Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@18:10:35 GMT

زالی: کرونا در پایتخت تمام نشده است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۸۴۸۶

زالی: کرونا در پایتخت تمام نشده است

خبرگزاری میزان: علی رضا زالی، با اشاره به کاهش ۱۵.۳ درصد آمار بیماران جدید بستری عادی و ویژه در بیمارستان‌های استان تهران طی ۴۸ گذشته، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته ۱۴۳ مورد جدید با تشخیص ویروس کرونا در بخش‌های عادی و ۵۱ نفر نیز در بخش‌های ویژه بستری شدند و ۱۹۴ بیمار بهبود یافته و ترخیص شدند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه قطرات تنفسی و سطوح آلوده دو عامل اصلی در انتقال و انتشار ویروس کرونا هستند، ادامه داد: با توجه به آمار مراجعان جدید به بیمارستان‌ها و از طرفی رعایت موارد بهداشتی و حفاظتی از سوی شهروندان ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به بازگشایی‌های جدید به صورت پلکانی در پایتخت اشاره کرد و گفت: تحلیل نتایج این بازگشایی‌ها در کوتاه مدت غیر ممکن است.

زالی ادامه داد: در شهری همانند تهران که سازوکار پیچیده‌ای از نظر رفت و آمد و پیچیدگی‌های ارتباط درون شهری وجود دارد باید هوشیاری خود را حفظ کرد، زیرا سناریو کرونا در تهران به عنوان افت قطعی و پایان یافته نیست.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه، باید ملاحظات بهداشتی با دقت بیشتری توسط شهروندان مورد توجه قرار گیرد، اظهاار کرد: خستگی و گذشت زمان نباید سبب تسامح در رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی شود.

زالی همچنین گفت: بیش از ۵۰ درصد بیماران مبتلا به که در بیمارستان‌ها و در محیط‌های پرتراکم و پر جمعیت حضور داشتند که این امر سبب ابتلا آن‌ها به این بیماری شده است.

وی با بیان این موضوع ادامه داد: بنابراین مراکز پر تردد و با تراکم بیشتر به عنوان عاملی پرخطر، شیوع بیماری را تصاعدی می‌کند و از طرفی افرادی که در تهران به این ویروس مبتلا شده اند، یک یا چند بار سابقه حضور در یک محیط شلوغ و پر جمعیت را ذکر می‌کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در پایان با اشاره به ضدعفونی کردن معابر عمومی و خیابان‌های پرتردد خاطرنشان کرد: طبق توافقات صورت گرفته با شهرداری تهران و شیوه نامه‌های جدید بهداشتی مه پاشی تنها در مناطق خاصی صورت می‌گیرد که بیشترین میزان تردد یا چگالی و تراکم جمعیتی را دارند.

منبع: فردا

کلیدواژه: زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات رهاسازی حقابه ایران از افغانستان | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، سلاجقه گفت: رهاسازی حقابه ایران از افغانستان تا حدی صورت گرفته اما تمام دریچه‌های سد باز نیست. با توجه به شرایط مناسب بارشی که وجود داشته است و سرریز محدود از سد کجکی و سطح پایین دست آن کمال خان اتفاق افتاده است رهاسازی آب تا حدی صورت گرفته اما تمام دریچه‌های سد باز نیست. حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده و با رایزنی‌های بیشتر بیشتر خواهد شد.

کد خبر 846941 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و افغانستان خبر مهم سازمان حفاظت محیط زیست رود هيرمند

دیگر خبرها

  • نظارت بر حریم تهران هوشمند می شود
  • جزئیات رهاسازی حقابه ایران از افغانستان | ویدئو
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت؟
  • حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • مهر و موم یک رستوران در شادگان
  • پلمب یک رستوران بدلیل تخلفات بهداشتی در شادگان
  • پایتخت خنک می‌شود
  • برگزاری رویداد مثبت ۱۰۰ در پایتخت
  • تولید مشارکتی خودروی برقی عمومی، اولویت نخست شهرداری پایتخت