Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@06:43:26 GMT

کاهش شاخص توسعه انسانی پس از سه دهه به دلیل کرونا!

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۰۰۸۵

کاهش شاخص توسعه انسانی پس از سه دهه به دلیل کرونا!

دفتر توسعه سازمان ملل، کرونا را یک بحران ضد توسعه ای خواند.

به گزارش ایسنا، در شرایطی که رشد اقتصادی بسیاری از کشورهای جهان تحت تاثیر پیامدهای شیوع کرونا قرار گرفته، دفتر توسعه سازمان ملل کرونا را بحرانی ضد توسعه ای خوانده است که می تواند باعث کاهش شاخص توسعه انسانی جهان پس از ۳۰ سال افزایش متوالی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر شاخص توسعه انسانی، انتظار می رود شاخص های آموزشی، بهداشتی و استانداردهای زندگی نیز در سطح جهان در مقایسه با سال قبل کاهش پیدا کنند.

این دفتر پیش بینی کرده است سرانه درآمد جهانی تا پایان امسال با کاهش چهار درصدی نسبت به سال قبل مواجه شود. پیش از این نیز بانک جهانی هشدار داده بود بحران کرونا می تواند باعث سقوط ۶۰ میلیون نفر از جمعیت جهان به ورطه فقر مطلق شود.  

دفتر توسعه سازمان ملل با استناد به گزارش برنامه جهانی غذا اعلام کرده است ۲۶۵ میلیون نفر در سراسر جهان با مشکلاتی در تامین غذایی خود مواجه و اقتصاد جهانی نیز به دلیل شیوع کرونا در سال جاری متحمل خسارت ۱۰ تریلیون دلاری خواهد شد.  

آخیم اشتاینر، مدیر دفتر توسعه سازمان ملل در همین رابطه گفت: همه گیری کرونا بر روی چهره جهان زخم های بسیار عمیقی را بر جای خواهد گذاشت و بدون وجود حمایت منسجم از طرف جامعه جهانی، با ریسک معکوس شدن روند توسعه مواجهیم که حداقل در طول دو دهه اخیر سابقه نداشته است. حتی اگر جان انسان ها حفظ شود، ریسک های ناشی از کرونا می توانند فرصت های رشد و توسعه زیادی را نابود کنند. در این شرایط تنها کشورهای فقیر آسیب نخواهند دید و کشورهای توسعه یافته نیز در معرض یک خطر کاملا جدی هستند.  

اشتاینر در ادامه گفت: جهان بحران های بزرگی نظیر رکود بزرگ ۲۰۰۹ را پشت سر گذاشته است اما بحران کرونا با بحران های قبل از خود تفاوت های زیادی دارد و با توجه به خسارت های وارده به بخش های آموزش، سلامت و درآمد کشورها، بازی عوض شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شاخص توسعه انسانی کرونا در جهان دفتر توسعه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت و بهداشت یکی از مهم‌ترین مولفه‌های زندگی انسانی است

امین ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حیاتی مقوله بهداشت و سلامت، در کشور ما نیز هر ساله یک هفته به سلامت اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا یکم تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

ابراهیمی با توجه به اهمیت بهداشت و سلامت در جامعه تصریح کرد: هفته سلامت فرصتی مغتنم برای بیان اهمیت سلامت در زندگی فردی و اجتماعی، تبیین جایگاه آن در تحقق توسعه مداوم و پایدار، اطلاع رسانی و توسعه فرهنگ سلامت است.

رییس شبکه بهداشت و درمان مشگین شهر گفت: سلامت می‌تواند یکی از با اهمیت ترین عوامل موثر بر بهره وری خانواده محسوب شود؛ چرا که این عامل خود به تنهایی قادر است بسیاری از عوامل دیگر همچون آرامش فکری، ارتباطات، نگرشها، وجدان کار، برنامه ریزی و … را در یک خانواده تحت تاثیر قرار دهد و سلامت خانواده‌ها نیز تا حد زیادی در گرو تامین بهداشت خانواده و جامعه می‌باشد.

وی ضمن ارج نهادن و قدردانی از تلاش‌های ارزنده همه دست اندر کاران بخش سلامت بیان کرد: آغاز هفته سلامت را به همه کارکنان و مدافعان سلامت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان مشگین شهر تبریک عرض نموده و از خداوند متعال سلامتی، سعادت، سربلندی و توفیق روزافزونتان را مسئلت می‌دارم.

کد خبر 6083092

دیگر خبرها

  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • سازمان ملل : ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • آیا صندوق بین‌المللی پول می‌تواند بحران بدهی جهان را حل کند؟
  • دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با کارکنان راه و شهرسازی استان هرمزگان
  • مجتبی ملکی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان شد
  • تاثیر کریپتو بر بازار جهانی طلا/ قیمت طلا کماکان صعودی خواهد بود
  • سلامت و بهداشت یکی از مهم‌ترین مولفه‌های زندگی انسانی است