Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-16@12:43:28 GMT

دردسر‌ها و مزیت‌های ۵۰ ساله شدن برای زنان

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۹۲۳۳

صراط:

 برخی خانم‌ها طبیعتا از پیری احساس نگرانی می‌کنند و به خصوص روز‌های تولد که تاریخ مهمی در زندگی هستند باعث می‌شود این نگرانی تشدید شود. رسیدن به ۵۰ سالگی مانند هر چیز دیگری جنبه‌های خوب و بد دارد. در این‌جا به برخی از مواردی می‌پردازیم که در انتظار آن‌ها هستیم یا از آن‌ها بیم داریم البته باید توجه داشت که در هر کشوری ۵۰ سالگی زنان معنای متفاوتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور مثال در آمریکا، به شوخی گفتن این عبارت که «دیگر از او گذشته» است، بر زنانی که پا به سن گذاشته اند تاثیر منفی دارد درحالی که در هلند ویژگی پختگی و خردمندی زنان به چشم می‌آید.

 دردسر‌های ۵۰ سالگی
تغییرات فیزیکی: آغاز دهه ۵۰ زندگی خبر از تحولاتی می‌دهد که بسیاری از آن‌ها شامل تغییرات جسمی است. این‌که احساس کنید نسبت به گذشته موهایتان خاکستری تر، بینایی تان ضعیف‌تر یا دردهایتان بیشتر شده، باعث می‌شود که فرایند سالخوردگی آثار بدی روی بدن شما داشته باشد. فقط به یاد داشته باشید که این تغییرات طبیعی هستند بنابراین نباید درباره آن‌ها استرس داشته باشید.
آشیانه خالی: اگر فرزند دارید، سندروم آشیانه خالی که به‌دلیل رفتن فرزندان به دانشگاه یا جا‌های دیگر به وجود می‌آید، مطمئناً شما را ناراحت می‌کند. هرچند در دراز مدت، آزادی می‌تواند هیجان انگیز باشد و فرصتی را برای تجربه چیز‌های جدید مانند تغییر شغل، ادامه تحصیل یا رفتن به مکان‌های جدید فراهم کند.

  مزیت‌های ۵۰ سالگی
داشتن زمانی برای خودتان: زنان در دهه ۵۰ غالباً متوجه می‌شوند با توجه به این‌که تعهدات‌شان به فرزندان و خانواده کاهش می‌یابد، می‌توانند بیشتر به خودشان توجه کنند. بسیاری از خانم‌ها بیان می‌کنند که تغذیه سالم‌تر و شرایط جسمی بهتری نسبت به سال‌های قبل دارند که عزت نفس بالایی را برای آن‌ها به‌همراه می‌آورد.
بهبود روابط خانوادگی: روابط با فرزندان اغلب با بزرگ شدن دختران و پسران بهبود می‌یابد. فرزندان بزرگ سالی که به تنهایی زندگی می‌کنند، درک بهتری دارند از کار‌هایی که مادران انجام داده‌اند و برای برآورده کردن نیاز‌های مادران به آن‌ها کمک می‌کنند. همچنین فرزندانی که اکنون خود والد شده اند، مادران خود را درک و از آن‌ها قدردانی می‌کنند.

۵۰ سالگی، آغازی جدید
رسیدن به آستانه ۵۰ سالگی نباید موجب اضطراب شود. درعوض، می‌تواند زمانی برای ارزیابی امور مهم یا بی‌اهمیت باشد و در صورت نیاز به تغییر، تصمیم بگیرید تا شرایط‌تان را هرچه زودتر، اصلاح کنید. ۵۰ سالگی پایان جهان نیست بلکه سرآغازی برای گشودن افق‌های جدید فکری است. این که شما با خوش‌بینی و امید یا پشیمانی و ترس به چشم انداز پیش روی خود نگاه می‌کنید، ممکن است کیفیت زندگی تان را هنگام رسیدن به نقاط عطف بعدی یعنی ۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰ سالگی و فراتر از آن تحت تاثیر قرار دهد.

منبع: روزنامه خراسان

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: تغییرات فیزیکی اضطراب صراط ۵۰ سالگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به زندگی آقای ۸۴ ساله در شهرکرد

به نقل از روابط عمومی اورژانس چهارمحال و بختیاری؛ با تلاش کارشناسان عملیاتی اورژانس پایگاه بیمارستان آقایان «رسول مرادی و جواد الیاسی» پس ازتلاش و انجام عملیات احیا برای آقای ۸۴ ساله که دچار ایست قلبی تنفسی شده بود به زندگی دوباره بازگشت.

بیشتر بخوانید

نجات جان نوجوان ۱۴ ساله با کمک کارشناسان اورژانس

بیمار جهت اقدامات درمانی تکمیلی به بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد منتقل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • جوان‌ترین بازیکن لیگ برتر، جایی دور از تهران!
  • زندگی «اعراب بادیه‌نشین» از دریچۀ عکس‌های 120 ساله (+عکس)
  • والدین کنترل‌گر و دردسر عظیم فرزندان
  • جشن تولد ۶۷ سالگی پیرترین گوریل جهان (فیلم)
  • بازگشت به زندگی آقای ۱۸ ساله در شهرکرد
  • سالار‌های کوچک؛ دغدغه‌های بزرگ
  • سالارهای کوچک؛ دغدغه‌های بزرگ
  • فیلم| جشن تولد ۶۷ سالگی پیرترین گوریل جهان!
  • بازگشت به زندگی آقای ۸۴ ساله در شهرکرد
  • جزییات بیشتر از سانحه رانندگی خانواده کین؛ وقتی پرستار بچه‌ها در نقش یک ناجی ظاهر می‌شود!