Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@00:43:19 GMT

هند نفت ارزان آمریکا را در آمریکا ذخیره می‌کند

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۹۴۰۴

هند نفت ارزان آمریکا را در آمریکا ذخیره می‌کند

وزیر نفت هند گفت: این کشور نفت ارزان ‌قیمت آمریکا را در تاسیساتی در همان کشور ذخیره می‌کند چرا که منابع ذخیره سازی نفت هند در داخل پر شده اند. ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۲ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند گفت این کشور نفت ارزان ‌قیمت آمریکا را در تاسیساتی در همان کشور ذخیره میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع ذخیره سازی نفت هند در داخل پر شده اند.

 این تصمیم هند شبیه اقدامی است که استرالیا ماه گذشته انجام داد و اعلام کرد از قیمت ارزان نفت بهره میبرد و ذخایر استراتژیک نفت خود را با خرید نفت خام و ذخیره آن در ذخایر استراتژیک نفت آمریکا افزایش خواهد داد.

پرادهان گفت:« ما به دنبال امکان ذخیره سازی بخشی از سرمایه گذاری خود در یک کشور دیگر هستیم و اگر بتوانیم بخشی از این نفت ارزان قیمت را در آمریکا ذخیره خواهیم کرد».

 قیمت نفت 40 درصد در 2020 کاهش یافته ولی طی چند هفته گذشته با تلاش سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش برای کاهش عرضه تا حدی افزایش داشته است.

دارمندرا پرادهان گفت هند سومین مصرف کننده و وارد کننده بزرگ نفت در دنیاست و تا حالا 5.33 میلیون تن از ذخایر استراتژیک خود را پر کرده و حدود 8.5 تا 9 میلیون تن نفت بر روی کشتی ها در بخشهای مختلف دنیا مخصوصاً در خلیج فارس ذخیره کردهاست.

 پالایشگاه های هند منابع و خط لوله های خود را با سوخت پالایش شده و نفت پر کرده اند.

ضرر 20 میلیارد دلاری 12 شرکت برتر نفتی جهان با شیوع کروناواردات نفت چین در 2020 افزایش می یابد

پرادهان گفت نفت و محصولات نفتی ذخیره شده حدود 20 درصد نیاز سالانه هند را تشکیل می‌دهد. هند بیش از 80 درصد نیاز خود به نفت را وارد می کند.

 هند قصد دارد ذخایر استراتژیک جدیدی ساخته و ظرفیت آن را 6.5 میلیون تن افزایش دهد. پرادهان گفت این کشور مایل به مشارکت سرمایه گذاران جهانی در ساخت این تاسیسات است.

 تقاضای سوخت هند در آوریل تقریبا نصف شد و به پایین ترین حد از سال 2007 رسید. تعطیلیهای گسترده و محدودیتهای سفر برای مهار گسترش ویروس کرونا فعالیتهای اقتصادی را متوقف کرده است.

 تقاضای بنزین و دیزل در هند در ماه مه 60 تا 65 درصد تقاضای این کشور در همین ماه در سال گذشته بوده است و انتظار می‌رود مصرف سوخت این کشور در ماه ژوئن به همان سطح 2019 بازگردد.

 انتهای پیام/129

R7586/P/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ذخایر استراتژیک نفت ارزان نفت هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره ۳ ماهه سرم در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: دکتر محمد پیکان‌پورگفت: در سال ۱۴۰۲، جهت تامین بهتر دارو‌های بیماران خاص، ضمن افزایش حمایت‌ها در جهت داخلی سازی تولید این محصولات، رایزنی‌های گسترده‌ای با شرکت‌های بین‌المللی دارویی به منظور تسهیل تامین دارو‌های بیماران خاص انجام شد.
وی افزود: سال گذشته با هماهنگی و رایزنی‌های صورت گرفته با مدیران عامل شرکت‌های بین المللی به منظور تسهیل تامین دارو‌های بیماران خاص نظیر برخی از فاکتور‌های خونی، دارو‌های شیمی درمانی، دارو‌های پیوند، انسولین‌های قلمی و دارو‌های ام اس، هماهنگی‌های فشرده‌ای صورت گرفت.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: همچنین به منظور ترخیص کالا‌های دچار کمبود مانند کتامین، پروپوفول، IVIG و سرم باقی مانده در گمرکات کشور نیز هماهنگی‌های مناسبی با این نهاد صورت گرفته و خوشبختانه روند ترخیص با سرعت بیشتری محقق شد.
دکتر پیکان‌پور در مورد تامین سرم در سال ۱۴۰۲ نیز تصریح کرد: با افزایش ظرفیت تولید، افتتاح خطوط جدید تولید سرم و واردات همزمان سرم، وضعیت تامین این اقلام به نسبت مدت مشابه بهبود چشمگیری یافت و همزمان با گرمای تیر و مرداد سال گذشته، ایام اربعین حسینی و دو پیک شیوع آنفلونزا و سوش‌های جدید کرونا، نه تنها کشور دچار کمبود سرم‌های تزریقی نشد بلکه در حال حاضر دپو قریب به سه ماه از سرم در کشور موجود است.

دیگر خبرها

  • سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ گران شد یا ارزان ؟
  • با این ترفندها بلیط هواپیما استانبول را ارزان بخرید
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  • آیفون SE4 ارزان قیمت با ویژگی آیفون ۱۵ عرضه می‌شود
  • با این مواد ارزان‌قیمت سلامت شوید
  • چرا موشک‌ های چند میلیون‌ دلاری غرب حریف پهپادهای ارزان قیمت یمنی نمی‌شوند؟
  • قیمت سکه و طلا باز هم ریخت/ سکه ۱.۶ میلیون تومان ارزان شد
  • ذخیره ۳ ماهه سرم در کشور