Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سرخپوشان تبریزی بعد از صدور مجوز برگزاری تمرینات و بازی‌های لیگ برتر فوتبال از سوی ستاد مبارزه با کرونا قصد داشتند که از روز یکشنبه فعالیت خود را شروع کنند، اما مشکوک شدن تست کرونای ۴ بازیکن شوکی بر پیکره تراکتوری‌ها وارد کرد. البته تراکتوری‌ها قصد دارند تست دوباره از بازیکنان خود بگیرند تا  تکلیف  تمرینات خود را مشخص کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به هر حال  باشگاه تراکتور جزو باشگاه‌هایی بود که به صورت علنی مخالفت خود را با شروع دوباره لیگ اعلام کرد و اکنون با شروع دوباره بازی‌ها می‌خواهیم شرایط این تیم را مورد بررسی قرار دهیم.

تیم تراکتور پس از شکست یک بر صفر مقابل پارس جنوبی در تاریخ نهم اسفند ماه سال گذشته، راهی قرنطینه شد تا سال ۹۸ را با شکست به پایان برساند. البته این تیم بازی‌های دیگری در سال ۹۸ بر اساس برنامه مسابقات داشت که به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو بازی‌های لیگ برتر، بازی با پارس جنوبی به آخرین بازی سرخ پوشان مبدل شد. با طولانی شدن دوران قرنطینه، شایعات در خصوص تعطیلی مسابقات به اوج خود رسید. با تعطیلی رسمی چند لیگ اروپایی گمانه زنی‌هایی درباره  پایان زودهنگام لیگ برتر ایران نیز صورت گرفت که در نهایت این شایعات و گمانه زنی‌ها نتیجه‌ای در پی نداشت و بر اساس اعلام سازمان لیگ، رقابت‌های لیگ برتر از اواخر ماه جاری (خرداد) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از سر گرفته خواهد شد.

خوشی بی پایان بهتر از پایان بد!

تراکتوری‌ها پس از اینکه با مصطفی دنیزلی به بن بست خوردند، با ساکت الهامی وارد همکاری موقت شدند که این همکاری با توجه به نتایج خوبی که با این مربی کسب شد، به حالت دائمی تغییر کرد. الهامی با حضور در تراکتور، آرامش را به اردوی سرخ پوشان در شرایطی بازگرداند که ۳ شکست متوالی و افت فاحشی در این تیم، شیرازه مجموعه را از هم پاشیده بود. تداوم روند نتیجه گیری خوب تراکتور با الهامی تا این اواخر نیز ادامه داشت. کسب ۶ پیروزی و یک تساوی در ۹ مسابقه متوالی باعث شد تا تراکتورِ ساکت بازهم به جمع مدعیان بازگردد. همین موضوع مسئولان تراکتور را بر آن داشت تا قرارداد الهامی را به مدت یک فصل دیگر نیز تمدید کنند. اکنون در چنین شرایطی و با توجه به وضعیت مبهمی که در خصوص بازی‌های فشرده لیگ پس از کرونا وجود خواهد داشت، منطقی است که تراکتوری‌ها تمایلی به از سر گیری مسابقات نداشته باشند. علاوه بر دلیل یاد شده، تراکتوری‌ها برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر نیز شانس چندانی ندارند و پایان مسابقات با رتبه فعلی تیم ها، اتفاقی بود که می‌توانست به نفع آن‌ها باشد.

مهمانان  ناخوانده تراکتور

تراکتور با دنیزلی در لیگ نوزدهم شروع بسیار خوبی داشت. این تیم تا حدی خوب بود که حتی بالاتر از تمامی مدعیان با اقتدار در صدر جدول نیز قرار گرفت، اما ۳ هفته نحس همه چیز را خراب کرد و معادلات به هم ریخت. تراکتور سقوط سختی در جدول رده بندی داشت، جو تیم به هم ریخت و دنیزلی محبوب نیز پیش از موعد رفتنی شد. اکنون با شروع دوباره رقابت ها، تراکتوری‌ها دقیقا در حالت قرینه ۳ هفته نحسی که در موردش صحبت کردیم قرار دارند. آن‌ها باید پس از تقابل با نساجی در خارج از خانه، با ۳ تیمی بازی کنند که ۳ شکست متوالی را مقابل شان متحمل شدند. صنعت نفت آبادان، استقلال و سپاهان! صنعت نفت پس از متحمل شدن ۴ شکست متوالی در روز‌های پایانی سال، با پیروزی کار خود را به پایان رساند و اکنون برای ارتقای جایگاه خود از انگیزه بالایی برخوردار است. استقلال متحول شده نیز به هیچ عنوان حریف آسانی برای تراکتور نیست. این تیم در تبریز ۴ گل به تراکتور زد و این بار در تهران بی شک حرف‌ بیشتری برای گفتن خواهد داشت. نگرانی تراکتوری‌ها زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم تیم آن‌ها در بازی‌های خارج از خانه در فصل جاری عملکرد بسیار ناامید کننده‌ای داشته است. سپاهان، دیگر حریفی است که تراکتوری‌ها باید در شروع دوباره بازی‌ها ملاقاتش کنند. این تیم در بازی رفت با ۲ گل تراکتور را شکست داده و با توجه به اتفاقات اخیر از انگیزه بالایی برای به حداقل رساندن فاصله خود با پرسپولیس دارد و این کار را برای تراکتور دشوارتر می‌کند. بی تردید پایان مسابقات بدون ملاقات با این مهمان‌های ناخوانده، ترجیح تراکتوری‌ها در مقطع فعلی بود که این گونه نشد.

 دویدین روی تردمیل!

با یک نگاه دقیق به جدول رده بندی، متوجه یک موضوع مهم می‌شویم. تراکتور در حال حاضر با ۳۷ امتیاز در رده سوم قرار دارد. بعد از این تیم، استقلال با ۳۶ امتیاز و یک بازی کمتر حضور دارد و پدیده نیز با ۳۵ امتیاز در رده پنجم قرار دارد. در چنین شرایطی نهایت غایت تراکتور رسیدن به رتبه دوم است که البته بسیار سخت به نظر می‌رسد و ایستادن در رتبه سوم را بایستی ایده آل این تیم بدانیم. در چنین حالتی، ادامه یافتن بازی‌ها برای این تیم، حکم دویدن روی تردمیل را خواهد داشت. آن‌ها انرژی بسیاری را صرف خواهند کرد بی آن که مسافتی را حتی طی کرده باشند! به این ترتیب هیچ تعجبی ندارد که آن‌ها تمایلی به آغاز بازی‌ها نداشتند.

محرومیت اجباری

تراکتور همواره در بازی‌های خانگی تیم قدرتمندتری بوده است. از نظر آماری نیز در فصل جاری، عملکرد تراکتور در خانه و خارج از خانه به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. اگر تیم‌های لیگ نوزدهم را بر اساس عملکردشان در بازی‌های خانگی رتبه بندی کنیم، تراکتور صدرنشین خواهد بود. این تیم با ۸ برد، یک مساوی و تنها یک باخت، ۲۵ امتیاز از ۱۰ بازی خانگی خود کسب کرده و بالاتر از پرسپولیسی که در رتبه بندی کلی با اقتدار صدرنشین است، در رده اول رتبه بندی تیم‌ها بر اساس بازی‌های خانگی قرار دارد. بی شک عامل اصلی چنین برتری، هوادارانی هستند که از تراکتور یک تیم مخوف در خانه ساخته اند. با شروع بازی‌ها در شرایط فعلی، اما تراکتور هواداران خود را در بازی‌های خانگی در اختیار نخواهد داشت. به این ترتیب بخش قابل توجهی از قدرت این تیم در تبریز کاهش خواهد یافت و این اصلا برای سرخ پوشان جالب نخواهد بود.

به این ترتیب با در نظر گرفتن تمامی مواردی که در بالا اشاره شد می‌توان با قاطعیت نتیجه گرفت که آغاز دوباره بازی‌ها هیچ نفعی برای تراکتوری‌ها از هیچ نظری نخواهد داشت و در صورتی که بازی‌ها بدون برگزاری ۹ هفته باقی مانده به پایان می‌رسید، تراکتور چیزی از دست نمی‌داد که هیچ، شاید از این موضوع منتفع نیز می‌شد.

بیشتر بخوانید: الهامی: دلیل اصرار برای برگزاری مسابقات فوتبال را نمی‌دانم

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم فوتبال تراکتور لیگ نوزدهم فوتبال ساکت الهامی بازی های خانگی شروع دوباره تراکتوری ها لیگ برتر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ جدایی خمس از جمع تراکتوری‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ باشگاه تراکتور در این خصوص نوشت: پس از کسب نتیجه دور از انتظار مقابل تیم ذوب‌آهن اصفهان، «هوشنگ نصیرزاده» مدیرعامل باشگاه طی جلسه‌ای با سرمربی تیم در تاریخ ۲۵ فروردین ماه در خصوص رفع ایرادات فنی تیم و حضور پرقدرت در ادامه مسابقات گفت‌وگو کرده و مقرر شد آقای خمس به کار خود ادامه داده و در راستای جبران امتیازات از دست رفته و حضور پرقدرت در جام حذفی تلاش دوچندانی انجام دهد.

با این حال، آقای خمس روز گذشته درخواست جدایی خود و دستیاران خارجی‌اش را به مدیریت باشگاه اعلام کرد و پس از جلسه امروز نصیرزاده و این سرمربی، سرانجام باشگاه تراکتور با درخواست جدایی او موافقت کرد. جدایی این سرمربی از تراکتور به صورت کاملاً توافقی بوده و هیچ گونه ضرر و زیان مالی برای باشگاه تراکتور به دنبال نداشته است.

باشگاه تراکتور برای خمس و همکارانش در ادامه دوران حرفه‌ای و زندگی شخصی آرزوی موفقیت دارد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895522

دیگر خبرها

  • شایعات دست از سر یحیی گل‌محمدی برنمی‌دارد
  • رونمایی از گزینه اصلی نیمکت تراکتور؛ یحیی گل محمدی!
  • آخرین توصیه خمس به تراکتوری‌ها
  • خداحافظی پاکو خمز با تراکتوری‌ها؛ گزارش تصویری
  • آخرین توصیه خمس به تراکتوری‌ها در گفت‌وگو با ورزش سه
  • رسمی؛ جدایی خمس از جمع تراکتوری‌ها
  • خمس از تراکتوری‌ها خداحافظی کرد
  • یک نیروی جدید در بدنه اجتماعی تراکتور (عکس)
  • فصل برای یک تراکتوری تمام شد
  • خداحافظی محمد نصرتی از تراکتور با استفاده از شعار معروف لیورپول! + عکس