Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان بامداد سه‌شنبه گزارش داد که این شرکت مستقر در ایالت مریلند آمریکا که ۱۳۰ نفر برای دریافت واکسن آن داوطلب شده‌اند، گفته است که از همین امروز آزمایش بالینی واکسن تولیدی خود را آغاز می‌کند.

واکسن این شرکت با نام NVX‑CoV۲۳۷۳ قرار است امروز برای نخستین بار در استرالیا که انجام مرحله اول آزمایش‌های بالینی آن را در دو بیمارستان به عهده گرفته، به اولین داوطلب ترزیق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه‌ای که نواواکس منتشر کرده، این واکسن در مراحل آزمایشگاهی سطح بالایی از آنتی‌بادی را در بدن بیمار تولید کرده که به گفته این شرکت، نتایج آن حاکی از شواهدی محکم برای ایجاد ایمنی در بدن انسان در مقابل کووید۱۹ است.

اگرچه شرکت نواواکس آغاز آزمایش بالینی را تنها در یک بیانیه اعلام و آن را به همراه نتایج مراحل آزمایشگاهی در هیچ نشریه علمی منتشر نکرده است، گفته است که پس از انجام آزمایش بالینی نتایج آن تا ماه ژوئیه (تیرماه) مشخص خواهد شد.

این شرکت همچنین پیش از مشخص شدن نتایج آزمایش بالینی این واکسن، شروع به تولید انبوه آن کرده تا در صورت مثبت بودن نتایج، در تامین نیاز بازار جهانی کمبود نداشته باشد.

نواواکس برای تولید این واکسن ۳۸۸ میلیون دلار بودجه از «ائتلاف برای ابتکارهای آمادگی در مقابل همه‌گیری» متشکل از گروهی از سازمان‌های دولتی، خصوصی و نیکوکاران است، دریافت کرده است.

یک سخنگوی شرکت نواواکس به سی‌ان‌ان گفت که این شرکت آماده است که تا پایان سال جاری میلادی ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن را برای توزیع آماده کند و این مقدار را تا پایان سال آینده میلادی (۲۰۲۱) به یک میلیارد دوز برساند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران واکسن کرونا کرونا در جهان آزمایش بالینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری شبیه سازی Voice Engine چه خطراتی دارد؟

آزمایش‌کنندگان اولیه فناوری Voice Engine پذیرفته اند تا بدون رضایت افراد هویت آنها جعل نشود و توضیح دادند که صدا‌ها توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند.

اخیراً نوع جدیدی از دیپ فیک معروف به «کلونینگ صدا» ظاهر شده است که از هوش مصنوعی (AI) برای تقلید صدای شما استفاده می‌کند.

 OpenAI، سازنده ChatGPT، در توسعه از نرم افزار شبیه سازی صوتی جدیدتر است، اما آن را برای عموم منتشر نمی‌کند.

شرکت OpenAI فناوری Voice Engine خود را جمعه گذشته رونمایی کرد. این فناوری مشکوک می‌تواند صدای هر کسی را تنها در ۱۵ ثانیه پس از سخنرانی ضبط شده کپی کند.

شرکت OpenAI استفاده عمومی از این فناوری را "بسیار خطرناک" در نظر گرفت.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: ما می‌دانیم که تولید صوتی که صدای مردم را تقلید می‌کند، خطرات قابل‌توجهی را به همراه دارد، و به‌ویژه در سال‌های انتخاباتی مهم است.

OpenAI توضیح داد که قصد دارد این فناوری را با برخی آزمایش کند، "اما در حال حاضر آن را به خاطر خطرات بالقوه‌ای که دارد، در مقیاس بزرگ منتشر نخواهد کرد".

همچنین توضیح داد که آزمایش‌کنندگان اولیه Voice Engine موافقت کردند که بدون رضایت آنها جعل هویت افراد را جعل نکنند و اینکه این صدا‌ها توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند.

تعدادی از استارت‌آپ‌ها در حال حاضر فناوری بازتولید صدا را می‌فروشند که برخی از آنها در دسترس عموم یا مشتریان تجاری منتخب مانند استودیو‌های سرگرمی است.

منبع: المیادین

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • فناوری شبیه سازی Voice Engine چه خطراتی دارد؟
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • چه کشور‌هایی در سال ۲۰۲۴ هفته کاری چهار روزه دارند؟
  • چه کشورهایی در سال ۲۰۲۴ هفته کاری چهار روزه دارند؟
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان