Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@23:25:31 GMT

آزمایش بالینی داروی هیدروکسی کلروکین معلق شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۸۳۸۲

آزمایش بالینی داروی هیدروکسی کلروکین معلق شد

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت امروز دوشنبه گفت آزمایش بالینی داروی «هیدروکسی کلروکین» برای درمان ویروس کرونا را به دلیل نگرانی‌های ایمنی معلق کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «تدروس آدانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت امروز دوشنبه گفت آزمایش بالینی داروی «هیدروکسی کلروکین» برای درمان ویروس کرونا را به دلیل نگرانی‌های ایمنی معلق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تدروس در یک نشست آنلاین گفت این سازمان، موقتاً آزمایش بالینی این دارو را تا زمان انجام بررسی‌های لازم توسط نهادهای نظارتی معلق کرده است.

نشریه معتبر پزشکی لنست هفته گذشته در مقاله‌ای درخصوص عوارض مصرف داروی ضد مالاریای «هیدروکسی کلروکین» برای درمان ویروس کرونا هشدار داده بود.

در این مقاله آمده است این دارو می‌تواند موجب آسیب به قلب شده و سرانجام بیمار را به کام مرگ بکشاند.

سازمان غذا و و داروی آمریکا هم درباره مصرف این دارو و عوارض آن از جمله مشکلات قلبی هشدار داده است. «آنتونی فائوچی» مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا می‌گوید تاکنون شواهدی درباره تاثیر این دارو در جلوگیری از کروناویروس به دست نیامده است.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بنا به دلایل نامعلوم چندین بار درباره اثرات درمانی این دارو برای درمان کرونا تبلیغ می‌کرد.‌

ترامپ چندی پیش اعلام کرد حتی خودش نیز  برای مقابله با ویروس کووید-۱۹ هر روز قرص هیدروکسی‌ کلروکین استفاده می‌کند.

منبع: دانا

کلیدواژه: هیدروکسی کلروکین آزمایش بالینی برای درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند

یونس عرب مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص مشکلات این بیماران گفت: وضعیت تامین داروی بیماران تلاسمی خوب نیست و در اردیبهشت ماه موجودی داروی این بیماران به پایان می‌رسد؛ به این دلیل که سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی بر خلاف دستور رئیس جمهور ارز مورد نیاز برای تامین داروی بیماران را پرداخت نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید بازنشستگی با سابقه کمتر مطالبه بیماران خاص از دولت / افزایش سن هم دردی بر دردها افزود

وی افزود: پرداخت ارز هفت ماه به تعویق افتاده و همین الان هم شرایط سخت است و شاهد مرگ و میر بیماران تلاسمی هستیم.

عرب عنوان کرد: بخش زیادی از بیماران با مصرف داروهای تولید داخل به ویژه در مورد داروهای تزریقی دچار عوارض شده‌اند، به همین جهت ناچار به استفاده از داروهای وارداتی هستند. از طرفی مواد اولیه داروهای تولید داخل وارداتی هستند و به همین دلیل پرداخت به موقع ارز بسیار مهم است. در حال حاضر کمبود دو داروی دسفرال و جیدنیو وجود دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این صندوق بیماران لاعلاج در اختیار بیمه سلامت قرار گرفته و این صندوق برخلاف تعهدی که به بیماران داده، خدمات را محدود کرده و پرداختی مشخص و واضحی به بیماران ندارد. این موضوع باعث شده تا پرداخت از جیب بیماران افزایش پیدا کند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی توضیح داد: اساساً اداره این صندوق توسط یک سازمان بیمه‌گر ریشه این مشکلات است؛ چراکه یک سازمان بیمه‌گر نمی‌تواند ماهیت مددکاری داشته باشد. از طرفی توزیع ناعادلانه بودجه بیماران صعب العلاج بین گروه‌های درگیر بیماری یکی از معضلات مهم این بیماران در حال حاضر است.

انتهای پیام/

پرستو خلعتبری کد خبر: 1225395 برچسب‌ها دارو

دیگر خبرها

  • سقز چیست و چه خواصی دارد؟
  • تأمین قابل توجه برند اصلی داروی بیماران تالاسمی در سال ۱۴۰۲
  • چرا بجای درمان های گران قیمت از سقز استفاده نکنیم؟
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • انواع داروی مخدر از یک عطاری کشف و ضبط شد
  • کشف و ضبط انواع داروی مخدر از یک عطاری
  • کشف انواع دارو‌های مخدر از یک عطاری