Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-19@22:27:54 GMT

سناریوی کرونا در تهران به پایان نرسیده است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۸۴۳۷

صراط:

دکتر علیرضا زالی در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به آخرین وضعیت بیماران بستری مبتلا به کرونا در تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۳ مورد جدید در بخش‌های عادی و ۵۱ بیمار در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های تهران با تشخیص کرونا بستری شدند.

وی افزود: ۱۹۴ بیمار از بیمارستان‌های استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ترخیص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی با بیان اینکه وجود موارد جدیدی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند نشان‌دهنده ضرورت رعایت ملاحظات بهداشتی است، تصریح کرد: نتیجه سفرهایی که در این روزها انجام شده ۱۰ تا ۱۴ روز بعد در آمار مبتلایان مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ضدعفونی‌کردن خیابان‌ها تصریح کرد: در شیوه‌نامه‌های بهداشتی که ابلاغ کردیم فقط نقاط خاصی برای مه‌پاشی و ضدعفونی، مورد توجه است و ضدعفونی سطوح خیابان‌ها تاثیر چندانی ندارد؛ مناطقی که بیشترین میزان تردد و تراکم جمعیتی را دارند به شهرداری اعلام شده و نظر کارشناسی این است که گندزدایی و مه‌پاشی عمومی معابر تاثیر چندانی ندارد.

وی با اشاره به گزارش CDC آمریکا خاطرنشان کرد: تشکیکی در دنیا شکل گرفته بود و مردم تصور کرده بودند که سطوح آلوده موجب انتقال ویروس کرونا نمی‌شود در حالی‌که هنوز هم سطوح آلوده یکی از راه‌های اصلی انتقال ویروس کرونا تلقی می‌شوند؛ دو راه اصلی انتقال ویروس کرونا همچنان قطرات تنفسی و سطوح آلوده است و نباید تسامح و رفتار تفریطی در شهروندان ایجاد بشود و مردم نباید فکر کنند که سطوح آلوده راه انتقال ویروس نیست.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ستاد مقابله با کرونا در تهران علیرضا زالی انتقال ویروس کرونا صراط انتقال ویروس سطوح آلوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلوده‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳

کشورهای جهان با بیشترین آلودگی هوا در سال ۲۰۲۳ بر اساس میانگین سالانه غلظت ذرات ریز معلق آن‌ها شامل بنگلادش، پاکستان، هند، تاجیکستان و بورکینافاسو می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، نمودار آلوده‌ترین کشورهای جهان بر اساس میانگین سالانه غلظت ذرات ریز معلق در سال ۲۰۲۳ حاکی از آن است که تقریباً هوایی که کل جمعیت جهان استنشاق می‌کنند، بالاتر از محدوده مجاز کیفیت هوای تعیین‌شده توسط سازمان بهداشت جهانی است.

ذرات ریز معلق و تأثیر آن بر سلامت انسان

ذرات معلق یا PM2.5 به ذرات ریز با قطر ۲.۵ میکرومتر یا کمتر اشاره دارد که می‌تواند به اعماق ریه‌ها نفوذ و مشکلات سلامتی ایجاد کند. سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۲۱ دستورالعمل‌های کیفیت هوای خود را بر اساس این ذرات به‌روز و اعلام کرد حداکثر سطح متوسط سالانه توصیه‌شده برای ذرات معلق اکنون پنج میکروگرم بر مترمکعب و از هدف قبلی ۱۰ میکروگرم در مترمکعب کمتر بسیار است.

منابع معمول آلودگی ذرات ریز معلق شامل اگزوز وسایل‌نقلیه، احتراق نیروگاه، دود ناشی از آتش‌سوزی، گرد و غبار و خاک است. جالب‌توجه این‌که ذرات ریز معلق می‌توانند صدها کیلومتر را بپیمایند و اغلب از مرزهای ملی عبور می‌کنند. به‌عنوان مثال تقریباً ۳۰ درصد از آلودگی هوا در ایالت پنجاب هند از کشور همسایه آن، پاکستان، منشأ می‌گیرد و ۳۰ درصد از آلودگی در بزرگ‌ترین شهرهای بنگلادش به هند بازمی‌گردد.

تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۲۲ از شاخص زندگی کیفیت هوا (AQLI) نشان می‌دهد که ۹۷.۳ درصد از جمعیت جهان در معرض سطوح خطرناک ذرات ریز معلق قرار دارند که فراتر از دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت است. این نسبت میانگین امید به زندگی جهانی را ۲.۲ سال کاهش می‌دهد. این رقم در جنوب آسیا که برای سال‌ها کانون جهانی آلودگی هوا بوده و ۳۷ از ۴۰ شهر آلوده جهان را در خود جای داده، تا پنج سال است.

آلوده‌ترین کشورهای جهان بر اساس کیفیت هوا

آلوده‌ترین کشورهای جهان بر اساس شاخص زندگی کیفیت هوا با توجه به میانگین سالانه غلظت ذرات ریز معلق آن‌ها در سال ۲۰۲۳ عبارتند از:

بنگلادش، ۷۹.۹ پاکستان، ۷۳.۷ هند، ۵۴.۴ تاجیکستان، ۴۹ بورکینافاسو، ۴۶.۶ عراق، ۴۳.۸ امارات متحده عربی، ۴۳ نپال، ۴۲.۴ مصر، ۴۲.۴ جمهوری دموکراتیک کنگو، ۴۰.۸ کویت، ۳۹.۹ بحرین، ۳۹.۲ قطر، ۳۷.۶ اندونزی، ۳۷.۱ رواندا، ۳۶.۸ زیمبابوه، ۳۳.۳ غنا، ۳۳.۲ قرقیزستان، ۳۳.۱ چین، ۳۲.۵ لیبی، ۳۰.۴ کد خبر 745328

دیگر خبرها

  • اگر فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن سخت است
  • پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان
  • ۷ کشته و زخمی در انفجار پایانه شرق تهران
  • بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد
  • هوای اصفهان آلوده شد
  • هوای اصفهان آلوده است
  • دو سناریوی تل‌آویو برای پاسخ به تهران
  • سناریوی جدیدبرای واگذاری استقلال و پرسپولیس/امروز؛جلسه نهایی
  • امکان انتقال پایتخت؛ چرا احمدی‌نژاد موفق نشد؟
  • آلوده‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳