Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:56:01 GMT

بنیاد مستضعفان در کرمانشاه مسکن‌سازی می‌کند

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۹۸۲۲

بنیاد مستضعفان در کرمانشاه مسکن‌سازی می‌کند

هوشنگ بازوند روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بنیاد مستضعفان ۵۰ هکتار زمین در استان کرمانشاه دارد که براساس توافق انجام شده این زمین‌ها را به منظور اجرای طرح اقدام ملی مسکن به ساخت واحدهای مسکونی و تجاری تغییر کاربری خواهیم داد.
وی افزود: بنیاد مستضعفان نیز متعهد شده است که چهار هزار و ۵۰۰ واحد در راستای طرح اقدام ملی مسکن در این زمین ها بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته استاندار کرمانشاه، پس از نهایی شدن توافق و امضای قرارداد با بنیاد مستضعفان، روند ساخت این واحدها در استان کرمانشاه آغاز خواهد شد.
بازوند اعلام کرد: تاکنون به منظور ساخت هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن برنامه‌ریزی لازم انجام شده است و پیمانکاران مختلف پای کار آمده اند.
وی با بیان اینکه بیشترین واحدها تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده عمده واحدهای زیرمجموعه این طرح در مرکز استان قرار دارد.
استاندار کرمانشاه بااشاره به اینکه براساس تصمیم شورای عالی مسکن و شهرسازی ۳۴۰ هکتار به اراضی شهری کرمانشاه اضافه شد، اظهارداشت: این اراضی در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن به شهر کرمانشاه اضافه شد و می تواند منجر به جهش تولید و رونق صنعت ساختمان در استان شود.
بازوند توضیح داد: علاوه بر این، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر بدون متقاضی در کرمانشاه وجود دارند که این واحدها نیز در قالب طرح اقدام ملی مسکن به مردم واگذار خواهند شد.
وی در رابطه با تکمیل واحدهای مسکن مهر نیز گفت: تا پایان امسال به بهره برداری رسیدن پنج هزار واحد مسکن مهر دارای متقاضی پرونده مسکن مهر در استان کرمانشاه بسته می‌شود.
استاندار کرمانشاه افزود: موضوع رونق صنعت ساختمان در سال ۹۹ به عنوان یک اولویت دنبال می شود زیرا این صنعت می‌تواند منجر به رونق چندین صنعت زیرمجموعه آن شود.
بازوند طرح اقدام ملی مسکن را فرصت مناسبی برای اشتغال زایی و رونق اقتصادی در کرمانشاه دانست و گفت: ۲۶۰ شغل مرتبط با صنعت ساختمان به صورت مستقیم ایجاد می شود که این آمار در مشاغل غیرمستقیم‌ بسیار بیشتر است.
وی اعلام ‌کرد: برای افزایش مشارکت بخش خصوصی در طرح اقدام ملی مسکن می‌توانیم زمین هایی که احتیاج به تغییر کاربری دارد را نیز به کاربری مسکونی تغییر دهیم.
استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای اعطا تسهیلات در این طرح گفت: با پیگیری های بسیار توانستیم موضوع سپرده اولیه برای اعطا تسهیلات در بانک ها را برداریم و متقاضیان بتوانند با استفاده از ضمانت زمین و سازه خود تسهیلات را دریافت کنند.
بازوند اظهارداشت: برای ساخت هر واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر کرمانشاه ۱۶۰ میلیون تومان و در بافت فرسوده دیگر نقاط استان ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.
وی افزود: این تسهیلات به واحدهایی داده می شود که در طرح اقدام ملی مسکن نام‌ نویسی کرده باشند.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: تسهیلات پرداختی برای هر واحد در طرح اقدام ملی مسکن خارج از بافت فرسوده ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
به‌ گفته بازوند، در طرح اقدام ملی مسکن برای تامین زمین به صورت فروش اقساطی ۹۹ ساله به متقاضیان اقدام می‌شود.
وی با اشاره به دیگر امتیازات ارایه شده در طرح اقدام ملی مسکن گفت: هزینه صدور مجوزهای لازم برای ساخت و ساز در این طرح تخفیف ۵۰ درصدی خواهند گرفت.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

برچسب‌ها هوشنگ بازوند مسکن کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هوشنگ بازوند مسکن کرمانشاه هوشنگ بازوند مسکن کرمانشاه طرح اقدام ملی مسکن استاندار کرمانشاه استان کرمانشاه بنیاد مستضعفان مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساعدت ۴ میلیارد تومانی مردم اردبیل به حساب ۱۰۰ امام (ره)

به گزارش خبرنگار مهر، حامد کیخسروی بعدازظهر یکشنبه در همایش تجلیل از خیرین مسکن ساز شهرستان مشگین شهر و تبیین حساب ۱۰۰ امام در این شهرستان اظهار کرد: برکات و حسنات حساب ۱۰۰ امام در این ۴۶ سال بیشمار و متعدد بوده و بنیاد مسکن با محوریت حساب ۱۰۰ امام توانسته در ساخت مسکن محرومان گام های جدی و موثری را بردارد.

وی خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نیز علاوه بر ساخت مسکن برای محرومان از محل حساب ۱۰۰ امام برای خرید، رهن، اجاره و تعمیر واحدهای مسکونی اقشار آسیب پذیر مساعدت شده و سه قطعه زمین نیز در شهرهای مختلف برای ساخت مسکن محرومان اهدا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اقدامات انجمن خیرین مسکن ساز و حساب ۱۰۰ امام را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با برگزاری همایش ها و نشست های تبلیغی و رسانه ای تلاش خواهیم کرد تا این حوزه را تقویت کرده و اسباب جلب مشارکت مردم را در فعالیت های خیرخواهانه و عام المنفعه فراهم کنیم.

کیخسروی اقدامات بنیاد مسکن در شهرستان ها را یادآور شد و بیان کرد: همزمان با آغاز دهه حساب ۱۰۰ امام و بنیاد مسکن ۳۰ پروژه عمرانی در مناطق مختلف استان اردبیل به بهره برداری رسید که شامل آسفالت معابر روستایی، اجرای طرح هادی، زیرسازی آسفالت ریزی، واحدهای مسکونی برای اقشار محروم و پروژه های عمرانی و زیربنایی بود که با اعتباری بالغ بر ۷۴۰ هزار و ۴۲۳ میلیون ریال آماده افتتاح شد.

وی با بیان اینکه حساب ۱۰۰ امام از برکات وجودی امام راحل برای عمران و بهسازی روستاها و مناطق محروم بود، تصریح کرد: با گذشت بیش از ۴۴ سال از صدور این فرمان در کشور سیمای عمران و آبادانی را در روستاها و شهرهای کشور شاهدیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه پس از افتتاح حساب ۱۰۰ تشکیلاتی به نام «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی» شکل گرفت تا امر تهیه مسکن برای افراد نیازمند قاعده مند شود، گفت: در استان اردبیل و شهرستان های آن برکات این حساب عظیم و ارزشمند را شاهدیم.

کیخسروی با تقدیر از خیرین مسکن ساز شهرستان مشکین شهر بیان کرد: در حاب حاضر ۸ واحد مسکن خیرساز از محل حساب ۱۰۰ امام در مشگین شهر در حال ساخت است که به محض اتمام در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

در این مراسم خیرین مسکن ساز حاضر در همایش فرم های مشارکت در ساخت مسکن محرومان را دریافت و کمک های نقدی و غیرنقدی خود را برای تامین مسکن نیازمندان به حساب ۱۰۰ امام (ره) واریز کردند.

کد خبر 6084630

دیگر خبرها

  • احداث بیش از ۵۶۰ مسکن خیرساز در استان اردبیل
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • تکمیل طرح‌های مسکن در تنگستان تسریع شود
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • افتتاح بیش از ۵۰ طرح روستایی در صومعه سرا
  • پرداخت ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مسکن روستایی در استان بوشهر
  • مساعدت ۴ میلیارد تومانی مردم اردبیل به حساب ۱۰۰ امام (ره)
  • مهندس حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان شد