Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  هیدروکسی کلروکین که برای درمان مالاریا مورد استفاده قرار می‌گیرد، چند روز پیش به عنوان داروی پیشنهادی برای درمان کووید ۱۹ از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مطرح شد. ترامپ طی طرح این پیشنهاد غیر تخصصی، فاش کرد که این دارو را به مدت دو هفته برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مصرف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت ضمن ابراز نگرانی از مصرف این دارو، از تعلیق مراحل کارآزمایی آن خبر داد. این تصمیم WHO به دنبال افزایس مرگ و میر در میان مبتلایان به ویروس کرونا گرفته شد، جان باختگانی که از این دارو برای درمان بیماری خود استفاده کرده بودند.

در حال حاضر تیمی از محققان در حال بررسی اثربخشی و ایمنی این دارو در درمان بیماری کووید ۱۹ هستند. در همین رابطه تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت ضمن ابراز نگرانی در خصوص مصرف خودسرانه هیدروکسی کلروکین برای درمان کووید ۱۹ تاکید کرد: تاکنون اثربخشی این دارو تنها در درمان مالاریا تایید شده است.

سازمان جهانی بهداشت پیش از این هم در مورد استفاده از هیدروکسی کلروکین به عنوان یکی از راه‌های درمانی کووید ۱۹ هشدار داده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا هیدروکسی کلروکین برای درمان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ دکتر سید علی وکیلی گفت: واحد دارو در طرح نوروزی ۱۱۴ بازرسی از داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه در استان داشته است.

وی با بیان اینکه تجهیزات و ملزومات پزشکی نیز بیش از ۳۰ بازدید را از مراکز بیمارستانی، صنوف و داروخانه‌ها انجام داده است، افزود: واحد نظارت بر فرآورده‌های طبیعی و سنتی هم بیش از ۴۰ بازدید از عطاری‌ها و داروخانه‌ها ثبت کرده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علومپزشکی استان گفت: از سوی واحد نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی ۵۸ بازدید از واحد‌های تولیدی انجام شده است.

دکتر وکیلی ادامه داد: مجموعا ۲۴۵ بازدید از صنوف، داروخانه ها، مراکز بیمارستانی، واحد‌های تولیدی و... توسط معاونت غذا و دارو تا هشتم فروردین انجام شده است. 

وی با تاکید بر اینکه طی ایام تعطیل نیز به شکایات مردمی رسیدگی می‌شود، گفت: مردم می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ تخلفات مشاهده شده و شکایات خود را ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • سقز چیست و چه خواصی دارد؟
  • تأمین قابل توجه برند اصلی داروی بیماران تالاسمی در سال ۱۴۰۲
  • چرا بجای درمان های گران قیمت از سقز استفاده نکنیم؟
  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه
  • انواع داروی مخدر از یک عطاری کشف و ضبط شد
  • کشف و ضبط انواع داروی مخدر از یک عطاری
  • کشف انواع دارو‌های مخدر از یک عطاری