Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@21:47:29 GMT

حمله همزمان ترامپ به چین و بایدن

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۹۵۰۹

حمله همزمان ترامپ به چین و بایدن

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بامداد سه‌شنبه در پیامی توییتری نوشت: وقتی من اواخر ژانویه ورود مردم از چین به آمریکا را ممنوع کردم، جو بایدن خواب‌آلود (و نمایندگانش) عصبانی شدند. او مرا "بیگانه‌هراس" خطاب کرد و وقتی ۴۴ هزار نفر را از چین به آمریکا آوردیم همانقدر عصبی شد تا اینکه به او گفتند آن‌ها شهروندان آمریکا بودند که به وطن بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بعدا عذرخواهی کرد.

ترامپ در پیام دیگری نوشت: در پنجاه سال گذشته هیچ کس به اندازه جو بایدن خواب‌آلود در قبال چین ضعیف نبوده است. او پشت فرمان خوابش برده بود. او هر چیزی که آن‌ها (چینی‌ها) می‌خواستند به آن‌ها داد، از جمله توافق‌های تجاری افتضاح. من در حال پس گرفتن همه آن‌ها هستم.

رییس جمهوری آمریکا که پیشتر با چینی توصیف کردن ویروس کرونا تنش‌های میان واشنگتن و پکن را در بحبوبه شیوع این ویروس افزایش داده، بار دیگر در بزرگنمایی اقدامات دولت خود برای کنترل شیوع کووید۱۹، برای نام بردن از آن گفت: کووید۱۹ که گاهی اوقات از آن به «ویروس چین» تعبیر می‌کنند.

حملات لفظی میان آمریکا و چین پیشتر براساس تفاهمی برای برگزاری نشست آنلاین سران گروه بیست و همکاری برای مقابله با کرونا متوقف شده بود، اما چندی نکشید که بار دیگر ترامپ و مقام‌های دولتش به اتهام‌افکنی علیه پکن ادامه دادند.

رییس جمهوری آمریکا و «مایک پمپئو» وزیر خارجه او بارها گفته‌اند که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین شیوع یافته، اما پکن این اتهام را رد کرده و سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد که واشنگتن هیچ شواهدی در این باره ارایه نداده است.

ترامپ همچنین چین و سازمان جهانی بهداشت را به تبانی و تعلل در اطلاع‌رسانی به موقع درباره کووید۱۹ و همچنین پنهان‌کاری درباره جزئیات و امکان شیوع آن متهم کرده است. او با طرح این اتهام‌ها سهم آمریکا از بودجه این سازمان را قطع کرد اما بعد تحت فشارهای بین‌المللی مجبور به پرداخت بخشی از آن شد.

رییس جمهوری آمریکا همچنین پیشتر در صفحه توییتر خود به سخنگوی وزارت خارجه چین نیز حمله و او را به دروغ‌پراکنی متهم کرد و نوشت: چین در حال اجرای کمپین گسترده‌ای از دروغ‌پراکنی است چراکه از پیروزی جو بایدن خواب‌آلود در رقابت ریاست جمهوری ناامید شده‌اند و می‌دانند دیگر امکان ادامه کلاهبرداری از ایالات متحده را همچنانکه چندین دهه تا پیش از ریاست جمهوری من انجام می‌دادند، ندارد.

دموکرات‌ها ترامپ را متهم می‌کنند که با حمله به چین و سازمان جهانی بهداشت قصد منحرف کردن افکار عمومی از بی‌کفایتی دولتش در مقابله با کرونا را دارد.

از زمان آغاز شیوع کووید۱۹ در آمریکا تاکنون یک میلیون و ۷۰۶ هزار نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و انتظار می‌رود آمار مرگ‌ومیر از پیش‌بینی‌های اولیه مقام‌های بهداشتی ایالات متحده بسیار فراتر رود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ونزوئلا نماز عید فطر عید فطر فطریه غیزانیه نفت ونزوئلا صدیقه کیانفر ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیام توییتری جین جو بایدن ونزوئلا نماز عید فطر عید فطر فطریه غیزانیه نفت ونزوئلا صدیقه کیانفر رییس جمهوری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند