Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@15:20:08 GMT

جدال در آلمان بر سر رفع محدودیت‌های کرونا

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۸۵۷۲

جدال در آلمان بر سر رفع محدودیت‌های کرونا

در حالی که ایالت تورینگن آلمان اعلام کرده که قصد دارد محدویت‌های ناشی از پاندمی کرونا را از اوایل ژوئن رفع کند، دولت برلین به این اقدام با شگفتی و انتقاد واکنش نشان داده و اعلام کرده است، محدودیت‌های تماس تا ۵ ژوئیه تمدید می‌شود.

به گزارش ایسنا، دولت آلمان همچنان بر لزوم رعایت محدودیت‌های ناشی از پاندمی کرونا تأکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت آلمان امروز (دوشنبه) در برلین اعلام کرد که محدویت‌های تماس افراد و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی که برای جلوگیری از گسترش ویروس جدید کرونا وضع شده، تا تاریخ ۵ ژوئیه (۱۵ تیرماه) تمدید می‌شود.

اقدام دولت فدرال آلمان واکنشی به برنامه‌های بودو راملو، رئیس دولت ایالتی تورینگن واقع در شرق آلمان است که از برنامه رفع محدودیت‌ها از ۶ ژوئن (۱۷ خرداد) سخن گفته بود.

تکروی راملو و اعلام این تصمیم شگفتی و در عین حال انتقاد دولت مرکزی آلمان را برانگیخت. دولت آلمان اعلام کرد که از برنامه‌های ایالت تورینگن برای رفع محدودیت‌ها «غافلگیر شده» و از این رو نشست کابینه برای بررسی وضعیت پاندمی امروز برگزار نخواهد شد.

ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان برنامه‌های ایالت تورینگن در راستای رفع محدودیت‌ها را غیرقابل درک خواند.

او تصریح کرد: نباید این تصور به وجود آید که پاندمی به پایان رسیده است. مناطقی هستند که در آن‌ها چندین روز پیاپی هیچ مورد تازه ابتلا به ویروس جدید کرونا به ثبت نرسیده و در مناطقی نیز تحولات محلی یا منطقه‌ای به گونه‌ای است که باید به سرعت واکنش نشان داد.

مارکوس زودر، رئیس دولت محلی ایالت بایرن و همچنین آندراس بوون‌شولته، شهردار برمن نیز برنامه‌های ایالت تورینگن را «نگران‌کننده» خواندند.

شهردار برمن تصریح کرد که از طرح ایالت تورینگن پیروی نخواهد کرد؛ چرا که ویروس کرونا هنوز مهار نشده است.

رئیس دولت محلی ایالت بایرن در واکنشی انتقادآمیز و تند اقدام ایالت تورینگن را «پیامی فاجعه‌بار» خواند و حتی گفت که ایالت او ممکن است دست به اتخاذ گام‌های متقابل بزند.

او در این ارتباط تصریح کرد: من نمی‌خواهم که بایرن بر اثر سیاست‌های نامحتاطانه ایالت تورینگن بار دیگر آلوده و مبتلا شود.

بر اساس گزارش دویچه‌وله، رئیس دولت ایالتی تورینگن در این میان سخنان خود را تعدیل کرد اما بار دیگر از اصل تصمیم رفع محدویت‌ها دفاع کرد.

به گفته او، وقتی در منطقه‌ای سه هفته است که مورد جدیدی از ابتلا شناسایی نشده، چرا باید در آنجا مدام تشکیل جلسه داد. از دید راملو باید مسئولیت‌ها را بر عهده اداره‌های بهداشت محلی گذاشت که موظفند در صورت گسترش محلی ویروس واکنش نشان دهند و گام‌های لازم را بردارند.

افزون بر ایالت تورینگن، ایالت زاکسن نیز اعلام کرده که از برنامه‌های راملو در راستای رفع محدودیت‌ها پشتیبانی می‌کند. پترا کوپینگ، رئیس دولت ایالتی زاکسن در عین حال گفت که شرط برداشتن چنین گامی این است که شمار مبتلایان تازه بسیار اندک بماند.

کوپینگ همچنین خاطرنشان کرد که تصمیم‌ در مورد ادامه استفاده از ماسک در اماکن عمومی چون فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها امری است که باید در سطح ملی آلمان اتخاذ شود.

دولت آلمان قصد دارد روز چهارشنبه این هفته برنامه‌های خود را در ارتباط با محدودیت‌های ناشی از پاندمی کرونا رسما اعلام کند. محافل دولتی اما پیشاپیش گفته‌اند که طرح دولت که تا اوایل ژوئیه اعتبار دارد، ترکیبی خواهد بود از رفع برخی از محدودیت‌ها و حفظ موازین و قواعدی چون فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک.

لینک کوتاه: asriran.com/0033yB

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آلمان کرونا رفع محدودیت ها ایالت تورینگن دولت آلمان رئیس دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ لرستان گفت: ارتش هشت شهید مدافع حرم، ۲۰ شهید در دوران کرونا و بیش از ۵۰۰ شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، امیر مراد خوش‌کنار، ظهر امروز، در مراسم گرامیداشت روز ارتش در قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان، بیان کرد: عملیات غرورآفرین وعدۀ صادق مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان به‌ویژه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بود و این عملیات هیمنۀ پوشالی دشمنان را فروریخت.

او با بیان اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یک اتفاق نبود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی نهال ثمرنشسته‌ای از خون شهیدان و حق‌طلبانی است که با رژیم ستم‌شاهی مبارزه کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب ارمغان فداکاری و خلوص امت اسلامی بود، عنوان کرد: انقلاب اسلامی پیوندی وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن را ایجاد کرد که نیروهای نظامی با مردم نقش مهمی در پیروزی آن ایفا کردند.

امیر خوش‌کنار بیان کرد: امام(ره) ارتش را در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم و سرافراز کرد و ارتش نیز به ندای ملکوتی امام لبیک گفت و در کنار ملت نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت.

او با بیان اینکه نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی با موشکافی و ژرف‌نگرشی نمایان می‌شود، یادآور شد: ارتش 48هزار شهید در دوران دفاع مقدس، هشت شهید مدافع حرم، 20 شهید در دوران کرونا و بیش از 500 شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با بیان اینکه نیروهای ارتش برای امنیت این مرزوبوم تمام‌قد در مناطق عملیاتی حضور دارند، خاطرنشان کرد: ارتش با تمام وجود در زمینه‌‌های سیل، زلزله و کرونا برای آرامش مردم مجاهدت می‌کند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • دستگیری ۲ جاسوس روسی در ایالت بایرن آلمان
  • نسل کشی اسرائیل فریاد «دیدی» را هم در آورد
  • نسل کشی رژیم صهیونیستی فریاد «دیدی» را هم در آورد
  • گم شدن پول‌هایی که قرار بود خرج بی‌خانمان‌های کالیفرنیا شود
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • دولت توسعه‌گرا چیست؟