Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی، در سرمقاله تازه ترین شماره این روزنامه با عنوان «ترکیب تدبیر سیاسی و دفاعی» نوشت: «همزمان با ایام سالروز آزادسازی خرمشهر، پیروزی بزرگ دیگری در جبهه سیاسی و دفاعی نصیب ایران شد که از اهمیت زیادی برخوردار است. ورود نفتکش‌های ایرانی حامل بنزین صادراتی ایران به ونزوئلا در عین حال که ممکن است یک واقعه تجاری در قالب حمل و نقل دریائی تلقی شود، از این نظر که ترکیبی از قدرت و اقتدار سیاسی و دفاعی کشورمان را در عرصه بین‌المللی به‌ویژه در شکستن دیوار تحریم‌های ضدایرانی آمریکا به نمایش گذاشته واقعه‌ای تاریخی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نگاه منصفانه به رویدادها می‌تواند ناظران را در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی به این نتیجه روشن برساند که ایران امروز هرچند در مسائل اقتصادی و بعضی موضوعات دیگر دچار مشکلات است ولی در کنار این ضعف‌ها قوت‌هائی هم وجود دارند که با دیدن این مجموعه به صورت یکجا می‌توان به یک قضاوت روشن و واقع‌بینانه رسید. ضعف‌ها را که مهم هم هستند باید با انسجام ملی، تدبیر و تکیه بر قانون برطرف کرد. این، کاری است قابل انجام و نباید به خاطر وجود این ضعف‌ها به قضاوت‌هایی افراطی و صدور حکم‌های ناامیدانه روی آورد. تقریباً تمام کشورها در طول تاریخ به دفعات دچار ضعف و حتی بحران‌های متعدد شدند و با همت و پشتکار و اعتماد به نفس توانستند از آن مراحل عبور کنند و با جبران ضعف‌ها به مراحل درخشانی از قدرت و قوت دست یابند. ایران، کشوری ثروتمند با تاریخی پرافتخار و مردمی با استعداد است که زمینه‌های فراوانی برای رسیدن به قله‌های رفیع مادی و معنوی دارد. اگر در سال‌های اخیر به دلایل مختلف که عمده‌ترین آنها ضعف نظارت است، مشکلاتی پدید آمده، نباید وجود این مشکلات را نشانه شکست دانست. افت و خیز، لازمه هر حرکتی است و می‌توان با استفاده از تجربه‌ها و درس گرفتن از اشتباهات، حرکت‌های آینده را تصحیح کرد و از شکست‌ها پیروزی ساخت و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و آینده را بسیار بهتر از تمام دوران‌های گذشته ساخت.

همین نگاه مثبت و امیدوارانه است که ترکیبی از تدابیر سیاسی و دفاعی به وجود می‌آورد و در اوج شرارت آمریکا که امام خمینی به درستی آن را «شیطان بزرگ» نامید و در کوران تحریم‌ها و تهدیدها، نفتکش‌های حامل بنزین صادراتی ایران به قاره آمریکا اعزام می‌شوند و به ونزوئلا که تحت ظالمانه‌ترین محاصره اقتصادی و سیاسی و تبلیغاتی دارودسته ترامپ قرار دارد، می‌رسند. فروش این مقدار بنزین به ونزوئلا که شاید فقظ نیاز یکماه آن کشور را برطرف کند، از این نظر چندان مهم نیست، اما اینکه ایران بتواند در یک اقدام مدبرانه و شجاعانه، دیوار تحریم‌های تحمیل شده توسط آمریکا را بشکند و در برابر چشمان تمام ناظران بین‌المللی و علیرغم رجزخوانی‌های سران شرور آمریکا این اقدام مبتکرانه را به نتیجه برساند، بسیار مهم و تاریخی است. پیام این اقدام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان اینست که به تهدیدهای زورگویان بین‌المللی که می‌خواهند قوانین بین‌المللی را زیرپا بگذارند نباید اعتنا کرد. جمهوری اسلامی ایران، با ارسال محموله‌های بنزین به ونزوئلا، آنهم در برابر چشمان و در تیررس نظامیان آمریکا و در منطقه دریائی که حیاط خلوت آمریکا محسوب می‌شود، نشان داد که مقاومت در برابر قلدرهای بین‌المللی به نتیجه می‌رسد. این تجربه را ایران از اسقاط پهپاد 200 میلیون دلاری آمریکا که به حریم کشورمان وارد شده بود و از موشکباران پایگاه آمریکائی عین‌الاسد در عراق که به تلافی ترور سردار سلیمانی صورت گرفت و همینطور توقیف کشتی انگلیسی به تلافی ایجاد مزاحمت انگلیس برای کشتی نفتی ایرانی در تنگه طارق نیز داشت. بررسی دلایل توخالی بودن تهدیدهای اخیر آمریکا، بماند برای مجالی دیگر.

موفقیت در شکستن دیوار تحریم ضدایرانی آمریکا، مایه مباهات تمام مردم ایران است و این انتظار وجود دارد که مسئولان کشورمان با بکارگیری تدابیر صحیح تلاش کنند بر مشکلات داخلی نیز فائق آیند و تمام نقاط ضعف داخلی را به نقاط قوت تبدیل نمایند.»

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا مسیح مهاجری روزنامه جمهوری اسلامی تحریم های ایران صادرات بنزین ایران به ونزوئلا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بین المللی ضعف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را به ادعای فعالیت‌های سایبری تحریم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به دولت آمریکا توصیه کرد به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری کرده و مسؤولانه رفتار کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره
  • عملکرد دولت در سیل چابهار موجب دلگرمی و امیدواری مردم شد