Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@15:04:45 GMT

برآورد برداشت ۲۱۳ تن انگور از تاکستان‌های زنجان

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۹۳۳۲

برآورد برداشت ۲۱۳ تن انگور از تاکستان‌های زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: برآورد می‌شود در سال‌جاری 212 هزار و 718 تن انگور از مزارع تاکستان زنجان برداشت شود.

جواد تاراسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: انگور یکی از محصولات مهم و موثر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سطح بارور کشت انگور در استان حدود 15 هزار و 959 هکتار را شامل می‌شود، اضافه کرد: سطح غیر بارور کشت انگور در زنجان 784 هکتار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برآورد تولید انگور در سال‌جاری 212 هزار و 718 تن از مزارع تاک استان زنجان برداشت است.

تاراسی با بیان اینکه تعداد بهره‌بردار محصول انگور در استان زنجان ۸ هزار و۵۰۰ نفر است، ادامه داد: تعداد چهار کارخانه فعال فرآوری کشمش در استان زنجان دایر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نبود بازار تخصصی انگور و کشمش، سنتی بودن برداشت و خشک کردن انگور توسط کشاورزان که موجب افزایش افت و ناخالصی و کاهش قیمت می‌شود را از مهم‌ترین مشکلات و مسائل تولید کشمش در استان اعلام و اظهار کرد: نوسان شدید قیمتی متناسب با شرایط بازار جهانی، خرد بودن تاکستان‌ها و کمبود منابع ارزان برای ایستاده کردن باغات از دیگر مشکلات این حوزه است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان انگور کشاورزی جهاد رئیس سازمان کشمش باغات دایر محصول انگور قیمتی بارور کشت انگور تاکستان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام فرجی برحق گفت: امسال باید نسبت به برگزاری دادرسی‌های الکترونیکی در تمامی حوزه‌های قضائی استان اهتمام بیشتری صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه رعایت نظم و انضباط برای انجام هر کاری مهم و ضروری است، افزود: در اجرای برنامه‌های ابلاغی و عملیاتی در حوزه‌های قضائی استان برخی عقب ماندگی‌ها و ضعف‌ها شناسایی شده که امیدواریم با همفکری و همکاری میان همه بخش‌ها برای رفع آنها اقدام شود.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های قوه قضائیه در تشکیلات قضائی استان باید با جدیت و اهتمام بیشتر در دستور کار مدیران حوزه‌های قضائی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان با تأکید بر اینکه مسئولیت‌ها یک امانت الهی است، گفت: باید قدر این مسئولیت را بدانیم و با ارائه خدمت صادقانه به مردم و اجرای عدالت موجب جلب رضایت مردم و خداوند متعال شویم.

دیگر خبرها

  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • آغاز ساخت مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی در تاکستان 
  • اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها/ واریز یارانه جدید به حساب این افراد
  • راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان
  • بازگشایی محور فاریاب _کهنوج
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • نوسان در تولید مانع صادرات پایدار مرغ شده است
  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان
  • دادرسی‌های قضایی در همه حوزه‌ها الکترونیکی می‌شود
  • کارخانه فرآوری صد‌ها تن انجیر، خرما، انگور و آووکادو را ببینید