Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@10:42:36 GMT

جمع‌آوری بیش از ۱۷ میلیارد در پویش «به توان ما»

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۹۹۲۷

جمع‌آوری بیش از ۱۷ میلیارد در پویش «به توان ما»

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در اجرای پویش ملی «به توان ما» حدود ۱۷ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان امکانات بهداشتی و دیگر نیازهای اقشار محروم تامین شد .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام «مجید باباخانی» در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی برای مقابله با ویروس کرونا پرداخت و اظهار داشت: این سازمان در راستای مبارزه با کرونا از همان هفته اول اسفند ماه، ستاد مقابله با این ویروس را تشکیل داد و در حوزه توزیع اقلام بهداشتی و مواد غذایی به‌ویژه در میان محرومان و نیازمندان ورود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا، با بسیج نیروها و مجموعه های فرهنگی پویش «به توان ما» راه اندازی شد و برنامه تلویزیونی آن نیز از شبکه سه سیما روی آنتن رفت. نزدیک به ۶ هزار و ۹۶۲ تشکل فعال دینی در این پویش با سازمان تبلیغات اسلامی همکار و سهیم شدند و ۶۳۴ موکب سلامت در کشور راه اندازی شد.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه گفت: بنابر آمارها حدود ۱۶۰ هزار و ۴۹۷ نفر در اجرای این پویش ملی همکاری داشته اند که قطعاً افزایش خواهد یافت. در پی این همکاری‌ها حدود ۱۷ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان امکانات بهداشتی و دیگر نیازهای اقشار محروم تامین شده است.

حجت‌الاسلام باباخانی افزود: برگزاری برنامه‌های ویژه دهه مهدویت در آستان قدس رضوی، جمکران و حرم حضرت معصومه(س)، راه‌اندازی پویش‌های اوقات فراغت ویژه نوجوانان در سراسر کشور، اجرای طرح مواسات از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی گفت: همه اقشار مختلف مردم و نهادهای انقلابی در رزمایش همدلی و مواسات، زحمات ارزشمندی را انجام دادند اما این برنامه نیازمند یک مدیریت متمرکز و توزیع مناسب بود که این اتفاق بزرگ حول محور پایگاه توحید در مساجد و با موضوع امام مساجد و معتمدین در محلات رقم خورد.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از مسجدمحوری و امام محله به‌عنوان برنامه‌های کلان این سازمان نام برد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به منظور ایجاد و تقویت ارتباط بین مؤمنان در محلات، سه عرصه جدی را در قرارگاه تحول اجتماعی ناظر بر مجموعه فعالیت‌های اجتماعی توسط مردم طراحی و حول محور مساجد و با موضوع امام محلات در دستور کار قرار داده است.

باباخانی ابراز داشت: در حوزه تشکل‌های دینی اعم از هیئات مذهبی، مداحان و شعرای آئینی و همچنین مراکز فرهنگی سعی شده ارتباطات بین سازمان و این مجموعه‌ها تقویت شود و با تمامی هیئات مذهبی ارتباط برقرار شده است.

وی بیان داشت: این ارتباط به گونه‌ای تقویت شده که با بیش از ۸۵ درصد از مجموع ۱۰۰ مداح ملی کشور که رسانه‌ای بوده و مخاطبین زیادی دارند ارتباط بسیار وسیع برقرار شده که این امر مهم خود به خود، زمینه تاثیرگذاری حرفه مداحی را در کشور فراهم می‌کند.

 

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: پویش سازمان تبلیغات اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی تشکل های دینی مراکز فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مماشات با کاظم صدیقی و علیرضا پناهیان مردم را به دین و نظام بدبین کرده

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

حتی ما نیروهای باسابقه و شناخته شده انقلاب و نظام که عمرمان را صرف خدمت به اسلام و تقویت آرمان‌های انقلابی و ترویج ارزش‌های دینی کرده‌ایم، اکنون به خاطر حاکم شدن فضای پرمغالطه بر جامعه که محصول قدرت گرفتن عناصر و جریان‌های افراطی است، چاره‌ای غیر از این نداریم که قبل از هر اظهارنظری، شهادتین سیاسی بر زبان و قلم جاری کنیم تا به بی‌دینی و ضدیت با انقلاب و نظام متهم نشویم. به همین دلیل اکنون که می‌خواهیم درباره گشت ارشاد اظهارنظر کنیم شهادت می‌دهیم مسلمان شیعه اثناعشری هستیم و به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی التزام عملی و زبانی و قلمی و قلبی داریم.

این اعتقاد شرعی‌مان را نیز اضافه می‌کنیم که حجاب، یک حکم الهی است و رعایت آن قطعاً به سلامت اخلاقی جامعه کمک می‌کند. این را هم قبول داریم که دشمن برای ترویج بی‌حجابی در ایران برنامه دارد و تمام ایرانیان غیور لازم است برای خنثی‌سازی این توطئه دشمن برنامه حساب ‌شده، معقول و منطقی داشته باشند.

اما حضرات مسئولین مطمئن باشند بدون بازگشت به اصول و آرمان‌های اولیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی که در قانون اساسی متبلور هستند، هیچ توفیقی برای اجرای احکام شرعی و مقررات قانونی مرتبط با شرع به دست نخواهند آورد.

علت، کاملاً روشن است و تعجب در اینست که حکمرانان ما چرا به موضوعاتی با اینهمه وضوح و بداهت توجه ندارند و عجیب‌تر اینکه بعد از اینهمه شکست در تلاش‌های مکرر در زمینه موضوعات مشخص باز هم به سراغ امتحان کردن همان روش می‌روند و از خیرخواهان دلسوز هم نمی‌پذیرند که این روش‌ها جواب نمی‌دهند و باید به مسیر صحیح بازگردند.

منظور کسانی که توصیه می‌کنند روش‌های تجربه شده و شکست ‌خورده را کنار بگذارید این نیست که حکمرانان از حکم شرعی و قانونی حجاب صرفنظر کنند و کشف حجاب را به رسمیت بشناسند. منظور اینست که مدیریت جامعه براساس سیاست‌هائی مبتنی باشد که مردم را به دین جذب کند و گرایش قلبی به انجام وظایف دینی و احکام الهی به وجود بیاورد.

عملکردها متأسفانه اکنون در جهت عکس آن چیزی است که باید باشد و همین نوع عملکرد است که میان مردم و مسئولین و حتی احکام دینی فاصله می‌اندازد.

مردم می‌گویند شما که به نام دین بر این کشور حکومت می‌کنید اگر بی‌عدالتی، تبعیض، مماشات با مفسدان، نادیده گرفتن اهانت به پیامبر و امیرالمؤمنین در موارد خاص، تکریم کسانی که تخلفشان در جابجائی اموال و زمین و باغ کاملاً محرز و دروغ بستنشان به امام زمان کاملاً مستند است، خواست دین است ما را با چنین دینی نسبتی نیست.

حکمرانان بپذیرند که فقط همین دو فقره اخیر مماشات با آن واعظ اهانت‌کننده و تکریم این امام جمعه موقت مرتبط با ماجرای باغ گل اُزگُل، میلیون‌ها نفر را نسبت به دین بدبین و در اعتمادشان به نظام تزلزل ایجاد کرد چون این برخوردهای حاکمیتی به نام دین صورت گرفته‌اند. اگر گزارش‌هائی برخلاف این واقعیت به حکمرانان رسیده، لازم است در گزارشگران تجدید نظر کنند و تردیدی به خودشان راه ندهند که این گزارشگران حتی اگر خودشان افراد صالحی هستند، از متن جامعه بی‌خبرند. در چنین وضعیتی چگونه فکر می‌کنند ازسرگرفتن مبارزه با بی‌حجابی جواب می‌دهد؟!

با عملکردی که ما داریم، دشمن برای اجرای برنامه‌هایش به هیچ تلاش و سرمایه‌گزاری و هزینه کردن و حتی تبلیغات نیازی ندارد. ما با کارهائی که می‌کنیم به صورت مجانی برنامه‌های دشمن را به دقیق‌ترین شکل به اجرا درمی‌آوریم.

برای خنثی کردن توطئه دشمن، این ما هستیم که باید در سیاست‌هایمان و عملکردهایمان تجدید نظر کنیم. اگر ما عدالت را بدون اغماض اجرا کنیم، تبعیض‌ها را کنار بزنیم، مفسدان را بطور یکسان به محاکمه بکشانیم، متخلفان را در هر مقام و لباس و جایگاهی که هستند به سزای تخلفشان برسانیم، بحران اقتصادی را ریشه‌کن نمائیم، مشکلات معیشتی مردم را حل کنیم، آزادی‌های مشروع را تأمین نمائیم و حقوق قانونی مردم را به رسمیت بشناسیم، بدون اینکه نیازی به گشت ارشاد و بگیر و ببند باشد مردم احکام دین و قانون را داوطلبانه عمل می‌کنند، نقشه دشمن نقش بر آب می‌شود و ریزش‌ها به رویش‌ها تبدیل می‌شوند. در غیر اینصورت، متأسفانه باز هم دین باید هزینه اشتباهات حکمرانان را بپردازد. چرا اینهمه از دین خرج می‌کنید؟ 

دیگر خبرها

  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • مماشات با کاظم صدیقی و علیرضا پناهیان مردم را به دین و نظام بدبین کرده
  • بستر نفوذ قدرت‌های سلطه کاهش ارزش‌های دینی و تقید به قانون است
  • «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد/جزییات برنامه‌ها برای ۹۰ کاندیدا
  • «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد/جزییات برنامه‌ها برای 90 کاندیدا
  • پویش «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد