Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@10:44:36 GMT

صدور 2 هزار کارت اهدای عضو در 8 ماه گذشته

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۹۹۹۳

صدور 2 هزار کارت اهدای عضو در 8 ماه گذشته

ایسنا/اردبیل مسئول شناسایی واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از صدور 2 هزار کارت اهدای عضو از شهریور سال گذشته تاکنون در اردبیل خبر داد.

نجفی زارع در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: ما با راه‌اندازی غرفه‌های ثبت نام و صدور مجازی و اینترنتی کارت اهدای عضو موفق شدیم آمار داوطلبان را در اردبیل افزایش دهیم که این برای ما جای خرسندی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه واحد فراهم آوری اعضا به غیر از اردبیل را در سایر شهرستان‌ها از جمله سرعین و پارس‌آباد نیز فعال کردیم، خاطرنشان کرد: تمام تلاش پرسنل واحد فراهم آوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر شناسایی موارد مستعد برای اهدای عضو است و این فرهنگ در سال‌های اخیر به خوبی در استان نهادینه شده است.
مسئول شناسایی واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اهدای عضو را هدیه دادن سلامتی برای جامعه اعلام کرد و گفت: این اقدام در واقع نوعی ایثار و فداکاری و یک تصمیم‌گیری سخت است که خانواده‌ها را در بوته آزمایش می‌گذارد.
نجفی زارع با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری در این شرایط حاد و بحرانی به خانواده‌ها واگذار می‌شود، تصریح کرد: افرادی که به دلایل مختلف از قبیل تصادف، سکته مغزی و قلبی، سقوط از ارتفاع و یا انوع خفگی‌ها فرصت زندگی را از دست داده‌اند، می‌توانند زندگی دوباره‌ای به چند نفر ببخشند و شناسایی این موارد به عهده واحد فراهم‌آوری دانشگاه است.
وی ادامه داد: طبق دستور وزارتخانه تمام مراکز موظف هستند موارد مستعد اهدای عضو را به واحد فراهم‌آوری دانشگاه گزارش کنند و در کنار آن تیم بازرسی شناسایی واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز هر روز در یک شیفت مشخص به تمام مراکز، بخش‌های ویژه و اورژانس سرکشی می‌کنند تا اگر مریضی باشد که یک عضودهنده بالقوه است، شناسایی شود.
مسئول شناسایی واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با شناسایی این موارد مراقبت‌های تخصصی در راستای حفظ ارگان‌های فرد اهداکننده به عمل می‌آید تا بدون از بین رفتن این اعضا و در صورت رضایت خانواده فرد به اهدای عضو معرفی می‌شود.
نجفی زارع از افزایش استقبال برای دریافت کارت اهدای عضو در اردبیل خبر داد و بیان کرد: آمار ثبت نام کننده در سامانه اهدای عضو امسال با رشد قابل ملاحظه‌ای در اردبیل روبرو بوده به طوری که ما با برپایی غرفه‌های ثبت نام و صدور کارت آنلاین در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی و روز اهدای عضو نسبت به جذب اقشار مختلف جامعه اقدام کردیم.
وی اضافه کرد: در شهرستان‌های سرعین، پارس‌آباد و برخی دیگر از شهرستان‌ها با هماهنگی دانشگاه نسبت به عضوگیری و صدور کارت اقدام شده به طوری که از شهریور سال گذشته تاکنون برای بالغ بر 2 هزار نفر کارت اهدای عضو صادر کردیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اهداي عضو کارت اهدای عضو کارت اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات خزعلی درباره منتفی شدن صدور کارت ملی با نام مادران

معاون امور بانوان رئیس‌جمهور درباره صدور کارت ملی و شناسنامه با نام مادران گفت:با توجه به اینکه قرار است در کارت‌های جدید صرفاً کدملی قید شود و نام پدر و مادر دیگر ثبت نمی‌شود، مسئله قید شدن نام مادران نیز دیگر موضوعیتی ندارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزای تسنیم، انسیه خزعلی معاون امور زنان رئیس‌جمهور در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی درباره حمایت‌ از بانوان در حوزه مشاغل خانگی و فروش صنایع دستی گفت: صنایع دستی متولی خاص خودش را دارد اما ما برای حمایت از بانوان در بحث تسهیلات و مجوزهای کسب و کار اقدامات لازم را در دستور کار داریم.  

وی افزود: همچنین در بحث بازارچه های فروش استانها، یکی از موارد مورد اشاره در اعتبارات تصویبی برای استانها  حمایت از تولیدات بانوان در این بازارچه‌ها بوده است. 

خزعلی در پاسخ به سوالی درباره صدور کارت ملی و شناسنامه با نام مادران گفت:‌این مسئله تا یک مراحلی پیش رفت اما با توجه به اینکه مسئولان امر عنوان کردند که قرار است در کارت‌های جدید صرفاً کدملی قید شود و نام پدر و مادر دیگر ثبت نمی‌شود، مسئله قید شدن نام مادران نیز موضوعیت خود را از دست داد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور
  • چرا دولت میخواهد کارت‌های سوخت را حذف کند؟
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • خزعلی: صدور کارت ملی با نام مادران منتفی شد
  • توضیحات خزعلی درباره منتفی شدن صدور کارت ملی با نام مادران
  • اهدای عضو جوان ۴۴ ساله طبسی
  • ثبت ۱۰۵ هزار درخواست جدید صدور کارت سوخت
  • صدور سند مالکیت برای بیش از دو هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در استان تهران
  • تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می‌شود