Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت برداشت برگ سبز چای اظهار کرد: بنابر آخرین آمار ۵۱ هزار و ۶۰۰ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر۲۳۰ میلیارد تومان از چایکاران ۲ استان گیلان و مازندران خریداری شده است.

او از پرداخت ۲۰ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۴۳ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت و مابقی تا ۱۵ خرداد همزمان با اولین پرداخت کارخانه‌ها به حساب چایکاران واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهان ساز ادامه داد: تاکنون ۱۱ هزار تن چای خشک استحصال شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: رشد ۱۰ درصدی تولید برگ سبز چای 

رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه کارخانه‌ها مشکلی در فروش چای تولیدی ندارند، بیان کرد: چای بهاره مشتریان خاص خود را دارد و از طرفی خانوار‌ها نسبت به مصرف چای ایرانی اقبال نشان داده‌اند که همه این عوامل دست به دست یکدیگر می‌دهند تا کارخانه‌ها هم از فروش چای تولیدی خود راضی باشند.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که برداشت چین اول به بالای ۵۱ هزار تن برسد.

جهان ساز افزود: با توجه به شرایط مساعد تولید چای از نظر کمی و کیفی، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان فصل برداشت تولید چای خشک نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته باشد.

رئیس سازمان چای در پایان با اشاره به اینکه سالیانه ۱۰۵ هزار تن چای خشک در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود که ۳۰ هزار تن چای خشک در کشور تولید شود که در این صورت نیاز کمتری به واردات خواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید چای برگ سبز چای کشت چای برگ سبز چای چای خشک هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود

قرارداد امضا و مراحل تشریفات واگذاری سهام سرخابی‌ها امروز انجام و طی آن ۱۰ درصد ارزش سهام پرسپولیس شامل ۳۲۰ میلیارد تومان و ۱۰ درصد استقلال شامل ۲۸۰ میلیارد تومان به حساب شرکت سپرده‌گذاری واریز می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، 85 درصد از سهام سرخابی‌ها روز گذشته(دوشنبه) به قیمت هر سهم استقلال 3 هزار و 46 ریال و ارزش کل معامله این باشگاه در بازار سهام حدود 2 هزار و 800 میلیارد تومان و قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس سه هزار و 580 ریال و ارزش کل معامله رقمی حدود 3 هزار و 200 میلیارد تومان معامله شد.

بر این اساس 6 بانک «شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین» جزو متقاضیان خرید سهام باشگاه پرسپولیس و چهار شرکت از هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی پارس و پتروشیمی بندر امام از جمله خریداران باشگاه استقلال بودند.

در این راستا امروز باید قرارداد امضا و مراحل تشریفات طی شود و بر این اساس، 10 درصد ارزش سهام حدود 320 میلیارد تومان برای باشگاه پرسپولیس و 280 میلیارد تومان برای باشگاه استقلال به حساب شرکت سپرده‌گذاری واریز شود.

همچنین با توجه به اینکه 10 درصد این معامله باید به‌صورت نقدی و 90 درصد دیگر به‌صورت اقساطی انجام شود، بخش نقدی قطعی شده و بخش اقساطی بر اساس بازه‌های 6 ماهه توسط کنسرسیوم‌ها پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • نخستین اقدام مالکان جدید پرسپولیس؛ پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی