Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رییس موسسه تحقیقات برنج کشور گفت: ارقام اصلاح شده جدید می‌توانند تولید برنج سفید در کشور را افزایش دهند.

مریم حسینی در گفت و گو با ایسنا گفت: ضریب نفوذ ارقام جدید اصلاح شده در شالیزارهای کشور رو به افزایش است و با توجه به کیفیت پخت مطلوب ارقام جدید اصلاح شده و عملکرد بالاتر از ارقام محلی، پاکوتاهی و تحمل این ارقام به ورس و خوابیدگی، امیدوار هستیم این روند در سالهای آتی نیز رو به رشد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهمترین برنامه‌های به‌نژادی و به‌زراعی موسسه تحقیقات برنج کشور، افزایش عملکرد برنج در واحد سطح است تا درصد خوداتکایی به این محصول استراتژیک افزایش یابد.

حسینی با بیان اینکه ارقام جدید در دست معرفی نیز با این هدف و جهت رفع معایب ارقام فعلی اصلاح شده‌اند، تصریح کرد: ارقام جدید اصلاح شده در سه گروه پرپتانسیل، خوش کیفیت و متحمل به تنش گروه‌بندی می‌شوند و کشاورزان با سلایق متفاوت می‌توانند ارقام مورد نظر را انتخاب کنند.

رییس موسسه تحقیقات برنج کشور گفت: ارقام پرپتانسیل تا دو برابر ارقام محلی عملکرد دارند. ارقام خوش کیفیت نیز حداقل  ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش عملکرد نسبت به ارقام محلی رایج را دارا هستند. لذا انتخاب هر کدام از این ارقام منجر به افزایش تولید در واحد سطح و افزایش درآمد کشاورزان می‌شود.

وی افزود: ارقام متحمل به تنش نیز برای پایداری تولید برنج در سالهای پر تنش از نظر میزان آب، اصلاح شده اند که در سال جاری معرفی خواهند شد.

حسینی ادامه داد: این موسسه ارقام مناسب برای خشکه کاری در استان های غیر شمالی را نیز در دست معرفی دارد که همراه با دستورالعمل  فنی کشت، جهت افزایش بهره وری خواهند بود.

وی به طرح یاوران تولید و تاکید  وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه اشاره کرد و گفت: محققان متخصص در زمینه برنج در سال زراعی ۹۹ از ابتدای فصل  زراعی در کنار مروجان و  شالیکاران در مزارع حضور دارند و آخرین یافته‌های تحقیقاتی را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند تا در سال جهش تولید، شاهد افزایش تولید برنج در کشور باشیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برنج ارقام جدید اصلاح شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش 40 درصدی مالیات عملکرد تولید به معنای افزایش جذابیت این بخش است

رضا وفایی یگانه، سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران گفت: از آنجائیکه لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در راستای حمایت از تولید و مشارکت مردم در اقتصاد کشور است، باید مجلس در اسرع وقت به بررسی این لایحه و تصویبش بپردازد. پیش شرط اجرای بندهای این لایحه در راستای حمایت از سرمایه گذاری های مولد، تصویب آن در مجلس است که امیدواریم به زودی انجام شود.

وفایی در مورد لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم تصریح کرد: در این لایحه که توسط دولت به مجلس ارائه شده، پیشنهادات خوبی آمده است. کاهش 40 درصدی مالیات عملکرد تولید به معنای افزایش جذابیت این بخش است. به این ترتیب، انگیزه مردم را برای سرمایه گذاری در بخش های مولد اقتصاد بالا می بریم که اتفاق خوبی است.

وی ادامه داد: افزایش مالیات سرمایه و دارایی نیز قابل دفاع است. زیرا سرمایه گذاری های غیرمولد که هدف سرمایه گذار واسطه گری و کسب سود است را از جذابیت می اندازیم.

سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران خاطرنشان کرد: لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در درازمدت به رشد اقتصادی منجر می شود و فواید زیادی برای کشور دارد. دولت طی چند سال گذشته تلاش های زیادی در راستای تحقق بندهای این لایحه انجام داده است. این اقدام برکات زیادی برای کشور خواهد داشت.

وفایی در خصوص این موضوع که لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به عنوان مهم ترین اقدام دولت در راستای تحقق شعار امسال مطرح است، تصریح کرد: این گزاره درست است. مردم سرمایه هایی دارند و می خواهند آن ها را در بخش های سودده سرمایه گذاری کنند. هر اندازه بتوانیم این سرمایه ها را به سمت بخش های تولیدی سوق دهیم، برای کشور مفید است و زمینه ای برای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم ایجاد می کند.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مشکلات در عرصه اقتصادی کشور این است که بخش های غیرمولد انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری ایجاد می کنند. پیشنهاداتی که در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم آورده شده است، از جمله کاهش 40 درصدی مالیات عملکرد تولید و افزایش مالیات بر سرمایه و دارایی ها در نهایت به جذب سرمایه ها به بخش های مولد منجر می شود. این به معنای، مشارکت مردم در اقتصاد خواهد بود.

سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران خاطرنشان کرد: از آنجائیکه لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در راستای حمایت از تولید و مشارکت مردم در اقتصاد کشور است، باید مجلس در اسرع وقت به بررسی این لایحه و تصویبش بپردازد. پیش شرط اجرای بندهای این لایحه در راستای حمایت از سرمایه گذاری های مولد، تصویب آن در مجلس است که امیدواریم به زودی انجام شود.

وفایی گفت: توقع داریم همان طور که دغدغه حمایت از تولید در دولت وجود دارد، مجلس نیز درباره این موضوع حساسیت لازم را داشته باشد و بررسی این لایحه را در اولویت قرار دهد.

لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم با هدف ایجاد جذابیت برای بخش های تولیدی و از جذابیت انداختن فعالیت های سوداگرانه و مخرب در کشور به مجلس ارائه شده است. دولت در حال چاره اندیشی برای سرمایه های راکد است. به نحوی که آن ها را به بخش های مولد سوق دهد و از رکود سرمایه جلوگیری کند.

واقعیت این است که در شرایط فعلی، رکود سرمایه سود بیشتری دارد. دولت پیشنهادهایی در زمینه اعطای مشوق های هدفمند مالیاتی به سرمایه گذاری های مولد مطرح کرده است. همچنین در این لایحه پیشنهاد در نظر گرفتن مشوق برای سرمایه گذاری های خرد مردمی مطرح شده است.

به زعم کارشناسان، مسیر رسیدن به توسعه سرمایه‌گذاری های مولد و رشد اقتصادی از رهگذر افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی می گذرد. در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، اعطای مشوق‌های مالیاتی است. از همین رو و با درک اهمیت اصلاح معافیت‌های مالیاتی، دولت سیزدهم به سمت اصلاح قوانین مالیاتی رفته و لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مطرح شده است.

حالا نوبت مجلس است که با درک ضرورت حمایت از تولید و از رونق انداختن اقدامات سوداگرانه به تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم بپردازد. به این ترتیب، بستر قانونی برای جذب سرمایه ها به بخش های مولد ایجاد می شود.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • افزایش تولید چوب در کشور
  • بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان
  • جهش تولید با تولید قزل آلا در مزارع خاکی گیلان
  • اصلاح برخی ارقام درآمدهای مالیاتی در قسمت دوم بودجه
  • کاهش 40 درصدی مالیات عملکرد تولید به معنای افزایش جذابیت این بخش است
  • بازگشت مروارید سیاه به وضعیت سفید
  • آماده سازی ۵۵ درصد از شالیزار‌های گیلان برای کشت برنج
  • تولید بهره‌ور و متنوع کردن بازارهای صادراتی نفت و گاز با شکستن انحصار توسعه میادین کشور
  • راهنمای خرید رقم نهال گردو اصلاح شده و زودبارده 10 تنی
  • خرید نهال اصلاح شده با قیمت ۲۹ هزار تومان