Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-16@08:09:06 GMT

سهام عدالت وثیقه وام بانکی شود

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۹۴۳۲

حدود ۸۰ درصد مردم روش غیر مستقیم آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، برای جلوگیری از سرریز شدن تقاضا در بازار سرمایه پیشنهاد می‌شود، سیستم بانکی از سهام عدالت به عنوان وثیقه تسهیلات استفاده کند.


به گزارش شریان نیوز،آزادسازی سهام عدالت در یکی از مقاطع حساس بازار سرمایه ایران بیم و امیدهای جدی در محافل کارشناسی کشور ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ارزش روز سهام عدالت 49 میلیون نفر مشمول حدود 450 هزار میلیارد تومان است. بر اساس آخرین خبرها از سخنگوی ستاد ازاد سازی سهام عدالت حدود 10 میلیون نفر روش مستقیم ازادسازی را انتخاب کرده‌اند. بر این اساس 35 میلیون نفر دیگر بایستی منتظر فرایند افزایش سرمایه و پذیرش شرکتهای سهام عدالت استانی در بازار سرمایه باشند. به گفته سخنگوی ستاد ازاد سازی افرادی که روش غیر مستقیم رانیز انتخاب کرده‌اند امکان فروش سهام خود در قالب شرکتهای سرمایه گذاری استانی را دارند.

همانطور که اشاره شد یکی از چالشهای اخیر بازار سرمایه که از آن به عنوان ریسک کوتاه مدت بازار یاد شده است خطر خروج منابع از بازار سرمایه و اثر ریزشی بر این بازار است. بر این اساس دولت و وزارت اقتصاد بایستی راهکارهای جایگزین و جذاب شدن ماندگاری سهام عدالت در بازار سرمایه را ایجاد کنند.

به اعتقاد کارشناسان، با توجه به اینکه حدود 80 درصد مردم روش غیر مستقیم آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، برای جلوگیری از سرریز شدن تقاضا در بازار سرمایه پیشنهاد میشود، سیستم بانکی از سهام عدالت به عنوان وثیقه تسهیلات استفاده کند. در این بین هم خطر خروج منابع از بازار کاهش می‌یابد و هم تسهیلات دهی خرد در کشور از سازکارهای جدید متفع میشود.

برای نخستین بار در سال 99 از وام با وثیقه یارانه استفاده شد، سهام عدالت میتواند دومین تجربه در این راستا باشد.

منبع: تسنیم دسته بندیگوناگون

منبع: شریان

کلیدواژه: انتخاب کرده اند بازار سرمایه سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۲۷ فروردین/ بازگشت امید به بازار سرمایه

بازار سرمایه پس از کاهش التهابات در سطح منطقه، روز جاری را با اقبال خریداران آغاز کرد و در اکثر سهام شاهد صفوف خرید بودیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام پس از ریزش هیجانی که 2 روز گذشته متاثر از التهابات منطقه تجربه کرد، پس از کاهش تنش ها و البته حمایت صندوق تثبیت در اکثر سهام خود امروز شاهد صف های خرید بود. البته با توجه به وجود دامنه ی محدود نوسانات به نظر می رسد در روز های آتی با برداشته شدن این محدودیت مجددا به شرایط با ثبات خود بازگردد.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فارس» و «فولاد» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «هرمز» و «شگویا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «فاذر» و «شستا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فصبا»، «نخریس» و «بیوتیک» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

گفتنی است صندوق های طلا، با توجه به کاهش نرخ ارز غیر رسمی و برداشته شدن محدودیت دامنه نوسان، همگی در منفی های قابل توجهی کار خود را آغاز کردند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 25 فروردین ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 141 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

در بازار امروز 374 نماد در محدوده مثبت و 59 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 292 نماد در محدوده مثبت و 122 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات از روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام شد
  • راه‌های نجات سرمایه از باتلاق ریسک
  • عبور بورس از بحران/ جو روانی تالار شیشه‌ای آرام شد
  • گزارش روزانه بورس ۲۷ فروردین/ بازگشت امید به بازار سرمایه
  • سهام‌داران هیجانی خرید و فروش نکنند
  • جو مثبت در بازار سهام؛ حدود ۵۰۰ نماد بورسی صف خرید شدند
  • تخلیه رشد بهاری بورس
  • فروردین سود سهام عدالت واریز می‌شود؟
  • پیش‌بینی بورس در هفته چهارم فروردین ۱۴۰۳/ یکه‌تازی تک سهم‌ها در این هفته
  • کدام صنایع بورسی در ۱۴۰۳ پیشرو خواهند بود؟