Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی‌های پیشین درباره ویروس‌های کرونا نشان داده‌اند که می‌توان افراد یک سال پس از عفونت اولیه دوباره با ویروس آلوده کرد.

یک بررسی جدید در هلند نشان داده است که این مصونیت در برابر ویروس‌های کرونای عامل سرماخوردگی ممکن است بیش از ۶ ماه پس از عفونت اولیه به درازا نکشد.

این بررسی بر روی ۱۰ مرد بالای ۳۵ سال برای تعیین میزان آنتی‌بادی‌ها به دنبال عفونت با چهار ویروس کرونای فصلی عامل سرماخوردگی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مردان که ۲۷ تا ۴۰ ساله بودند، با فواصل سه تا شش ماه آزمایش شدند.

نتایج نشان دهنده مدت کوتاه مصونیت پس از ابتلا به ویروس‌های کرونا بود، به طوری که شش ماه پس از عفونت اولیه میزان آنتی‌بادی در آنها به شدت کاهش یافت و عفونت دوباره پس از ۱۲ ماه به طور مکرر در این افراد رخ داد.

اگر ویروس جدید کرونا یا ویروس سارس-کوو-۲ مانند این ویروس‌های کرونای فصلی عمل کند و مصونیت پس از ابتلا به آن بیش از شش ماه طول نکشد، دیگر نمی‌توان انتظار داشت پدیده «ایمنی جمعی» باعث فروکش کردن همه‌‌گیری به طور طبیعی شود.

یک یافته دیگر در بیماران بهبود یافته از بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس جدید کرونا ادامه یافتن یا سربرآوردن دوباره  برخی از علائم هفته‌ها و حتی ماه‌ها پس از پایان یافتن دوره حاد بیماری است.

آیا ادامه یافتن برخی از علائم به معنای پنهان ماندن ویروس در بدن و دوباره فعال شدن آن است؟ یا تداوم واکنش التهابی که عفونت اولیه با ویروس برانگیخته است، باعث این الگوی بروز علائم می‌شود؟ اکنون می‌دانیم که پاسخ شدید دستگاه ایمنی که در موارد حاد بیماری نقش مهمی در آسیب‌ به ریه‌ها و سایر اندام‌های حیاتی دارد. ممکن است پاسخ ایمنی تاخیری در واکنش به ویروس‌های باقیمانده در اندام‌ها باعث سر برآوردن دوباره علائم در برخی از بیماران شده باشد.

برای پاسخ دقیق‌تر به این پرسش‌ها باید در انتظار یافته‌های بررسی‌های بعدی ماند.

کد خبر 514855 برچسب‌ها مجله نکته بهداشتی روز كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس ویروس های کرونا عفونت اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفونت گوش در کودکان + فیلم

عفونت گوش از جمله شایع‌ترین عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی است که گوش میانی (فضای پر شده از هوا پشت پرده صماخ که استخوان‌های کوچک لرزان گوش در آن ناحیه قرار دارند) را تحت تاثیر قرار می‌دهد.  این علایم در کودکان شامل درد گوش خصوصا هنگام دراز کشیدن، احساس کشیده شدن گوش، دشواری در به خواب رفتن، گریه کردن بیش از حد معمول، تحریک پذیری بیش از حد، دشواری در شنیدن یا پاسخ به صداها، از دست رفتن حس تعادل، تب ۳۸ درجه سانتی گراد یا بالاتر، بیرون آمدن مایعات از گوش، سردرد و از دست دادن اشتها می‌باشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • دلایل افزایش وزن که از آن بی خبر هستید
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • عفونت گوش در کودکان + فیلم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • علت سنگ کیسه صفرا چیست؟ + علائم
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس
  • کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!