Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش حق‌نما افزود: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در سطح کشور مطرح است، قیمت کود و سم‌های وارداتی است.

وی ادامه داد: یارانه ۴۲۰۰ تومانی از روی سم‌ها برداشته شده و از این به بعد این محصولات با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود.

حق‌نما اظهار کرد: برخی فروشگاه‌ها و کارگزاری‌ها از فروش سم خودداری می‌کنند تا سم‌های موجود در انبار خود را با قیمت ارز نیمایی در بازار عرضه کنند و این در حالی است که ورود سم‌های وارداتی با ارز نیمایی به کشور ۴ ماه زمان می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان گفت: در اطلاع‌رسانی‌های انجام شده از کشاورزان خواسته‌ایم اگر متوجه شدند کارگزاری یا فروشگاهی از فروختن سم به آن‌ها خودداری می‌کند و قصد افزایش قیمت را دارد، به ما اطلاع دهند تا با این افراد برخورد شود.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر کمبود سم در بازار نداریم، اما احتکاری که در بازار اتفاق افتاده، کشاورزان را با مشکل مواجه می‌کند و امنیت غذایی جامعه را به خطر می‌اندازد.

حق‌نما افزود: اگر سم‌ها با قیمت‌ بالا به کشاورزان فروخته شود قیمت تمام شده محصول برای کشاورز بالا می‌رود و در نتیجه با قیمت بالایی به دست مصرف کننده می‌رسد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان اظهار کرد: علاوه بر این، ‌ اگر در گذشته یک کشاورز محصول پنبه خود را شش تا هفت بار سم‌پاشی می‌کرد، با این افزایش قیمت‌ها تعداد سم‌پاشی‌ها به سه تا چهار بار می‌رسد که روی کیفیت محصول تاثیر می‌گذارد.

کد خبر 514883 برچسب‌ها استان گلستان کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گلستان کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه شبکه کاسبان امین در قم

استاندار قم با گلایه از نبود اهتمام کافی برای مقابله با گران‌فروشی گفت: شبکه کاسبان امین در قم باید به هزار نفر توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سیدمحمد آقامیری امروز _ پنج شنبه نهم فروردین_ در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: فرایند برخورد با تخلفات بازرگانی و گران فروشی در قم باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه مطالبه مردم مقابله حاکمیت با گران‌فروشی است، افزود: مردم اگر برخورد قاطعانه با گران‌فروشی را ببینند، امیدوار و خوشحال خواهند شد.

استاندار قم با اشاره به اینکه باید سرعت برخورد با گران‌فروشی افزایش پیدا کند، اظهار داشت: اگر واحدی که گران‌فروشی می‌کند، به سرعت با برخورد مواجه شود، دیگر این کار را تکرار نخواهد کرد.

آقامیری با اشاره به اهمیت نظارت بر واحدهایی که سابقه گران‌فروشی دارند، افزود: سرعت برخورد با گران‌فروشی و استفاده از ظرفیت مردم در این حوزه بسیار مهم و کارساز است.

وی تاکید کرد: شبکه کاسبان امین در قم باید تا ۱۰ روز دیگر به هزار نفر برسد و توزیع کالا بین این کاسبان باید علمی، منطقی و کارآمد باشد.

استاندار قم با تاکید بر ایجاد سامانه‌ای برای سرعت در رسیدگی به پرونده‌های تخلف ادامه داد: مهار تورم به معنای واقعی نیاز به اهتمام بیشتر و به‌کارگیری افراد متخصص در حوزه اقتصاد دارد.

کد خبر 739866

دیگر خبرها

  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • برخورد با ۹۰ مورد گران‌فروشی در چهارمحال و بختیاری
  • توسعه شبکه کاسبان امین در قم
  • تعلیق دستور مقابله با گران فروشی بلیت هواپیما
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • خرید توافقی ۷۰۰۰ تن سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • فضای بازار در قم برای گران فروشان باید ناامن شود
  • کشاورزان علیه دولت انگلیس
  • کشف انبار مواد غذایی احتکار شده در کاشمر
  • قیمت تارا امروز ۶ فروردین ۱۴۰۳؛ مدل اتومات چقدر گران‌تر از دنده‌ای است؟