Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم غیزانیه در حالی به عدم تامین آب آشامیدنی از سوی مسئولان اعتراض می‌کنند که این بخش از خوزستان با ۱۸۰ حلقه چاه نفت، روزانه حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هانا چراغی؛ * خوزستان یکی از قوی‌ترین استان‌های کشور از نظر اقتصادی است چرا که منابع نفت و گاز ایران در این منطقه واقع شدند و شرکت ها، پالایشگاها، پتروشیمی‌ها و مجموعه‌های بسیاری در این استان قرار دارند و از این منابع بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، بسیاری از روستا‌ها و بخش‌های استان خوزستان در وضعیت مطلوبی قرار ندارند و با اینکه عظیم‌ترین منابع طبیعی (نفت) را در اختیار دارند، اما از کمترین امکانات معیشتی برخوردارند!
غیزانیه یکی از این بخش‌ها است که با اینکه در بزرگترین بخش شهرستان اهواز واقع شده و در ۴۰ کیلومتری مرکز استان خوزستان با ۲۸ هزار نفر جمعیت و بیش از ۸۰ روستا قرار دارد، ساکنان آن با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و درگیر امکانات اولیه برای زندگی هستند.
همه اینها در حالیست که شرکت‌های نفت و گاز کارون و مارون، شرکت ملی حفاری ایران، پتروشیمی مارون و پتروشیمی رازی و همچنین مسیر تزانزیت بنادر ایران در این بخش واقع شده اند!  
اصلی‌ترین مشکل غیزانیه، نبود شبکه آب‌رسانی است؛ اکثر روستا‌های غیزانیه آب شرب ندارند و چاه‌های آب آن‌ها نیز خشک شدند و به سختی در این منطقه می‌توان به آب آشامیدنی و شرب دسترسی داشت. این در حالی است که به گفته غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، غیزانیه دارای ۱۸۰ حلقه چاه نفت و تولید روزانه حدود ۶۰۰ هزار بشکه است. استاندار خوزستان: غیزانیه دارای ۱۸۰ حلقه چاه نفت و تولید روزانه حدود ۶۰۰ هزار بشکه است.
ساکنان بخش غیزانیه بار‌ها برای حل مشکلات این منطقه از مسئولان استانی درخواست رسیدگی به مشکلات موجود را داشتند، اما مسئولان فقط با وعده دادن به مردم، رسیدگی به این معضلات را به تعویق می‌اندازند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی گلایه مردم غیزانیه از بی‌آبی
جدای از مسئله نبود زیرساخت‌های آب آشامیدنی و شرب در این منطقه، ساکنان غیزانیه را با مشکل گازرسانی نیز مواجه کرده. حتی عدم آنتن دهی تلفن همراه نیز در این منطقه وجود دارد و هیچ عزمی هم برای رفع این مسائل دیده نشده است.
البته غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان زمستان سال ۹۵ به منظور بررسی وضعیت آب شرب روستا‌های بخش غیزانیه از این منطقه بازدید کرده و در این بازدید طی دو مصوبه مقرر کرده که ظرف ۳ ماه مشکل آب این روستا‌ها حل شود! یک بخش این مصوبه، شامل ۲۵ کیلومتر لوله گذاری از تاسیسات شهرستان کارون (ایستگاه خسروی) به دهستان مشرحات بود و سازمان آب و برق موظف شد لوله‌های مورد نیاز را خریداری و به شرکت آبفا تحویل دهد؛ مصوبه دوم نیز شامل ۵۵ کیلومتر لوله گذاری می‌شد که یک بخش آن از شیبان تا سفیره بر عهده شرکت آبفا بوده و بخش دیگر از سفیره تا تاسیسات نزهه به عهده آبفا و شرکت نفت بوده است. استاندار خوزستان زمستان سال ۹۵ وعده داد: ظرف ۳ ماه مشکل آب روستاهای غیزانیه حل می‌شود!
با اینکه بیش از ۳ سال از این وعده پوچ به مردم می‌گذرد، اما هنوز خبری از اجرای این مصوبات و حل مشکلات مردم منطقه نیست!  
البته غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، به تازگی نیز از منطقه غیزانیه بازدید داشته و باز هم وعده حل این مشکلات را داده است! بر این اساس، استاندار خوزستان، ۱۲ اردیبهشت ۹۹ با سفر به این بخش وعده حل مشکل آب را ظرف ۴۵ روز آینده داده بود و با بیان اینکه تأمین آب پایدار برای کل بخش غیزانیه در دو مسیر غرب و شرق به صورت اساسی انجام شده است، می‌گوید: این کار با هزینه بیش از ۷۰ میلیارد تومان صورت گرفته و ظرف ۴۵ روز آینده به آب پایدار دست پیدا خواهد کرد. استاندار خوزستان، ۱۲ اردیبهشت ۹۹ برای بار دیگر، وعده داد که مشکل آب بخش غیزانیه را ظرف ۴۵ روز آینده حل می‌کنیم!
شریعتی در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح آب رسانی به بخش غیزانیه از توابع شهرستان اهواز، اظهار می‌کند: یکی از معضلات اساسی مردم غیزانیه آب شرب است که در این راستا کار آب رسانی پیشرفت بسیار خوبی داشته است. سرعت کار به نسبت انتظاری که مردم از ما داشتند و قولی که به آن‌ها داده بودیم، بسیار کند بوده است؛ مشکلاتی از جمله افزایش قیمت، مسائل ارزی و معارضان طرح هم باعث ممانعت از پیشرفت کار شد.
همچنین، استاندار خوزستان ابراز می‌کند: متأسفانه بعضی از افرادی که در روستا‌های قبل هستند و یا زمین‌های آن‌ها در آن کنار لوله هاست از اینکه آب و فاضلاب روستایی لوله گذاری شود، مانع رسیدن آب به غیزانیه شدند. با وجود این مشکلات، اما کار به خوبی پیش رفت و امیدواریم حداکثر ظرف ۴۵ روز آینده آب غیزانیه وصل شود، اگرچه زمان آنچه به من قول دادند زودتر از این‌ها بود. شریعتی می‌گوید: سرعت اجرای طرح آب رسانی به بخش غیزانیه به نسبت انتظاری که مردم از ما داشتند و قولی که به آن‌ها داده بودیم، بسیار کند بوده است؛ مشکلاتی از جمله افزایش قیمت، مسائل ارزی و معارضان طرح هم باعث ممانعت از پیشرفت کار شدند.
این در حالی است که، حمزه مقدم، عضو شورای روستای عوده ضمن انتقاد از قطعی آب این روستا در این باره می‌گوید: در فصل زمستان آن دسته از روستا‌های پرجمعیت بخش غیزانیه که از لوله کشی درون روستایی برخوردار هستند، در هر ۴۸ ساعت آب برای آن‌ها پمپاژ می‌شود. فرسودگی خطوط آبرسانی سبب تاخیر در پمپاژ آب روستا‌ها شده و هر ۴ روز یکبار برای ۴ ساعت آب وصل می‌شود.   وضعیت روستا‌های فاقد لوله‌کشی به مراتب وخیم‌تر است . آب مورد نیاز این روستا‌ها که تعداد آن‌ها ۴۰ روستا است، باید توسط تانکر‌های سیار تامین شود ، این در حالی است که فقط ۴ تانکر در اختیار تاسیسات آبرسانی نزهه است که تمامی آن‌ها توسط شرکت‌ها و ادارات تامین شده و اداره آبفا استان هیچ تانکری در اختیار بخش غیزانیه قرار نداده‌اند.   همین ۴ تانکر گا‌ها به سبب وجود نقص و تعمیرات به ۲ تانکر کاهش پیدا می کنند. در صورتی که برای حل مشکل آبرسانی در این روستا‌ها حداقل به ۱۵ تانکر نیاز داریم.  
عضو شورای روستای عوده ابراز می‌کند: مدیریت ضعیف و قصور کارفرما، دلیل عمده توقف پروژه آب رسانی به غیزانیه است. کارفرمای پروژه برای سرپوش گذاشتن بر کم کاری‌های خود، انگشت اتهام را به سوی اهالی و صاحبان زمینی گرفته که به صورت قانونی خسارت زمین‌های خود را مطالبه می‌کنند و برای ادامه کار کافی بود تضمین پرداخت خسارت از سوی اداره آبفا صورت گیرد. انتظار می‌رفت مسئولان استانی و شهرستانی با توجه به در اختیار داشتن نقشه عبور لوله از زمین، برای گرفتن موافقت اهالی با آن‌ها رایزنی می‌کردند، در حالی که پیمانکار بدون صحبت با اهالی اقدام به لوله‌گذاری در زمین‌ها کرد. عضو شورای روستای عوده: مدیریت ضعیف و قصور کارفرما، دلیل عمده توقف پروژه آب رسانی به غیزانیه است. کارفرمای پروژه برای سرپوش گذاشتن بر کم‌کاری‌های خود انگشت اتهام را به سوی اهالی و صاحبان زمینی گرفته که به صورت قانونی خسارت زمین‌های خود را مطالبه می‌کنند و برای ادامه کار کافی بود تضمین پرداخت خسارت از سوی اداره آبفا صورت گیرد.
همه این صحبت ها و مشکلات در حالی است که استاندار خوزستان که طبق اسناد ارائه شده در دادگاه متهمان ارزی هفت تپه، به مسئولین بانک کشاورزی فشار آورده بود که ۲۰۰ میلیون دلار در اختیار امید اسدبیگی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر قرار بدهند، در اظهاراتش بیان می‌کند: مشکل پروژه آبرسانی به اهواز، تامین ارز و اعتبار است!
برخی منابع خبری از اسنادی صحبت می‌کنند که پروژه «تکمیل اتاق کنفرانس و بحران» طبقه سوم ساختمان آبفا با ترک تشریفات و با امضای استاندار خوزستان به مبلغ ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از ردیف «اصلاح و بازسازی شبکه و تاسیسات آب شهر‌های خوزستان» به شرکت شبکه کاران جوان واگذار شده است؛ البته دلایلی از سوی استانداری برای اینکار منتشر شده است.
طبق نوشته‌های یکی از فعالان رسانه‌ای خوزستان در این باره حقیقی‌پور، در حرکتی دیگر، قرارداد نصب تجهیزات صوتی و تصویری اتاق مدیریت بحران ابفا را به مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، باز هم با ترک تشریفات و با دلایل توجیهی نابجا از همان ردیف «اصلاح و باسازی شبکه و تاسیسات آب شهر‌های خوزستان» به شرکت سیما صوت شرف واگذار می‌کند! البته مدیر شرکت شبکه کاران (قرارداد اول) و شرکت سیما صوت شرق (قرارداد دوم) زن و شوهر هستند!     به دنبال عدم تحقق وعده‌های استاندار خوزستان و عدم پاسخگویی سایر مسئولان مربوطه به مردم در زمینه حل مشکل آب رسانی به غیزانیه، اهالی این منطقه روز شنبه، سوم خرداد ۹۹ برای صحبت با مسیولان به بخشداری مراجعه کردند. با عدم حضور بخشدار و اهانت برخی کارمندان بخشداری، مردم ناامید و ناراحت تصمیم گرفتن جاده ترانزیتی اهواز-امیدیه را ببندند و با متوقف کردن عبور و مرور خودرو‌ها در این مسیر صدای خود را به گوش مسئولان برسانند.   خبرنگار خبرگزاری دانشجو در صحبت با مردم غیزانیه اینگونه روایت میکند: مردم نا امید از بخشداری در راه برگشت به روستا، تصمیم گرفتند جاده ترانزیتی اهواز-امیدیه را ببندند تا بلکه اینگونه صدایشان به گوش مسئولان برسد.

آن‌ها با استفاده از سنگ و سوزاندن لاستیک مسیر جاده را بستند تا اعتراض کنند و مسئولان را به آنجا بکشانند، ولی از مسئولان خبری نشد.

نیروی نظامی در محلی که جاده بسته شده حضور پیدا کرد و در ابتدا سعی کرد که با متقاعد کردن و فراهم کردن آرامش، جاده را باز کند، ولی موفق نشد و اعتراض به مشکل نبود آب با همان جاده بسته ادامه پیدا کرد.
از سوی دیگر، سرهنگ محسن دالوند، فرمانده انتظامی شهرستان اهواز در این باره می‌گوید: بی توجهی مسئولان امر به مردم بخش غیزانیه در خصوص تأمین آب شرب باعث تجمع غیرقانونی اهالی این بخش شد. اعتراض مردم به تأمین نشدن آب شربشان یک مطالبه قانونی است، اما باید در مجرای قانونی انجام شود.   تعدادی از مردم بخش غیزانیه صبح روز شنبه، در اعتراض به بی توجهی مسئولان به تأمین نشدن آب شربشان اقدام به بستن جاده «اهواز- رامهرمز- امیدیه» کردند که برای مدتی منجر به اخلال در تردد مسیر ترانزیتی شد که پلیس برای جلوگیری از این کار وارد عمل شد. پس از ورود مأموران پلیس برای بازگشایی جاده تعدادی از تجمع کنندگان با سنگ و چوب به سوی مأموران حمله ور شدند و دو مامور پلیس را از ناحیه سر مجروح کردند. فرمانده انتظامی شهرستان اهواز می‌گوید: بی‌توجهی مسئولان امر به مردم بخش غیزانیه در خصوص تأمین آب شرب باعث تجمع غیرقانونی اهالی این بخش شد؛ اعتراض مردم به تأمین نشدن آب شربشان یک مطالبه قانونی است.
سرهنگ دالوند اذعان می‌کند: پلیس با استفاده از سلاح ساچمه‌ای پلاستیکی ضدشورش، دو نفر از تجمع‌کنندگان را به صورت سطحی مجروح و بازداشت کردند و در حال حاضر هیچ مشکلی ندارند. البته با گفتگویی که با مردم داشتیم متقاعد شدند که با پلیس همراهی کرده و جاده را بازگشایی کردند و ضمن احترام به قاطبه مردم، با افرادی که نقض قانون کرده بودند هم برخورد قانونی شد. البته حسب وظیفه اخلاقی با تماسی که با فرماندار کلانشهر اهواز داشتم، تأمین آب مردم به وسیله تانکر در دستور کار قرار گرفت.  
فرمانده انتظامی شهرستان اهواز یادآور می‌شود: اگر مسئولان امر به خواسته‌های مردم توجه کنند هیچگاه مشکلات اجتماعی به مسائل انتظامی تبدیل نخواهد شد که نمونه آن همین تأمین آب شرب مردم بخش غیزانیه است. نیروی انتظامی یار و یاور مردم است و هیچگاه خود را در مقابل آن‌ها قرار نمی‌دهد، اما افراد هم می‌بایست توجه کنند که نباید قانون را زیر پا بگذارند.
ناگفته نماند که مردم غیزانیه، صبح روز گذشته، ۵ خرداد نیز در اعتراض به نبود آب آشامیدنی در این منطقه، مقابل ایستگاه تقویت فشار آب تجمع کردند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تجمع مردم غیزانیه مقابل ایستگاه تقویت فشار آب نزهه   بخشدار غیزانیه نیز در بین مردم حضور پیدا کرد و به ارائه توضیحاتی پرداخت.   بیشتر بخوانید: مردم غیزانیه مقابل ایستگاه تقویت فشار آب تجمع کردند
آبفای خوزستان نیز ۴ خرداد اعلام کرد که ۱۲ تانکر برای آبرسانی به این بخش اضافه خواهد کرد که به گفته مردم، تا این لحظه خبری از تانکر‌ها نشده است.
از طرفی، جعفر مجدمی، عضو شورای مردمی بخش غیزانیه در این خصوص می‌گوید: نمی‌شود به مردم بگوییم در خانه بنشینید، ولی آب نداشته باشید؛ واقعا این شرایط سخت است. بخش غیزانیه با جمعیت ۳۰ هزار نفری اصلا آب ندارد. سال ۸۲-۸۳ طرح آب رسانی را به اینجا رساندند و آنقدر کیفیت لوله‌ها پایین بود که ۶ ماه پس از افتتاح، شروع به شکستگی کردند. سرانجام آب شرب نوبتی شد و هر هفته، هر ۱۰ روز و حتی برخی روستا‌ها یک ماه ، یک بار آبشان وصل می‌شود.   بیشتر بخوانید: توضیح مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز درباره مشکلات مردم غیزانیه
مجدمی می‌افزاید: تاب آوری مردم به پایان رسیده است. روستای نزهه که در کنار تأسیسات آب قرار دارد و باید وضعیت خوبی داشته باشد، هفته‌ای دو ساعت آب دارد. باقی روستا‌ها آبشان را از تانکر‌های خصوصی تأمین می‌کنند. جهاد کشاورزی هم با اینکه در قانون ذکر شده باید آب مورد نیاز احشام و دام را تأمین کند، اما شانه خالی می‌کند. اینجا قطب دامداری است و جهادکشاورزی با آمار و ارقام تولید فقط گزارش به اینجا و آنجا می‌دهد و سودی برای اهالی این دیار ندارد. مردم، آگاه و متوجه این تعلل‌ها هستند. بسیاری از پیمانکارانی که خطوط لوله را تعمیر می‌کنند، نیز حقوق نگرفته اند و ما بار‌ها به آن‌ها رو می‌زنیم تا به خاطر مردم شکستگی‌ها را تعمیر کنند! عضو شورای مردمی بخش غیزانیه اظهار می‌کند: مسئولان به عناوینی مختلف، بودجه کلان می‌گیرند، اما ذره‌ای از آن خرج مردم نمی‌شود، مردم ما فقط آب می‌خواهند.
عضو شورای مردمی بخش غیزانیه تاکید می‌کند: مسئولان به عناوینی مختلف، بودجه کلان می‌گیرند، اما ذره‌ای از آن خرج مردم نمی‌شود، مردم ما فقط آب می‌خواهند. ما مردمانی هستیم که برای ۲۲ بهمن، ۵ کیلومتر پیاده روی می‌کنیم؛ ما عاشق نظام و انقلاب هستیم و ضدانقلاب نیستیم. آن مسئول فاسد و بی کفایت، ضدانقلاب است!   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی اعتراض مردم غیزانیه به بی توجهی مسوولان    ناگفته نماند حجت الاسلام موسوی فرد، امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه شب گذشته به طور سرزده در غیزانیه حضور یافته و ضمن عیادت و دلجویی از مجروحین و آسیب دیدگان حادثه روز سوم خرداد، با مردم به صحبت پرداختند.
فعالان دانشجویی استان خوزستان، به محض اطلاع از برگزاری این تجمعات و اعتراض مردم به نبود شبکه آب رسانی و درگیری‌هایی که بین مردم و نیروی انتظامی صورت گرفته، دست به کار شدند و پیگیر حل این مسئله شدند.
مرتضی جمشیدپور، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز درباره نبود آب و مشکلات مردم چند روستا از بخش غیزانیه که چندی است آنان را به ستوه آورده، به خبرنگار ما می‌گوید: ۴ خرداد گروهی از فعالان دانشجویی این تشکل به غیزانیه اعزام شدند و تا حدودی بخشی از مشکلات این مردم را شناسایی کردیم. روز گذشته، ۵ خرداد نیز برخی از فعالان بسیج دانشجویی استان در این منطقه حضور پیدا کردند و پای صحبت‌های مردم نشستند.  
جمشیدپور اضافه می‌کند: بزرگترین مشکل مردم این منطقه، نه مربوط به کمبود بودجه است و نه بحث زیرساختی استان، مشکل تنها یک چیز است عدم مدیریت صحیح آب! امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به روی کارآمدن دولت جوان و انقلابی در خوزستان احساس می‌شود. انتظار داریم فعالان جنبش دانشجویی تمامی ظرفیت‌ها را به کار گیرند و در کنار مردم غیزانیه، بایستند تا بتوانیم مطالبات به حق آنان را به سرانجام برسانیم. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی توضیحات مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز در مورد غیزانیه
مطرح شدن ماجرای مشکل آب رسانی در غیزانیه و انسداد جاده ترانزیتی، واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی نیز به دنبال داشته تا جایی که علی خضریان، منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در این باره نوشت: پیرامون ماجرای تیراندازی غیزانیه و همچنین وعده‌های اجرا نشده استاندار خوزستان در رفع مشکل آب این منطقه که منجر به بروز بحرانی شده است؛ جناب رحمانی فضلی هر چه سریعتر با عزل مدیران کم‌کار و متخلف جبران مافات نمایند تا امکان پاسخگویی به سوالات مطروحه در مجلس یازدهم را داشته باشند.   مجتبی یوسفی، منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه شخصی خود نوشت: آقای وزیر نیزو؛ گویا صدای العطش مردم خوزستان در لا به لای صدای ماشین آلات طرح بدون مجوز انتقال آب از سرچشمه‌های کارون و پچ پچ‌های مدیران بی تجربه استان گم شده است که آن را نمی‌شنوید!   مقصود داوری، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور نیز در توئیتی در این باره نوشت: یکی از مصادیق خرمشهر‌های اشغالی مناصب دولتی استان خوزستان است. بعد از مشکلات عدیده‌ی این استان از قبیل نیشکر هفت تپه و به تازگی غیزانیه مسئولان همچنان از پاسخگویی فرار می‌کنند. اوج مدیریت ناکارآمد، بی‌لیاقتی، بی‌مسئولیتی و بی‌کفایتی را شاهد هستیم.

گفتنی است، خبرگزاری دانشجو، تا زمان حل مشکلات مردم غیزانیه و فعال سازی شبکه آب رسانی مناسب در این منطقه به پیگیری‌های خود در این باره ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: غیزانیه مطالبه گری دانشجویی بسیج دانشجویی خوزستان مشکلات غیزانیه استاندار خوزستان قوه قضائیه غلامرضا شریعتی مناطق محروم پرونده هفت تپه مجلس شورای اسلامی هفت تپه متهمان ارزی هفت تپه کد ویدیو دانلود فیلم اصلی استاندار خوزستان مردم بخش غیزانیه ظرف ۴۵ روز آینده بخش غیزانیه شهرستان اهواز استان خوزستان بسیج دانشجویی مردم غیزانیه مشکلات مردم اعتراض مردم آب آشامیدنی آب رسانی لوله گذاری عضو شورای روستا ها تأمین آب بی توجهی مشکل آب حل مشکل زمین ها آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از روستاها موجب تقویت تعامل مردم با مسؤولان می شود

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی عصر پنج شنبه در بازدید از پروژه‌های روستاهای بخش چغادک و بررسی مشکلات روستاهای شهرستان بوشهر گفت: آسفالت معابر، بازدید از مدارس، پیگیری روشنایی معابر و خطوط ارتباطی و آنتن دهی موبایل و بازسازی و مرمت لوله‌های آب روستاها از جمله برنامه‌های این بازدید بود.

فرماندار بوشهر افزود: اصلاح شبکه آب در برخی از روستاها و درخواست واگذاری مسکن روستایی همچنین بازنگری و ایجاد طرح هادی از دیگر خواسته‌های مردم منطقه بود.

فرماندار بوشهر با اشاره به امید افزایی دولت در روستاها، بازدید از روستاها را موجب تقویت ارتباط و تعامل مردم با مسئولان دانست و افزود: حضور مسئولان در روستاها و شنیدن مشکلات مردم، راهکاری مهم در حل مشکلات است.

کد خبر 6082140

دیگر خبرها

  • بازدید از روستاها موجب تقویت تعامل مردم با مسؤولان می شود
  • (ویدیو) مهم‌ترین خواسته مردم سمنان از دولت چه بود؟
  • دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • پاسخ تنبیهی به اسرائیل به دستور رهبری و خواسته مردمی بود
  • تامین آب آشامیدنی مهمترین خواسته مردم میامی است
  • باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
  • مسئولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • مسئولان به قانون جوانی جمعیت باید در عمل معتقد باشند
  • جریمه سنگین باشگاه فولاد خوزستان