Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@08:11:33 GMT

بیش از ۲۰۰ هکتار از جنگل های گچساران در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۸۹۶۷

بیش از ۲۰۰ هکتار از جنگل های گچساران در آتش سوخت

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰هکتار از مراتع و جنگل های گچساران طمعه حریق شده است.

“حسین کلانتری” در بازید از مناطق دچار حریق در گچساران با بیان این که این گونه آتش سوزی خسارت جبران ناپذیری به عرصه های منابع طبیعی وارد کرده افزود: آتش سوزی در جنگل ‌های خنگ بنار و گناوه لری از ظهر روز جمعه گذشته آغاز شده و تا کنون در چند مرحله مهار شده اما به دلیل وزش باد، صخره‌ای بودن و پوشش گیاهی متراکم این آتش مجدد شعله ‌ور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همه ساله نیمی از سال در جنگل و مراتع این استان شاهد بروز آتش سوزی هستیم بنابراین ایجاد پایگاه اطفای حریق در این استان لازم است.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد از گروه های خودجوش، سازمان مردم نهاد دوستداران محیط زیست، نیروهای بسیجی و منابع طبیعی تقدیر و اظهار کرد: مدیریت بحران در این چند روز برای مهار آتش سنگ تمام گذاشتند اما با توجه به وسعت آتش سوزی مهار آن با مشکل مواجه  شده است.

کلانتری تاکید کرد: علت این آتش سوزی باید مورد بررسی قرار گیرد چرا که این گونه آتش سوزی خسارت جبران ناپذیری به عرصه های منابع طبیعی وارد کرده و دستگاه ‌های مسئول این گونه موارد آتش سوزی را رصد و با خاطیان برخورد قاطع انجام دهند.

وی بیان کرد: با رایزنی ‌هایی که از سوی وزارت کشور، معاونان، فرماندهی کل سپاه و ارتش صورت گرفت، امکانات خوبی در اختیار ما برای مهار آتش قرار دادند، چهار فروند بالگرد برای اعزام نیرو به ارتفاعات کوه خامی و مهار آتش در منطقه از سوی وزارت نفت و هوا نیروز هم ‌اکنون در اختیار گذاشته شده است.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: انتظار داریم این آتش سوزی تا غروب امروز مهار شود، اما برای مهار آتش در ارتفاعات کوه خامی فرداپنج بالگرد دیگر در منطقه به صورت آماده باش هستند.

کلانتری خاطرنشان کرد: در صورتی که این اتش خاموش نشود فردا سریع ب وارد عملیات دیگر خواهیم شد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۰۰ نفر نیرو با ۶۰ سورتی پرواز برای مهار آتش به ارتفاعات اعزام شدند.

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برای مهار آتش در منطقه از نیروهای آموزش دیده و ماهر برای مهار آتش بسیج شده ‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد آتش سوزي آتش سوزی جنگل های کهگیلویه و بویراحمد آتش سوزی جنگلهای گچساران خسارت اطفاي حريق آتش سوزی جنگلی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای مهار آتش آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۸۷۲ هزار تردد در جاده های کهگیلویه و بویراحمد طی تعطیلات عید فطر

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تعطیلات عید فطر این استان ۸۷۲ هزار و ۸۴۲ تردد در جاده‌های استان ثبت شده است.

«مهرجو فرخی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: در ایام تعطیلات عید فطر ۱۳۵ هزار و ۷۸۰ دستگاه وسیله نقلیه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش داشته است.

وی اظهارکرد: در این مدت تعداد ۱۳۱ هزار و ۳۳۵ دستگاه وسیله نقلیه از استان خارج شدند که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پنج درصدی داشت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد میزان تردد کل در سطح جاده های این استان در تعطیلات عید فطر را ۸۷۲ هزار و ۸۴۲ تردد عنوان و خاطرنشان کرد: طی این ایام متوسط تردد روزانه در سطح جاده های استان ۲۲۲ هزار و ۱۰ تردد، و متوسط تردد ساعتی در سطح جاده های استان ۲۴۳ مورد تردد بوده است.

فرخی تصریح کرد: در ایام تعطیلات عید فطر به ترتیب محورهای یاسوج به پاتاوه با ۱۵ هزار و ۵۰ تردد روزانه، یاسوج به بابامیدان با ۱۴ هزار و ۳۳ تردد روزانه، گچساران به بابامیدان با ۱۲ هزار و ۸۳۱ تردد روزانه پرترددترین محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

وی بیان کرد: بعد از پلاک های استان کهگیلویه و بویراحمد، به ترتیب پلاک‌های استان فارس، اصفهان، خوزستان، تهران، چهارمحال و بختیاری و بوشهر بیشترین تردد را طی تعطیلات عید فطر در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع کودشیمیایی در۷۰ کارگزاری خصوصی و دولتی کهگیلویه و بویراحمد
  • کشاورزان استان دغدغه تهیه کود شیمیایی نداشته باشند
  • آتش‌سوزی وحشتناک جنگل‌ها در چین
  • تلاش برای مهار آتش‌سوزی وسیع در جنگل‌های جنوب غرب چین
  • ایمن از آتش تفاوت بین کپسول آتش نشانی co2 و کپسول پوری را فاش کرد !
  • مهار آتش سوزی در مجتمع تجاری زیتون شیراز
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • ثبت بیش از ۸۷۲ هزار تردد در جاده های کهگیلویه و بویراحمد طی تعطیلات عید فطر
  • ۱۱ مورد آتش‌سوزی اراضی ملی در استان سمنان مهار شد
  • محلول پاشی ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد