Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:37:03 GMT

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند پایگاه اطفای حریق است

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۸۷۰۲

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند پایگاه اطفای حریق است

حسین کلانتری در بازید از مناطق دچار حریق گچساران  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد این پایگاه در بعد پیشگیری، مقابله و مهار به موقع آتش سوزی احتمالی در جنگل های استان بسیار اثرگذار است.

 وی بیان کرد: پایگاه های اطفای حریق نیاز به تجهیزاتی مانند بالگرد، دستگاه های آب پاش، برج های دیده بانی و دوربین های کشف حریق دارند که برای ایجاد این پایگاه باید برنامه ریزی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با رایزنی‌هایی که از سوی وزارت کشور،  معاونان، فرماندهی کل سپاه و ارتش صورت گرفت، امکانات مناسبی در اختیار ما برای مهار آتش قرار دادند و هم اکنون چهار فروند بالگرد برای اعزام نیرو به ارتفاعات کوه خامی و مهار آتش در منطقه از سوی  وزارت نفت و هوانیروز ارتش در اختیار  این استان گذاشته شد.

کلانتری اظهار داشت: برآوردهای اولیه کارشناسان نشان می دهد از چهار روز پیش تاکنون ۲۰۰ هکتار از جنگل ها و مراتع این شهرستان در آتش سوخته است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۶۰ سورتی پرواز برای جابه جایی امدادگران به ارتفاعات محل آتش سوزی در این شهرستان اعزام شده است.

کلانتری اظهار داشت: چهار فروند بالگرد هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بیش از ۲۰۰ نفر از امدادگران را به محل حادثه در ارتفاعات سخت گذر گچساران انتقال داده است.

وی افزود: پنج بالگرد از سپاه و هوا نیرو ارتش جمهوری اسلامی برای مهار آتش در این شهرستان اعلام آمادگی کردند و در صورت مهار نشدن آتش در ارتفاعات کوه های این شهرستان فردا(سه شنبه)  به این شهرستان اعزام خواهند شد.

کلانتری با بیان اینکه آتش سوزی جنگل و مراتع شهرستان گچساران در چند مرحله تاکنون مهار شده  گفت: مراتع خشک، وزش شدید باد و صخره ای بودن منطقه از مهمترین دلایل کندی مهار آتش در گچساران است.

 کلانتری ابراز کرد: باید در این فصل همه آماده باشند تا اگر مرتعی و جنگلی دچار آتش سوزی شد بلافاصله اقدام به خاموشی و مهار آن بکنند.

کلانتری تصریح کرد: با توجه به اینکه۲۰ درصد از جنگل های زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد است مهار آتش باید ازروش سنتی به روش مدرن و روز تغییر کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر شناسایی عوامل احتمالی این آتش سوزی تاکید کرد و گفت: کمیته حقیقت یاب باید در این زمینه تشکیل و عوامل احتمالی این آتش سوزی را شناسایی و با آنها برخورد قانونی شود.

وی بیان کرد: آتش سوزی که ابتدا در ارتفاعات منطقه خنگ بنار شروع شده بود به کوه گهر نارک و روستای گناوه نیز کشیده شده است.

کلانتری با بیان اینکه با توجه به شروع فصل گرما و احتمال وقوع آتش سوزی باید همه برای حفظ جنگل ها و مراتع استان بسیج شوند، گفت: برخی آتش سوزی ها عمدی است که باید بدون اغماض با عاملان آن برخورد جدی شود.

وی ابراز کرد: نیازمند تجهیزات به روز در حوزه بحران در این استان هستیم.

کلانتری آتش سوزی در میان جنگل‌ها را یکی دیگر از بحران‌های مهم در  کشور اعلام کرد و افزود: با استفاده از تجهیزات پیشرفته می‌توان از گسترش آتش جلوگیری کرد.

۳۵۰ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان تابستان گذشته طعمه حریق شد.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

شهرستان ۱۲۶هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد ۴۱۵ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد.

برچسب‌ها اطفای حریق جنگل گچساران حسین کلانتری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اطفای حریق جنگل گچساران حسین کلانتری اطفای حریق جنگل گچساران حسین کلانتری کهگیلویه و بویراحمد آتش سوزی مهار آتش جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: این گردنه همه ساله با نخستین بارش برف در آبان ماه مسدود و در اوایل اردیبهشت بازگشایی می‌شود.
پیمان جو با بیان اینکه بازگشایی گردنه بیژن موجب سهولت در رفت و آمد و کاهش یک ساعت و سی دقیقه‌ای مسافت سی سخت به پادنا و سمیرم می‌شود، افزود: جاده سی سخت به سمیرم در مسیر جاده گردنه بیژن ۲۳ کیلومتر طول دارد که ۱۴ کیلومترآن برفگیر است.
وی با اشاره به اینکه گردنه بیژن در ارتفاع۳ هزار و ۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد گفت: این گردنه یکی از مرتفع‌ترین گردنه‌های کهگیلویه و بویراحمد است
پیمان جو اضافه کرد: ارتفاع برف در برخی از نقاط گردنه بیژن در سال‌های پربارش تا ۷ متر هم می‌رسد.
شعبانی سرپرست فرمانداری دنا هم گفت: با بازگشایی این جاده برف گیر، علاوه بر تردد وسایل نقلیه، مسیر تردد عشایر کوچ رو نیز هموار می‌شود.
گفتنی است این گردنه استان اصفهان را به کهگیلویه و بویراحمد متصل می‌کند.

دیگر خبرها

  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر برای حفظ جنگل‌ها ضروری است
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد
  • اطفای یک حریق پس از ۲ ساعت
  • مهار حریق واحدی تجاری در اصفهان
  • راه‌اندازی میدان گازی مختار نیازمند توجه ویژه وزارت نفت است
  • آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد
  • اطفای ۱۰۳ مورد حریق در کرج