی ماه گذشته در پی جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشدالشعبی در بغداد، طرح اخراج نیروهای بیگانه به خصوص نظامیان آمریکا از این کشور را تصویب کرد.

منبع: دانا

کلیدواژه: نظامیان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع ناگوار اسیران شکنجه شده فلسطینی

منابع فلسطینی از اوضاع ناگوار اسیران آزاد شده فلسطینی در نوار غزه و شهادت یک دختربچه به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در این منطقه خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع فلسطینی اعلام کردند که اشغالگران ۱۵۰ اسیر را در نوار غزه پس از ماه‌ها بازداشت و شکنجه آزاد کردند.

این درحالی است که سازمان دفاع شهری غزه از اوضاع نامساعد جسمی اسیرانی خبر داد که اشغالگران آنها را آزاد کرده‌اند.

منابع وابسته به این سازمان اعلام کردند: اوضاع اسیرانی که اشغالگران آنها را آزاد کرده اند، بسیار ناگوار است. شهروندانی که از سوی اشغالگران آزاد شده اند، در معرض انواع شکنجه و آزار قرار گرفته اند.

سازمان دفاع شهری غزه از نهادهای بین المللی و سازمان ملل خواست که به رژیم صهیونیستی فشار بیاورند تا لیست شهروندان فلسطینی ربوده شده را ارایه بدهد.

این سازمان همچنین به اطلاعی صدها خانواده فلسطینی از اوضاع خویشاوندان ناپدید شده و ربوده شده خود بدست نظامیان رژیم صهیونیستی در نوار غزه اشاره کرد.

از سوی دیگر، جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد: اشغالگران دو نفر از نیروهای ما در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را پس از ۵۰ روز بازداشت آزاد کردند اما هنوز ۶ نفر از پرسنل هلال احمر در بند اشغالگران هستند.

این در حالی است که حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف فلکه النابلسی و منطقه شیخ عجلین در جنوب غزه ادامه دارد.

توپخانه رژیم صهیونیستی همچنین اردوگاه «الجدید» و حومه پل خیابان الرشید در شمال اردوگاه «النصیرات» را گلوله باران کرد.

منابع فلسطینی از ویرانی شدیدی برج های مسکونی در غرب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی خبر دادند.

همزمان حملات نظامیان صهیونیست به دهها نفر از آوارگان فلسطینی که عازم منازل خود در شهر غزه هستند، تیراندازی و شماری از آنها را زخمی کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی یک دختربچه را که به همراه خانواده خود به دنبال بازگشت به منزلشان در شهر غزه بودند، به شهادت رساندند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست‌ از سوی بلینکن
  • شکایت از صرافی ارز دیجیتال چگونه است؟
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • افزایش احتمال اخراج همکاران افغان نظامیان انگلیسی از پاکستان
  • اوضاع ناگوار اسیران شکنجه شده فلسطینی
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد