Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@17:55:05 GMT

انتقادها از عملکرد جانسون در مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۸۴۴۴

انتقادها از عملکرد جانسون در مقابله با کرونا

خبرگزاری ایسنا: شماری از نمایندگان محافظه‌کار پارلمان از دومینیک کامینگز، مشاور ویژه جانسون، خواسته‌اند با استعفایش اعتماد عمومی به تدابیر آتی دولت را تضمین کند. این خواسته همزمان با برنامه‌هایی است که قرار است برای لغو محدودیت‌ها در هیأت دولت انگلیس به بحث و بررسی گذاشته شود.

گاوین ویلیامسون، وزیر آموزش گفت، دومینیک کامینگز هرگز قانون یا مقرراتی را زیر پا نگذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همه انتظار می‌رود که از قانون پیروی کنند. این چیزی است که نخست‌وزیر انتظار دارد و این تضمینی است که به او داده شده است.

بی‌بی‌سی گزارش داد، اگر تصمیم بوریس جانسون برای شرکت در نشست خبری یکشنبه تلاشی به دست خود برای پایان دادن به رفتار دومینیک کامینگز در دوران قرنطینه بود، این تلاش ناکام بوده است. بی‌تردید این تلاشی برای ارائه تمام اطلاعات به مردم نبود. در عوض، نخست‌وزیر از پاسخ به پرسش‌هایی سر باز زد که درباره جزئیات ملاقات یا ملاقات‌های مشاورش در شمال شرقی انگلیس بود، هنگامی که تیمش بارها و بارها به مردم می‌گفتند در خانه بمانید.

نخست‌وزیر انگلیس روز یکشنبه از مشاور ارشدش دومینیک کامینگز حمایت کرد. کامینگز بعد از این که مشخص شد بر خلاف مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه صدها کیلومتر رانندگی کرده و به شمال شرقی انگلیس رفته، با فشار روزافرونی برای استعفا روبرو شده است.

جانسون گفت او «چاره‌ای» جز این سفر نداشته و کارش «قانونی» و در حمایت از خانواده‌اش بوده است. وی افزود: او از هر نظر مسئولانه و قانونی و سالم عمل کرده است.

هم دولت و هم کامینگز روز شنبه گفته بودند او «قانونی و مسئولانه» عمل کرده اما منتقدان می‌گویند کامینگز در حالی به این سفر ٢٦٠ مایلی (بیش از ٤٠٠ کیلومتر) از لندن به دورهام رفته که همسرش علائم کرونا داشته است.

جانسون در پاسخ در واکنش به دو روزنامه انگلیسی که نوشته بودند کامینگز در دوران قرنطینه یک بار دیگر هم با خودرو سفر کرده، گفت، بعضی از ادعاهای رسانه‌ها کذب است.

حزب کارگر خواستار تحقیق فوری در این باره شده است. کی‌یر استارمر رهبر حزب کارگر حزب مخالف گفت، اینکه جانسون مشاورش را برکنار نکرده، توهینی به مردم انگلیس است که مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه را رعایت کرده‌اند.

حزب ملی اسکاتلند هم خواستار کناره‌گیری کامینگز و تحقیق درباره این موضوع شده است.

دفتر نخست‌وزیری درباره سفر کامینگز گفته بود، او می‌خواست مطمئن شود اگر نشانه‌های بیماری را دارد، کسی باشد که از فرزندش مراقبت کند و برای این کار نیاز به حمایت خانواده‌اش داشت.

اما استیو وایت، افسر پلیس در دورهام گفت باتوجه به دستورالعمل دولت، سفر کامینگز «کار بسیار نابخردانه‌ای» بوده است.

در اطلاعیه‌ دفتر نخست‌وزیری آمده بود: به این دلیل که همسرش دچار عفونت مشکوک به کرونا شده بود و خیلی محتمل بود که خود او بدحال شود، برای دومینیک کامینگز مهم بود سلامتی دختر خردسالش را تضمین کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کرونا انگلیس نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین

نخست وزیر انگلیس در آستانه سفر به لهستان در بیانیه‌ای از تحویل بزرگترین بسته کمکی به اوکراین با ده‌ها قاق جنگی، صدها وسیله نقلیه، بیش از ۱۶۰۰ موشک و میلیون‌ها گلوله خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه دی پرسه"، بریتانیا بزرگترین بسته کمکی تا به حال خود را با ده‌ها قایق جنگی، صدها وسیله نقلیه، بیش از 1600 موشک و میلیون‌ها گلوله به اوکراین وعده داده است.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، پیش از سفر به لهستان، شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: دفاع از اوکراین در برابر به زعم وی جاه طلبی های وحشیانه روسیه برای امنیت ما و تمام اروپا حیاتی است. وی افزود: اگر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این جنگ موفق باشد، در مرز لهستان توقف نخواهد کرد. سوناک بر اساس گزارش های منتشر شده در ورشو، پایتخت لهستان با دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو دیدار خواهد کرد.

بر این اساس آنها می خواهند در مورد حمایت بیشتر از اوکراین در جنگ علیه روسیه صحبت کنند. سوناک همچنین می خواهد روز چهارشنبه در برلین با اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان هم دیدار و گفتگو کند.

سوناک گفت: «نیروهای مسلح اوکراین به جنگ شجاعانه ادامه می‌دهند، اما اکنون به حمایت ما نیاز دارند». این بسته جدید از اوکراین در این زمینه حمایت خواهد کرد. بر اساس این بیانیه، در اینجا مسئله تحویل سریع مهمات، دفاع ضد هوایی، هواپیماهای بدون سرنشین و پشتیبانی فنی به ارزش 500 میلیون پوند (حدود 580 میلیون یورو) مطرح است.

اوکراین همچنین 60 قایق نظامی از جمله قایق های تهاجمی و شناور و همچنین تفنگ های دریایی را دریافت خواهد کرد. دولت بریتانیا همچنین تحویل بیش از 1600 موشک تهاجمی و ضد هوایی و همچنین موشک های کروز هدایت شونده دقیق Storm Shadow را اعلام کرد. صدها خودروی زرهی نیز قرار است به اوکراین تحویل داده شود.

درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراینگفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • گل دومینیک کالورت لوین به لیورپول (اورتون 2-0 لیورپول)
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین