Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، مهدی صادقی نیارکی با بیان این که  طبق طرح ساماندهی نحوه فروش خودرو از این به بعد سه روش فروش خودرو در کشور خواهیم داشت افزود: سه روش فروش خودرو شامل «فروش فوق العاده»، «پیش فروش خودرو و تحویل تا یک سال» و «مشارکت در تولید» است.

وی اظهارداشت: چهار مرحله دیگر فروش فوق العاده تا پایان سال خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شعاری که برای طرح ساماندهی نحوه فروش خودرو پیش بینی شده به عنوان واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع است.

وی در ادامه افزود: برای واقعی کردن تقاضا یکسری محدودیت ها وضع شده است.

صادقی نیارکی تصریح کرد: عدم خرید خودرو در ۳۶ ماه گذشته از هیچ یک از خودروسازان، نداشتن پلاک فعال و داشتن گواهی نامه معتبر از جمله این محدودیت هاست.

وی توضیح داد: محدودیت جدیدی که در حال حاضر وضع شده به خصوص در فروش فوق العاده اینکه کسی که می خواهد وارد فرآیند ثبت نام شود نباید پلاک فعال داشته باشد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این محدودیت ها باعث می شود مصرف کنندگان واقعی وارد فرآیند فروش فوق العاده شوند.

وی افزود: طبق ضوابط کمیته خودرو در طرح فروش فوق العاده تا سه ماه خودرو به مشتری تحویل می شود.

صادقی نیارکی اظهارداشت: زمان ثبت نام ۵۰ درصد قیمت خودرو از فرد متقاضی دریافت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سایت ثبت نام فروش فوق العاده تا یک هفته باز است، گفت: هرکسی خودرو نیاز دارد و طی ۳۶ ماهه گذشته خرید نکرده و در حال حاضر پلاک فعال ندارد می تواند در این طرح ثبت نام کند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تحویل خودرو در این طرح سه ماهه است و در این مدت سود مشارکت و انصراف ندارد.

وی افزود: بعد از زمان ثبت نام فرصتی مهیا شده چنانچه تعداد متقاضی بیشتر از تعداد خودروهای مورد عرضه باشد بین متقاضیان با حضور مراجع نظارتی قرعه کشی انجام شود.

صادقی نیارکی تصریح کرد: کسانی که منتخب می شوند بقیه وجه را تکمیل و خودروی خود را در مدت سه ماه تحویل می گیرند.

وی ادامه داد: افرادی که در این مرحله حائز شرایط نشدند در مدت هفت روزکاری پول آنان از طریق شبای بانکی عودت داده می شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شبا باید متعلق به فرد ثبت نام کننده باشد.

وی افزود: نیمه دوم همین ماه پیش فروش خودرو را خواهیم داشت که عدد آن قابل توجه است.

صادقی نیارکی بیان داشت: قیمت خودرو در طرح اول تثبیتی است یعنی قیمت هایی که شورای رقابت اعلام کرده است.

وی گفت: توضیح اینکه در مرحله پیش فروش که می شود مرحله ثانویه و تحویل خودرو تا یکسال قیمت بر اساس قیمت روز تحویل است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بطورکلی در این مرحله هم ۵۰ درصد قیمت خودرو اخذ می شود در ضمن سود مشارکت برای یکسال ندارد.

وی با تاکید بر اینکه خودرو باید به یک کالای مصرفی با دوام در جامعه درآید، اظهارداشت: هیچ دلالی نباید در این فضا وارد شود.

صادقی نیارکی ادامه داد: نکته مهم در طرح فروش فوق العاده اینکه سند یکسال در رهن می ماند به عبارتی کسی که خودرو دریافت می کند تا یکسال حق فروش ندارد.

وی گفت: پلیس همیشه اعلام می کرد که فروش خودرو بصورت وکالتی ممکن است برای کسی که خودرو را می فروشد و کسی که خریداری می کند مشکلاتی ایجاد کند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این وزارتخانه در طرح مزبور به دنبال این است که جدا در رهن بودن سند خودرو فروش وکالتی هم اتفاق نیفتد.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1392145

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خودرو خودروسازان بازار خودرو معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت گفت فروش فوق العاده صادقی نیارکی فروش خودرو ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۲۷ فروردین + جدول

قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا در بازار اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار خودرو امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ رشد قیمت در بیشتر محصولات داخلی به چشم می‌خورد اما بازار خودروهای مونتاژی تغییر چندانی پیدا نکرده است.

پراید وانت ۱۵۱ امروز دو میلیون تومان گران‌تر شده و با ۳۵۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کوییک S دنده‌ای با مدل ۱۴۰۳ برخلاف دیگر محصولات بازار و با چهار میلیون تومان افت قیمت به نرخ ۴۵۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ساینا S اتوماتیک یکی از اقتصادی‌ترین محصولات دنده‌اتومات بازار داخلی نیز امروز پنج میلیون تومان گران شد و به کانال ۵۰۳ میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU5 با رشد ۲۰ میلیون تومانی به کانال ۹۰۵ میلیون تومان رسیده است.

بر این اساس در گروه محصولات ایران‌خودرو وانت آریسان با قیمت ۴۵۸ میلیون تومان، سورن پلاس (فول) با قیمت ۷۸۶ میلیون تومان، سورن پلاس موتور XU۷P با قیمت ۶۶۹ میلیون تومان، سورن پلاس دوگانه‌سوز ۸۵۲ میلیون تومان، دنا پلاس (تیپ ۱) با قیمت ۸۶۳ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک (ارتقا) یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان، پژو پارس ۶۸۰ میلیون تومان، پژو پارس سفارشی ۷۱۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ موتور TU۳( ارتقا) با قیمت ۷۰۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای برقی (ارتقا) ۸۳۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک (ارتقا) ۹۶۰ میلیون تومان، رانا پلاس (ارتقا) ۶۵۵ میلیون تومان، تارا دستی (ارتقا) ۸۴۰ میلیون تومان، تارا اتوماتیک (ارتقا) یک میلیارد و ۸میلیون تومان، هایما اس ۷ (S۷) با قیمت یک میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومان، هایما ۷X با قیمت یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محصولات سایپا نیز ساینا S استاندارد با قیمت ۴۵۸ میلیون تومان، ساینا S دوگانه‌سوز ۴۸۰ میلیون تومان، کوییک اتوماتیک ۵۳۵ میلیون تومان، کوییک S استاندارد ۴۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سایپا ۱۵۱ با قیمت ۳۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، وانت زامیاد (رادیال) با قیمت ۶۳۸ میلیون تومان، پیکاپ کارون ۸۶۰ میلیون تومان و چانگان CS۳۵ تیپ ۲ با قیمت یک میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان مبادله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز در برخی از محصولات رو به افزایش است اما بیشتر محصولات تغییر چندانی ندارند.

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری جزو ارزان‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار با رشد هشت میلیون تومانی نسبت به روز گذشته سرانجام به نرخ ۸۶۵ میلیون تومان رسید.

هایما S5 اتوماتیک ۶ سرعته کراس‌اوور مونتاژی ایران‌خودرو، رکورددار رشد قیمت در بازار مونتاژی‌هاست که امروز ۵۰ میلیون تومان رشد قیمت داشته و با نرخ یک میلیارد و ۵۸۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

جک S5 نیوفیس یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور نیز ۱۵ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با قیمت یک میلیارد و ۶۵۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو هفت‌نفره کراس‌اوور گران‌قیمت بهمن‌موتور با رشد ۱۰ میلیون تومانی قیمت و نرخ با دو میلیارد و ۹۰ میلیون تومان قابل خریداری است.

بر این اساس X۲۲ پرو دستی با قیمت ۹۵۰ میلیون تومان، X۳۳ کراس (دستی) با قیمت یک میلیارد و ۹۵ میلیون تومان، آریزو ۵ اسپورت با قیمت یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان، تیگو ۷ پرو پرمیوم ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، تیگو ۸ پرو (هیبرید) ۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان، فونیکس FX (۱.۶) با قیمت دو میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان، جک J۴ با قیمت ۹۰۰ میلیون تومان، جک S۳ با قیمت یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان، کی‌ام‌سی T۸ با قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، کی‌ام‌سی J۷ با قیمت یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان، رسپکت ۲ به قیمت یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان، فیدلیتی (پنج‌نفره) یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان، دیگنیتی پرایم دو میلیارد و ۵۶ میلیون تومان و دیگنیتی پرستیژ با قیمت دو میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کد خبر 744639

دیگر خبرها

  • اخطار به نمایشگاهداران متخلف؛ کدملی نخرید
  • اخطار به نمایشگاهداران متخلف/ کدملی نخرید
  • اخطار به نمایشگاهداران متخلف/کدملی نخرید
  • سهام‌داران هیجانی خرید و فروش نکنند
  • فروش خودرو با دلار برای فرار از مالیات
  • قیمت خودرو امروز ۲۷ فروردین + جدول
  • شرایط واریز وجه دنا پلاس اعلام شد + جزییات
  • شرکت در دور دوم انتخابات برای چه گروهی مجاز است؟
  • با فروش ۴ پژو پارس، لاستیک این خودرو را بخر!
  • ایکس ۲۲ پرو رکورد یک میلیون فروش جهانی را ثبت کرد