Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@11:38:19 GMT

تعطیلات پرکار رئیس جمهوری

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۸۸۵۵

تعطیلات پرکار رئیس جمهوری

گروه سیاسی/ رئیس جمهوری در چند روز گذشته و ایام تعطیلات آخر هفته و عید سعیدفطر روزهای پر کاری را از سر گذراند. از تماس‌های تلفنی با برخی وزرا و اعلام دستورات لازم گرفته تا تماس با استاندار خوزستان و سران کشورهای ترکیه و قطر و شرکت در جلسه ستاد ملی کرونا و اعلام تصمیمات مهم این ستاد.

رئیس جمهوری یکشنبه در تماس با عبدالرضا رحمانی فضلی، به وزیر کشور دستور داد به استانداران استان‌ها و مسئولان شهرهایی که در روزهای اخیر شاهد رشد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بوده‌اند، ابلاغ کند که مراقبت‌ها را افزایش داده و با توجیه افکار عمومی و اطلاع‌رسانی دقیق، مردم را به رعایت کامل اصول بهداشتی دعوت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن روحانی همچنین به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد با تشدید فعالیت‌ها و اعمال نظارت از سوی ستاد‌های استانی مقابله با کرونا در دو استان و چند شهری که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا رشد داشته است، برای مهار روند رشد ابتلا به ویروس در این مناطق اقدام کند. رئیس جمهوری روز یکشنبه به رئیس بانک مرکزی هم دستور داد با استفاده ازهمه ظرفیت‌ها و ابزار حقوقی و همکاری وزارت امور خارجه تلاش برای دسترسی به منابع ارزی خود در بانک‌های خارجی را تداوم بخشد. او بر تلاش مضاعف بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های اجرایی برای کنترل تورم هم تأکید کرد. عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی نیز در این گفت‌و‌گو با اشاره به احیای تدریجی صادرات به کشورهای همسایه که به خاطر شیوع کرونا افت کرده بود، از رشد میزان عرضه ارز در سامانه نیما و واردات درمقابل صادرات خبر داد.
رئیس جمهوری در تماس با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان هم ضرورت همکاری و تلاش مدیران اجرایی و بهداشتی استان خوزستان برای کنترل سریعتر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: درصورت رعایت نشدن دقیق پروتکل‌های بهداشتی و رشد شیوع ویروس کرونا علاوه بر به خطر افتادن سلامت مردم، اعمال دوباره محدودیت‌ها خسارت‌های اقتصادی زیادی برای خوزستان به همراه خواهد داشت.
روحانی  دیروز هم در گفت و گوی مجدد با  سعید نمکی و غلامرضا شریعتی وزیر بهداشت و  استاندار خوزستان در پی تماس ها جداگانه روز یکشنبه خودبا آنان‌،  با تاکید بر اجرای دستورات گذشته مبنی بر اطلاع رسانی وسیع و ضرورت تبیین دستورالعملها و تشدید مراقبت ها و نظارت ها، گفت: همانطور که با همکاری مردم و تلاش دستگاه‌های مسئول در ستاداستانی مقابله باکرونا در ابتدای شیوع بیماری شاهد کنترل این ویروس در استان خوزستان بودیم، می بایست با مراقبت و نظارت های بیشتر این رشد نسبی بیماری به سرعت متوقف کرده و شاهد شیب نزولی آن در این استان باشیم.
رئیس جمهور تاکید کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استانداران استان هایی که روند شیوع بیماری کرونا در آن مناطق به طور نسبی روبه افزایش است، تا رسیدن به شرایط اطمینان بخش، موظف به ارائه گزارش روزانه از روند اقدامات موثر برای کنترل بیماری و میزان اجرای دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا به رئیس جمهور هستند.
وی همچنین دیروز در گفت‌و‌گوهای جداگانه با وزیر نیرو و استاندار خوزستان، با اشاره به برخی از مشکلاتی که اخیراً برای مردم در تأمین آب آشامیدنی در بعضی از مناطق اهواز به وجود آمده، دستور داد تا هرچه سریعتر اقدامات لازم برای رفع این معضل توسط بخش‌های ذیربط انجام شود. رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: باید استاندار، مسئولان استانی و تمام دستگاه های مرتبط برای جلوگیری از بوجود آمدن مشکل و سختی برای مردم خوزستان در زمینه تامین آب آشامیدنی در فصل تابستان برنامه ریزی و اقدامات لازم را داشته باشند تا شاهد بروز چنین مشکلاتی برای مردم نباشیم.
روحانی همچنین پس از استماع گزارش مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت درباره آخرین وضعیت پروژه‌های اولویت دار نفت، گاز و پتروشیمی در سال‌جاری با اشاره به تأثیر مستقیم فعال بودن این بخش در جهش تولید کشور تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا تمامی پروژه‌های نفتی بویژه در حوزه پتروشیمی با استفاده از توان و ظرفیت‌های متخصصان کشورمان هرچه سریعتر به مرحله بهره‌برداری برسد. رئیس جمهوری در تماس با وزیر راه و شهرسازی نیز طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» را حرکتی مهم در راستای خدمت به مردم بویژه اقشار متوسط و ضعیف جامعه دانست و بر اهتمام هرچه بیشتر برای تسریع در روند اقدامات و فعالیت‌ها برای به ثمر رسیدن این طرح تأکید کرد.روحانی در تماس با آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم با بیان اینکه توسعه فضای مجازی کمک شایانی به انجام فعالیت‌های بخش‌های مختلف بویژه حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی در ماه‌های اخیر داشته است بر ضرورت تلاش در راستای توسعه بیش از پیش این بخش در همه نقاط کشور تأکید کرد.
مصوبات جلسه ستاد ملی کرونا
رئیس جمهوری روز شنبه هم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، اعلام کرد که در روند مبارزه و مهار کرونا در کشور، از سه مرحله تقریباً عبور کرده‌ایم و کم کم وارد مرحله چهارم می‌شویم که در این مرحله نظارت‌ها و بخش تشخیص بیماری با هدف تسریع در روند شناسایی مبتلایان و جداسازی آنان، تشدید می‌شود. روحانی در تشریح این مراحل سه گانه گفت که اعلام دقیق بیماری و بسیج همه کشور برای مقابله با این بیماری، عبور از حالت خطرناک و کنترل شیوع آن با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و بازگشایی‌های تدریجی و پلکانی کسب و کارها، سه مرحله‌ای بود که تقریباً به جز در برخی مناطق، از آن مراحل عبور کرده‌ایم. رئیس جمهوری در این جلسه با تأکید بر اینکه ویروس کرونا ویروسی نوپدید و عالمگیر است و دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی باید همچنان تا رسیدن به نقطه‌ای اطمینان بخش، رعایت شوند، اظهار داشت: امیدواریم به تدریج و با سرعت همه کشور را به مرحله چهارم مهار کرونا برسانیم. او با تأکید بر اینکه «عده‌ای دنبال هراس افکنی هستند و این را نباید بپذیریم»، تأکید کرد: مراقبت‌ها و احتیاط‌های بهداشتی کاملاً باید رعایت شوند اما برخی می‌خواهند فضای روانی جامعه را ناامن کرده یا اینگونه القا کنند که وضعیت غیرقابل بازگشت است، در صورتی که چنین نیست. رئیس جمهوری همچنین با تشریح مصوبات این جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: اماکن و صحن حرم‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از بعد از عید فطر گشایش می‌یابد و درباره بازگشایی کل مساجد و پایان محدودیت برای فعالیت پاساژها، ظرف هفته جاری بررسی‌ها تکمیل و در جلسه‌ شنبه آتی درباره آنها تصمیم‌گیری می‌شود. روحانی اظهار داشت: از هفته آتی یعنی از دهم خرداد همه کارمندان اداری البته با مراعات تمامی دستورالعمل‌ها از ساعت 7 و 30 دقیقه تا 14 و 30 در محل کار خود حضور خواهند یافت.رئیس جمهوری همچنین اظهار داشت: چارچوب «شهید خدمت» مشخص و ابلاغ خواهد شد.روحانی بازگشایی موزه‌ها و اماکن تاریخی از یکشنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد.رئیس جمهوری همچنین با اشاره به جزئیات تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت از روند مبارزه با کرونا گفت: در چارچوب این گزارش، میزان مرگ و میر نسبت به ابتلا، نزولی است، دوران بستری هم به تدریج نزولی شده و فعالیت وزارت بهداشت برای کشف موارد ابتلا بیشتر شده، اما نکته هشداردهنده این است که مرگ و میرها شامل افرادی شده که بیماری‌های زمینه‌ای مانند قلبی و عروقی و دیابت داشته‌اند. روحانی افزود: 88 درصد افرادی که در این کشور به خاطر کرونا فوت کرده‌اند، آنهایی بوده‌اند که یک یا چند بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.رئیس جمهوری در ابتدای سخنان خود نیز با گرامیداشت سوم خرداد 61؛ سالروز فتح خرمشهر گفت: سوم خرداد روزی مهم در تاریخ ملی و دفاع مقدس است و در این روز به یک توطئه عظیم استکبار جهانی علیه ملت ایران پایان داده شد.
پیام تبریک به ملت ایران
رئیس جمهورهمچنین شامگاه شنبه با صدور پیامی عید سعید فطر را به ملت ایران تبریک گفت. در بخشی از ‌این پیام آمده است:  اکنون که کشور ما در برابر فشارهای ظالمانه و هدفمند دشمنان قرار دارد، بیش از هر زمان دیگری به پیام‏‌های سازنده و روشنگر ماه رمضان نیاز است. بی‏‌تردید در سایه رهنمودهای راهگشای رهبر فرهیخته و اتحاد و همدلی بیشتر قوا، می‌توان به‌خوبی از این بحران‏‌های تحمیلی عبور کرد و عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران را به نمایش گذاشت.

برش
گفت‌وگوی جمهور و رئیس جمهوری

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در اینستاگرام با اشاره به برگزاری جلساتی با حضور رئیس جمهوری و اقشار مختلف و نخبگان کشور در ماه رمضان نوشت: «ماه مبارک رمضان‌ از ابتدای دولت تدبیر و امید، فرصتی مغتنم برای گفت‌وگوی اقشار مختلف و نخبگان با رئیس‌ جمهوری بوده است. گفت‌وگوهای سازنده‌ای که رئیس‌ جمهوری در آنها بیشتر شنونده است و عمده‌ وقت به بیان دغدغه‌ها، نظرات و دیدگاه‌های مدعوین می‌گذرد. این جلسات از آنجا که اهمیت ویژه‌ای برای رئیس ‌جمهوری دارد، در تمام سال‌های گذشته به طور مرتب برگزار شده بود. امسال هم که میهمان ناخوانده کرونا شرایط ویژه‌ای را در کشور به وجود آورده، تلاش کردیم این سنت حسنه دچار وقفه نشود. گفت‌وگوی جمهور و رئیس ‌جمهوری از راهبردهای مبنایی دولت تدبیر و امید است که جلسات ماه مبارک رمضان نمادی از آن به شمار می‌رود. خوشحالیم که به رغم مشکل شیوع کرونا اجازه ندادیم این سنت نمادین به محاق برود و خدشه‌ای در دیدارهای صمیمانه‌ یادشده به وجود بیاید.»
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی استاندار خوزستان رئیس جمهوری جلسه ستاد ملی ویروس کرونا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان

رئیس‌جمهوری گفت: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان در گام نخست ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

‌به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) در نشست مطبوعاتی مشترک با شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان ضمن قدردانی از میزبانی دولت این کشور از هیئت همراه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: از طرف رهبری معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران به مردم پاکستان که همواره از اسلام، ارزش‌های اسلامی، مظلومان فلسطین و حق و عدالت دفاع کردند، سلام عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و پاکستان به صرف روابط همسایگی نیست، بلکه مبتنی بر رابطه تاریخی، تمدنی و اشتراکات عمیق اعتقادی و دینی است، افزود: آنچه دو ملت بزرگ ایران و پاکستان را پیوند داده، همین اشتراکات اعتقادی و دینی است و چنین پیوندهایی ناگسستنی است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه تبادل ظرفیت‌های قابل توجه موجود در دو کشور به‌طور حتم سبب انتفاع ملت‌های ایران و پاکستان خواهد شد، افزود: در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور تصمیم گرفتیم ضمن به‌کارگیری این ظرفیت‌ها روابط ایران و پاکستان را در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی در همه سطوح ارتقا بخشیم.

رئیسی گفت: ممکن است برخی تعمیق همکاری‌ها و روابط دو کشور را نپسندند، اما آنچه برای ما اهمیت دارد تداوم همکاری‌های دو کشور با هدف تأمین منافع دو ملت است. از این رو در نشست‌ هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان تصمیم گرفتیم برای ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی در گام نخست مبادلات تجاری را ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران تحریم‌های ظالمانه را به فرصتی برای پیشرفت کشور تبدیل کرده‌ است، نسبت به انتقال تجربیات و تبادل ظرفیت‌ها در این زمینه با ملت پاکستان به‌ویژه در بخش‌های مختلف علم و فناوری، تکنولوژی، حمل‌ونقل و ترانزیت اعلام آمادگی کرد.

رئیس‌جمهوری در پایان ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در روابط ایران و پاکستان در همه زمینه‌ها باشد. ‌

جواد اوجی، وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری عازم اسلام‌آباد شده است و پس از پایان سفر به پاکستان راهی سریلانکا می‌شود.

دیگر خبرها

  • وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری عازم سریلانکا شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان
  • دیدار رئیسی با رئیس‌ سنای پاکستان
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • تعیین تکلیف تعطیلات پایان هفته
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان