Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@20:36:27 GMT

امتحان پایان سال گرفتن از ابتدایی‌ها ممنوع است

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۹۵۸۰

امتحان پایان سال گرفتن از ابتدایی‌ها ممنوع است

ایسنا/کرمانشاه معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه هر نوع امتحان گرفتن پایان سال از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی را ممنوع عنوان کرد.

ناهید فضلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به توصیفی بودن ارزشیابی دانش آموزان مقطع ابتدایی از چند سال گذشته، گفت: هر نوع امتحان گرفتن با عنوان امتحان پایان سال تحصیلی از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی ممنوع است و با مدارسی که در این زمینه تخلف کنند، برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فضلی با بیان اینکه شورای مدرسه متشکل از معلم، مدیر و نماینده انجمن اولیاء و مربیان در مورد روند پیشرفت تحصیلی دانش آموز تصمیم گیری خواهد کرد، اضافه کرد: پس از اعلام اتمام سال تحصیلی معلم‌ها موظف به تکمیل گزارش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی هستند که این گزارش نیز بر اساس فعالیت‌های دانش‌آموزان تا قبل از شروع تعطیلات کرونایی در مدارس و پس از آن هم بر اساس حضور دانش‌آموز در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان(شاد) و یا دیگر کانال های ارتباطی مثل توزیع کاربرگهای آموزشی و یا خودآموزهای بهاری و یا ارتباط مستقیم معلم با دانش آموز در مناطق محروم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تکمیل خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی مردودی نداریم، گفت: برای تداوم روند آموزش دانش‌آموزانی که بر اساس ارزیابی‌های انجام گرفته در گزارش پیشرفت تحصیلی به حد انتظارات نرسند، در فصل تابستان برنامه‌ریزی شده است.

 وی با تاکید بر اینکه روند آموزش دانش‌آموزان ضعیف در فصل تابستان پیگیری خواهد شد، گفت: خانواده‌ها نگران روند تحصیل فرزندانشان نباشند.

وی اشاره‌ای هم به برگزاری امتحان هماهنگ کلاس ششمی‌ها در سنوات گذشته داشت و گفت: امسال برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برگزاری این امتحان هم در مدارس لغو شده است، لذا دانش اموزان مقطع ابتدایی در هیچ امتحان پایان سالی شرکت نخواهند کرد و بر اساس تشخیص معلم‌ها مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در سال تحصیلی جاری حدود 176 هزار دانش اموز در مقطع ابتدایی در مدارس استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند که بیش از نیمی از دانش اموزان در حال تحصیل استان را تشکیل می دهند.

انتهای پیام
 


 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی امتحانات خرداد كرمانشاه دانش آموزان مقطع ابتدایی استان کرمانشاه پایان سال بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان

سلمان محمدی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشستی که به منظور برنامه‌ریزی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن دانش آموزان استان برگزار شد، با بیان اینکه تلاش در جهت جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن دانش‌آموزان از اولویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان است، گفت : اجازه نمی‌دهیم هیچ دانش‌آموزی در استان به دلیل فقر مالی از درس و تحصیل بازبماند.

محمدی با بیان اینکه نهاد‌های حمایتی همچون کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر و ... نیز در راستای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن دانش‌آموزان پای کار بوده و برنامه‌های تشویقی در نظر گرفته‌اند، افزود: انتظار داریم نهاد‌های حمایتی و خیریه کمک‌های خود را با هماهنگی مجموعه آموزش و پرورش در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار دهند تا کمک‌ها به صورت عادلانه‌تری به دست نیازمندان برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به آمار افراد بازمانده از تحصیل در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار‌ها در سال تحصیلی جاری در مجموع ۱۵۰۰ نفر در استان کرمانشاه بازمانده از تحصیل شده بودند که با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۹۷ نفر آنها جذب مدارس شده‌اند.

محمدی ادامه داد: با توجه به آمار جذب ۱۹۷ نفری افراد بازمانده از تحصیل، هم اکنون در استان کرمانشاه ۱۳۰۰ نفر بازمانده از تحصیل داریم که البته این آمار به دلایلی مثل مهاجرت خانواده تعدادی از این دانش‌آموزان به خارج از استان و یا حتی خارج از کشور، مرگ احتمالی آنها و... خیلی دقیق نیست.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۳۸۹ نفر از افراد بازمانده از تحصیل دارای معلولیت هستند، گفت: رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت ثبت‌نام دانش‌آموزان معلول در مدارس است، چون معتقدیم دانش‌آموزان معلول هم با تحصیل کردن می‌توانند آینده بهتری داشته باشند و نباید بخاطر معلولیت از تحصیل باز بمانند.

محمدی توضیح داد: هم‌اکنون مدارس استثنایی با طیف وسیعی از خدمات آموزشی برای تحصیل دانش‌آموزان دارای معلولیت، از دانش‌آموزان دارای معلولیت اوتیسم گرفته تا معلولیت‌های جسمی مثل بینایی، شنوایی و دیگر معلولیت‌ها در استان فعال هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح «شهید محمودوند» برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن دانش آموزان اظهار کرد: در این طرح کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی و کد ملی و آدرس آنها جهت پیگیری در اختیار دفتر معاونت آموزش ابتدایی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به ازای هر پنج نفر دانش‌آموزی که در استان بازمانده از تحصیل شده باشند، یک نفر راهبر شامل مدیر یا معاون مدرسه پیگیر بازگردادن دانش آموزان بازمانده از تحصیل به مدارس هستند، تاکید کرد: راهبران آموزشی خانه به خانه به درب منزل دانش آموزان بازمانده از تحصیل مراجعه کرده و پیگیر ثبت‌نام افراد بازمانده از تحصیل در مدارس می‌شوند.

محمدی ادامه داد: راهبران آموزشی بعد از شناسایی افراد بازمانده از تحصیل در جهت جذب و ثبت‌نام آنها در مدارس اقدام کرده و در ادامه پیگیر حضور آنها سرکلاس درس خواهند شد.

محمدی از مردم استان خواست تا اگر در بین اقوام، اطرافیان و یا همسایه‌های خود فردی را می‌شناسد که به هر دلیلی از تحصیل بازمانده، نام و آدرس او را برای پیگیری در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان
  • تصویب یک ماده واحده درباره معلم بلاگرها | تعرض به حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان ممنوع
  • پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی بیش از ۹۷ درصد است