Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر دولت نسبت به دخالت‌های خارجی در نظام آموزشی بی‌تفاوت عمل کند، قاعدتاً حوزه‌های زیر مجموعه آموزش و پرورش مورد سوءاستفاده واقع می‌شود.

سیدحمایت میرزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره اینکه مصوبه مجلس شرایط افرادی که می‌توانند مدارس و آموزشگاه‌های غیر انتفاعی و غیردولتی داشته باشند را مشخص و وظایف آنها را تعیین کرده، اظهار کرد: سازمان مدارس غیردولتی در داخل وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کند که وظایفی را از حیث نظارت و هدایت برای معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی مشخص کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به طرح برخی مداخلات مدیران مسئول مدارس غیردولتی در امور آموزش و پرورش اظهار کرد: چنین دخالت‌هایی را قبول ندارم، اما اگر ادعایی در این زمینه هست، ضعف آن را متوجه کسانی می‌دانم که در نظام آموزش و پرورش مسئولیت دارند. 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر مسئولان می‌خواهند جلوی طبقاتی شدن جامعه و نظام آموزشی را بگیرند، کارشان ایجاب می‌کند جلوی مداخلات خارجی در نظام آموزشی را بگیرند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: منافع مسئولان مدارس غیردولتی ایجاب می‌کند نقطه‌نظراتی را بگویند و آن را پیگیری کنند تا منافعشان مرتفع شود، معتقدم به خاطر اندیشیدن به منافع نمی‌توان به آنان خورده گرفت و این مسئولان نظام آموزش و پرورش هستند که باید دست‌های غیر را از این فضا کوتاه کنند.

وی اظهار کرد: مسئولان باید در مسائل مختلف نفع دانش‌آموزان و کشور را در نظر بگیرند، اگر دولت در این زمینه بی‌تفاوت عمل کند، قاعدتاً حوزه‌های زیر مجموعه آموزش و پرورش مورد سوءاستفاده واقع می‌شود.

انتهای پیام/4034/

منبع: آنا

کلیدواژه: نظام آموزشی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس مدارس غیردولتی آموزش و پرورش نظام آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به پیام‌های درخواست‌ ارسال اطلاعات اعتنا نکنید

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه شاد، در اطلاعیه‌ای که روز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرده است: به تازگی پیام‌هایی برای تعدادی از کاربران ارسال شده و درخواست می‌کنند که اطلاعات شخصی و خصوصی مربوط به حساب کاربری خودتان را ارسال کنید و حتی مدعی می‌شوند که در صورت عدم ارسال اطلاعات، حساب کاربری آنان در شاد، حذف می‌شود.

در این اطلاعیه تاکید شده است: تیم پشتیبانی شاد، واحدهای فناوری ادارات آموزش و پرورش و واحدهای مختلف ستادی و استانی و از مسئولین اجرایی و فنی شاد، هیچ درخواستی برای ارسال اطلاعات کاربری افراد نداشته و نخواهند داشت و همه درخواست‌های ارسالی با هر نام و عنوانی، به قصد ورود به حساب کاربری و سوءاستفاده از آن، صورت می‌گیرد.

شبکه شاد سکوی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در بستر اینترنت است که در زمان همه‌گیری کرونا طراحی و راه اندازی شد و به مدت دو سال مرجع برگزاری کلاس‌های آنلاین آموزشی مدارس کشور بود. دانش آموزان، والدین آنها و کادر آموزشی مدارس کاربران شاد هستند که سبب شده تا برخی مجرمان اینترنتی و کلاهبرداران فضای مجازی از این بستر برای سوءاستفاده از اطلاعات اشخاص و سرقت از حساب‌های بانکی آنان بهره ببرند.

کد خبر 6079621

دیگر خبرها

  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی
  • تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند
  • به پیام‌های درخواست‌ ارسال اطلاعات اعتنا نکنید