Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق، میرلوحی با اشاره به بیست‌وسومین سالگرد دوم خرداد، گفت: «امام پیش از انقلاب اسلامی و در ادامه آن فرمایشات زیادی مشخصا در حوزه مسائل سیاسی، آزادی‌ها و محدودیت اختیارات حاکمیت داشتند و این مباحث مطرح بود؛ اما تلنگر در زمان دولت دوم آقای هاشمی وارد شد که مشارکت مردم و رأی آقای هاشمی به طور جدی به چالش کشیده شد و جامعه به مرور پیام‌هایی مبنی بر تغییر در سازوکار ارائه کرد تا زمانی که آقای خاتمی در سال ۷۶ کاندیدا شد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: «هدف آقای خاتمی از حضور در انتخابات این بود که می‌خواهیم بگوییم ما هم با دیدگاهی متفاوت در این کشور حضور داریم و با سازوکار موجود در دولت و حاکمیت متفاوت فکر می‌کنیم؛ اما هیچ‌کس انتظار رأی ۲۰میلیون‌و ۷۰۰هزار نفری به ایشان را نداشت؛ نه ما که در ستاد انتخاباتی بودیم و نه خود آقای خاتمی».

میرلوحی خاطرنشان کرد: «زمانی که این جریان پیروز شد، تازه اقدام به ارائه نظرات و تئوری‌ها کرد. از مردم‌سالاری، جامعه مدنی و بخش‌هایی از قانون اساسی که مورد توجه قرار نگرفته بود، گفته شد. به ‌هر ترتیب دوم خرداد و اصلاحات پیروز شد و چهار سال اول با فرازوفرودهای زیادی توانست خود را به افکار عمومی معرفی و ثابت کند؛ اما آقای خاتمی احساس کرد در حال مواجهه با یک‌سری مقاومت‌ها است؛ به‌همین‌دلیل در دور دوم تصمیم بر کاندیداتوری نداشت؛ اما افکار عمومی ایشان را بر حضور مجدد وادار کرد و رأی ایشان از سال ۷۶ هم بیشتر بود که این موضوع پیام خاصی داشت».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین گفت: «اما دراین‌بین جریان رقیب، خود را پیدا و شروع به ایجاد برخی بحران‌ها می‌کند. تصور آقای خاتمی این بود که می‌تواند برخی تصمیمات را به صورت قانون درآورد؛ اما این‌طور نشد. بااین‌حال با وجود همه این موانع آقای خاتمی کار خود را با سرفرازی به پایان برد».

میرلوحی با اشاره به جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴، گفت: «متأسفانه جریان اصلاحات در ادامه تصمیم مناسبی نداشت. با اینکه در سال ۸۴، ۶۰ درصد آرا را در اختیار داشت، به دلیل تعدد کاندیدا نهایتا آقای احمدی‌نژاد به مرحله بعد راه پیدا کرد و باقی ماجرا... ؛ اما امروز که به گذشته نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که عملکرد و شاخص‌های دولت آقای خاتمی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... همچنان در مقایسه با دولت‌های قبل و بعد خود ماندگارتر و بهتر است و نشان می‌دهد کشور در آن هشت سال به موفقیت‌های چشمگیری رسید».

او یادآور شد: «اما بعد هم حوادث سال ۸۸ و آن گرفتاری‌ها برای جریان اصلاحات و کشور پیش آمد تا اینکه اصلاحات مجددا در سال۹۲ سر برآورد و با حمایت از آقای روحانی نشان داده شد که همچنان زنده و تأثیرگذار است و این موضوع در انتخابات‌های سال‌های ۹۴ و ۹۶ هم ادامه پیدا کرد. هرچند ۶۰ نفر از نمایندگان لیست امید نردبانی را که با آن بالا رفته بودند، به پایین پرتاب کردند و به خودشان، مردم و اصلاحات ضربه زدند».‌

میرلوحی در واکنش به اظهارنظر برخی اصلاح‌طلبان که می‌گویند «سیدمحمد خاتمی نمی‌تواند اصلاحات را رهبری کند»، گفت: «دراین‌بین دوستانی که می‌گویند آقای خاتمی رهبری جریان اصلاحات را در اختیار نداشته باشد، بگویند چه کسی باشد؟ فردی که حرف و نظرش این‌گونه باشد. درعین‌حال باید در نظر گرفت این رهبری در یک جلسه و کنگره هم تعیین نمی‌شود؛ بلکه به صورت کاریزماتیک شکل گرفته است».‌این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: «چنین فردی در جریان اصلاحات وجود ندارد و درعین‌حال ساختار موجود هم طوری نیست که بگوییم رهبری جریان در فضایی مانند پارلمان اصلاحات انتخاب شود.

حتی اگر پارلمان اصلاحات هم شکل بگیرد، مسائل دیگری دارد و هنوز با همه ضرورت موجود، تا زمان رسیدن به چنین شرایطی ناچار به صبوری هستیم و همین حرکت جبهه‌ای باید ادامه پیدا کند؛ چون چاره دیگری نیست».‌میرلوحی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح‌طلبان می‌توانند در انتخابات ۱۴۰۰ خود را احیا و نظر جامعه و جوانان را به سوی خود جلب کنند و به قدرت برگردند، اظهار کرد: «چرا آمادگی ندارند؟ بله، دارند و باید داشته باشند. اگر احساس کنند می‌توانند مطالبات مردم را بیان کنند و با کاندیدای اصلی خود به میدان بیایند، قطعا در جریان رقابت انتخاباتی ۱۴۰۰ هستند. البته باید به مردم هم نزدیک شویم و اینکه ما در انتخابات اسفند لیست ندادیم، ثابت کردیم که کنار مردم ایستاده‌ایم».

کد خبر 514850 برچسب‌ها سید محمد خاتمی اصلاح‌ طلبان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سید محمد خاتمی اصلاح طلبان جریان اصلاحات آقای خاتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیولی: هر کاری می‌کنیم تا اینتر برنده دربی نباشد

به گزارش "ورزش سه"، استفانو پیولی تاکید کرد که تیمش در دربی مقابل اینتر با غرور، مسئولیت و اشتیاق بازی خواهد کرد. پیولی وضعیت سختی را در میلان تجربه می‌کند. تیم او هفته گذشته در بازی برگشت یک چهارم نهایی لیگ اروپا از رم شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در آن سوی شهر، اینتر این شانس را دارد که بیستمین اسکودتوی خود را در دربی آتی به دست آورد. اینت در صورت برد در این بازی حساس کسب جام را قطعی خواهد کرد.

پیولی در نشست خبری قبل از این بازی درمورد روحیه بازیکنانش گفت:"می‌توانیم از همه اصطلاحاتی که می‌خواهیم استفاده کنیم: غرور، مسئولیت و اشتیاق. این بازی را مانند فرصتی برای رستگاری می‌بینیم.

فشار روزهای اخیر با حذف از لیگ اروپا؟

باید کار کنیم چون اکنون تمام شده و حذف اتفاق افتاده است. ما ناراحت بودیم، سعی کردیم روی کاری که فردا باید انجام شود، تمرکز کنیم.

اتفاقات قابل پیش بینی در دربی؟

پیروزی در دربی برای همه چیزهایی که قبلاً گفتیم، بسیار مهم است. بیایید در مورد من صحبت نکنیم، مدت زیادی است که در مورد آن صحبت شده است. فکر می‌کنم این به هیچ‌کس کمک نکرده است، حداقل به من که کمکی نکرده است. میلان من هنوز هم می‌تواند چیزهای زیادی از خود نشان دهد. علاقه‌ای به انتقاد ندارم، شما خبرنگاران و هواداران می‌توانید انتقاد و قضاوت کنید، کسانی هستند که کم و بیش با احترام این کار را انجام داده‌اند.

موضع اولتراهای میلان؟

مهمترین چیز این است که فردا 70 هزار هوادار می‌خواهند تیم را تشویق کنند. پیولی مهم نیست، مهم این است که فردا میلان می‌خواهد چه کاری انجام دهد. ما به بهترین میلان ممکن نیاز داریم. کسانی هستند که فکر می‌کنند هیچ‌وقت در دربی‌ها تغییر نکرده‌ایم، اما فردا باید هر کاری از دستمان برمی‌آید انجام دهیم تا اینتر برنده نشود.

اشتباهات گذشته مقابل تیم‌های بزرگ؟

دشوار داشت. اگر تیم برای مدت طولانی دوران سختی را پشت سر بگذارد به این معنی است که شرایط و کیفیت آن‌ها ممکن است دچار مشکل نشود، اما برای ما اینطور نبود. از نظر کیفیت و انرژی نتوانستیم در سطح خودمان بازی کنیم. گذشته به تاریخ پیوستند است، حتی اگر در آن پیشرفتی هم نداشته باشیم. فردا، ما به انرژی بالایی نیاز داریم.

آماده سازی تیم برای دربی؟

به زودی ترکیب را خواهید فهمید. چگونه می‌توانید از نظر ذهنی برای چنین مسابقه مهمی آماده نباشید؟ در مورد انتخاب‌های تاکتیکی، فکر می‌کنم می‌توانم هر کاری انجام دهم، همه چیز را تغییر دهم، من برای هر چیزی آماده‌ام.

دیگر خبرها

  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری محمد خاتمی
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند
  • حماس، جریان حاکم بر نوار غزه است/ شکست در تحقق اهداف جنگ
  • ناکامی رئیسی در مبارزه با فساد و عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش به روایت میرلوحی /اسم ۲ کارشناس اقتصادی دولت را نام ببرید؟
  • پیولی: هر کاری می‌کنیم تا اینتر برنده دربی نباشد
  • کنایه تند به شریعتمداری بعد از حمله کیهان به فضائلی / احمدی‌نژاد را یادتان هست؟
  • کنایه تند به حسین شریعتمداری بعد از حملات امروز کیهان به مهدی فضائلی /ماجرای احمدی نژاد یادتان هست؟ /از تاریخ درس بگیرید، مقابل حقایق قد عَلَم نکنید