Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ورزش/ پس از اینکه مجوز ادامه فعالیت تیم‌های ورزشی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر شد، تیم‌های لیگ برتری فوتبال هم کار خود را از سر گرفتند تا برای ادامه مسابقات که قرار است بازی‌های هفتگی آن از دوم تیر ماه از سر گرفته شود، آماده شوند. با این حال و با توجه به نگرانی‌هایی که در خصوص شیوع ویروس کرونا وجود دارد، پروتکل بهداشتی صادر شد که تیم‌ها ملزم به رعایت آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسپولیس: تست دو عضو باشگاه مثبت بود
پس از تست‌گیری از بازیکنان پرسپولیس در روز شنبه، نخستین تمرین جدی این تیم پس از تعطیلات لیگ، یکشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز شد. با این حال، باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که دو عضو تدارکات تیم به کرونا مبتلا هستند. علیرضا حقیقت پزشک این تیم گفت:«نتایج تست همه اعضای تیم، بنا بر تکالیف باشگاه به سازمان لیگ ارسال شد ولی موضوع با توجه به تعهد نسبت به حفظ اسرار پزشکی افراد، رسانه‌ای نشد. در حال حاضر همه بازیکنان و مربیان تیم، همان طور که پیش از این اعلام شده بود از جهت آلودگی به این ویروس در صحت و سلامت کامل هستند. طبیعی است که مثبت بودن تست این دو عضو ارتباطی با تمرینات نداشته چرا که نمونه‌گیری نیز قبل از آغاز تمرینات انجام شده است. دو عضو تدارکات که به این عارضه مبتلا شده‌اند نیز با اعضای تیم ارتباط نداشته‌ و اکنون در قرنطینه خانگی و تحت نظر هستند. ضمن آنکه در روز نمونه برداری، با توجه به احتمال اینکه نفراتی دچار عارضه باشند، تدابیر لازم برای انجام پروتکل‌های بهداشتی اتخاذ شده بود.»
استقلالی‌ها در 2 گروه وزنه زدند
استقلال هم که دور جدید تمرینات خود را از جمعه در مجموعه ورزشی انقلاب از سر گرفته، این روزها کار خود را با جدیت بیشتری دنبال می‌کند تا برای دیدار معوقه هفته هفدهم که 29 خرداد برابر فولاد برگزار می‌شود، آماده شود. محمد دانشگر مدافع آبی‌پوشان که زودتر از سایرین تست کرونا داده، شنبه و بعد از غیبت چند جلسه‌ای در تمرینات استقلال، خودش را به کادرفنی معرفی و بعد از رویارویی با کادرفنی از آنها عذرخواهی کرد و به تمرینات اختصاصی پرداخت. داریوش شجاعیان هم که مصدومیتش برطرف شده به تمرین پرداخت. یکشنبه عصر نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سالن بدنسازی مجموعه انقلاب در اختیار اعضای این تیم قرار گرفت و آبی‌پوشان به‌صورت اختصاصی تمرین کردند. فرهاد مجیدی با حضور در سالن وزنه، روی عملکرد بازیکنان نظارت کرد.
تست مثبت کرونای 5 تا 9 نفر از گل‌گهری‌ها
محمد علی زارع پزشک گل‌گهر در خصوص مثبت اعلام شدن تست کرونای چند بازیکن گل گهر گفت: «زمانی که پروتکل به ما ابلاغ شد، از بازیکنان تست PCR گرفتیم و کمتر از ۲۴ ساعت جواب‌ها را جمع‌آوری کردیم. متأسفانه تعداد مثبت‌ها از ۵ نفر بیشتر و کمتر از ۹ نفر است. البته آنها تحت نظر ما هستند تا پروسه دو هفته‌ای طی شود و آزمایش مجدد صورت بگیرد. هفته آینده قطعاً و دوباره کل تیم را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و ان‌شاءالله دو هفته آینده مجدداً مثبت‌ها را ارزیابی می‌کنیم.» گفتنی است اعضای گل‌گهر که در قرنطینه به سر می‌بردند و مشکلی از لحاظ بیماری کرونا نداشتند، از محل قرنطینه این تیم خارج شده‌اند.
 4 تست مشکوک کرونا در تراکتور
پدرام خداقلی‌زاده پزشک تراکتور هم گفت:«بر اساس غربالگری اولیه اعضای تیم، مشخص شد که 4 نفر مشکوک به ابتلا به بیماری کووید‌۱۹ هستند و فعلاً در قرنطینه به سر می‌برند. همچنین مقرر شد تا حصول نتیجه قطعی و با توجه پروتکل‌های ابلاغی، هیچگونه تمرینی انجام نشود.»
وضعیت شاهین، پیکان و سایپا
پس از انجام آزمایشات IGG و IGM که بازیکنان شاهین پنجشنبه انجام دادند، آنها صبح هم با حضور در آزمایشگاه ظفر تهران، تست PCR انجام دادند. همچنین، علی اکبر نقوی پزشک پیکان هم اعلام کرد: «از حدود 50 نفر از اعضای باشگاه تست‌های کاملی به عمل آمد و خوشبختانه هیچ کدام از آنها مشکوک به آلودگی ویروس کرونا نیستند.» سایپا هم هر 5 روز یکبار تست از بازیکنان و کادرفنی و اجرایی‌اش را برگزار می‌کند تا با خیال راحت بتواند تمریناتش را انجام بدهد.
واکنش فدراسیون پزشکی ورزشی به تست‌ها
سخنگوی فدراسیون پزشکی-ورزشی توضیحاتی را در خصوص مثبت شدن تست PCR چند بازیکن لیگ برتری ارائه کرد. رضا سعیدی به فارس گفت: «طبق دستورالعملی که در پروتکل آمده، الان که در فاز تمرینات هستیم، تمام کسانی که مثبت می‌شوند به قرنطینه می‌روند و سایر افراد مورد پایش قرار می‌گیرند. باید بررسی دقیق شود که برخورد نزدیک داشته‌اند یا خیر. البته چون هنوز تمرینات به‌صورت فشرده نیست، احتمالاً برخورد نزدیک نداشته‌اند یعنی این افراد قبلاً مبتلا شدند و مربوط به این یکی دو روز نیست.»
او درباره شرایط گل گهر هم توضیح داد: «گل‌گهر همین کار را کرده. تمام کسانی که نتیجه‌شان مثبت شده در قرنطینه هستند. بعد از حداقل یک هفته باید دوباره PCR افرادی که مثبت شده‌اند تکرار شود، اگر منفی شد، یک بار دیگر تست PCR می‌گیرند. یعنی ما 2 منفی لازم داریم که باید به فاصله ۲۴ ساعت باشد. اگر دوباره منفی شد، یعنی بازیکن می‌تواند به تیم و تمرینات برگردد اما اگر علاوه برPCR مثبت، علائمی داشت وارد دستورالعمل‌های وزارت بهداشت می‌شود. اگر علائم شدید باشد، بستری می‌شود و اگر شدید نباشد، قرنطینه خانگی به همراه درمان دارویی خواهد بود.
سخنگوی فدراسیون پزشکی-ورزشی در مورد اینکه آیا ابتلا به این ویروس و بالا رفتن آمار ممکن است باعث تعطیلی شود، چنین پاسخ داد: «این موضوع بستگی به تعداد ورزشکارانی دارد که مبتلا می‌شوند. در شرایط فعلی و با آماری که داریم، این اتفاق نمی‌افتد. طبق دستور دکتر خلیلیان سه‌شنبه (امروز) آخرین آمار مشخص می‌شود و به اتفاق دوستان یک ارزیابی نهایی انجام می‌دهیم. پس از آن اگر لازم باشد، به سازمان لیگ می‌رویم تا یک ارزیابی نیز با آنها داشته باشیم. الان و با شرایط فعلی هیچ صحبتی از لغو لیگ نیست.
او در مورد اینکه با توجه تعلیق تمرینات تیم گل‌گهر، آیا سایر تیم‌ها هم نیز نباید این کار را انجام بدهند، اظهار داشت: «نه نیازی نیست.»
سعیدی در خصوص اینکه کدام یک از تیم‌های لیگ برتری دچار این مشکل هستند، اظهار داشت: «الان بیشتر موضوع گل گهر مطرح است. در تیم‌های دیگر تعداد افرادی که PCRشان مثبت شده زیاد نیست. بعد از گل‌گهر، سایپا بیشترین مورد را داشت. دو مورد در تیم سپاهان بود که PCR آنها قبلاً مثبت بود و الان منفی است. در مورد تیم‌های دیگر مورد خاصی نشنیده‌ام. البته نتایج نهایی به دکتر پورسعید ارسال می‌شود. ضمن اینکه من روز گذشته هم با دکتر هراتیان صحبت کردم که اگر بشود یک نسخه از نتایج در اختیار ایفمارک قرار بگیرد.»

بازتاب
تعلیق بازی‌های تیمی که بیش از 5 بازیکن مبتلا به کرونا داشته باشد

سهیل مهدی، مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ درباره ادامه برگزاری بازی‌ها گفت: «علیرغم فشارهایی که از سوی برخی تیم‌ها برای عدم برگزاری مسابقات وجود داشت ستاد مقابله با کرونا مجوز داد تا بتوانیم بازی‌ها را شروع کنیم و پروتکل‌ها در این رابطه نوشته شد. اگر تیمی بیش از 5 بازیکنش به کرونا مبتلا باشند، بازی‌هایش معوق می‌شود اما تمریناتش را می‌تواند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام بدهد.»
او درباره تیم گل گهر هم اظهار داشت: «متأسفانه شنیدیم که برخی باشگاه‌ها وارد تمرین شده‌اند آن هم در حالی که نتیجه را به ما اعلام نکرده‌اند. این تخلف است و باید قبل از تمرین تست‌ها را ارائه بدهند و ما ببینیم که آیا نتایج مطابق پروتکل هست و تیم اجازه تمرین را دارد یا نه؟ باید هرچه زودتر نتایج رسمی آزمایش‌ها را به مراجع ذی صلاح بدهند تا زودتر مجوز تمرینشان صادر شود. برخی از باشگاه‌ها گفتند سه هفته برای آماده‌سازی کم است، ما این زمان را 4 هفته و فشردگی بازی‌ها را کم کردیم اما الان می‌بینیم که سه روز گذشته اما خیلی از تیم‌ها تست‌هایشان را انجام ندادند.» مهدی در این باره که اگر تیمی بازیکنانش در حین مسابقات دچار کرونا بشوند چه خواهد شد، افزود: «بازی‌های این تیم‌ها معوق می‌شود. لیگ در شرایطی برگزار می‌شود که تیم‌ها در مرحله سفید باشند. ما قصد داریم تا آخر هفته مراکز جایگزینی و ثالثی را برای انجام تست تعیین کنیم تا تیم‌ها دوباره در آنجا تست بدهند که خدای نکرده خطایی در آزمایش‌ها نباشد.»

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پروتکل ها بازی ها شده اند تست ها تیم ها دو عضو گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ لرستان گفت: ارتش هشت شهید مدافع حرم، ۲۰ شهید در دوران کرونا و بیش از ۵۰۰ شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، امیر مراد خوش‌کنار، ظهر امروز، در مراسم گرامیداشت روز ارتش در قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان، بیان کرد: عملیات غرورآفرین وعدۀ صادق مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان به‌ویژه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بود و این عملیات هیمنۀ پوشالی دشمنان را فروریخت.

او با بیان اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یک اتفاق نبود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی نهال ثمرنشسته‌ای از خون شهیدان و حق‌طلبانی است که با رژیم ستم‌شاهی مبارزه کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب ارمغان فداکاری و خلوص امت اسلامی بود، عنوان کرد: انقلاب اسلامی پیوندی وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن را ایجاد کرد که نیروهای نظامی با مردم نقش مهمی در پیروزی آن ایفا کردند.

امیر خوش‌کنار بیان کرد: امام(ره) ارتش را در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم و سرافراز کرد و ارتش نیز به ندای ملکوتی امام لبیک گفت و در کنار ملت نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت.

او با بیان اینکه نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی با موشکافی و ژرف‌نگرشی نمایان می‌شود، یادآور شد: ارتش 48هزار شهید در دوران دفاع مقدس، هشت شهید مدافع حرم، 20 شهید در دوران کرونا و بیش از 500 شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با بیان اینکه نیروهای ارتش برای امنیت این مرزوبوم تمام‌قد در مناطق عملیاتی حضور دارند، خاطرنشان کرد: ارتش با تمام وجود در زمینه‌‌های سیل، زلزله و کرونا برای آرامش مردم مجاهدت می‌کند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • غیبت ادامه دار رافائل سیلوا در تمرین استقلال
  • دایر: در تمرینات پوستکوعلو خبری از کارهای تاکتیکی نیست | پوستکوعلو: نمی‌دانم منظور اریک از کار تاکتیکی چیست
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • دقیقی و ادامه تمرینات ویژه برای استقلال
  • تلاش برای القای هیجان مثبت به بورس
  • نه؛ خبری از سعید معروف نشد
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • هفت عادت موثر برای داشتن حس خوشبختی
  • خبری بد و جنجالی برای استقلال و پرسپولیس/ حذف قطعی یکی از این دو تیم از آسیا