Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@09:14:55 GMT

برگزاری وبینار تخصصی بزرگداشت روز ملی فردوسی

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۰۱۲۷

برگزاری وبینار تخصصی بزرگداشت روز ملی فردوسی

وبینار تخصصی بزرگداشت روز ملی فردوسی با حضور استادان، پژوهشگران و فردوسی ‌شناسان برجسته داخل و خارج کشور در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش قدس آنلاین، عضو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان رضوی و متولی برگزاری این همایش در این باره گفت: با توجه به شرایط ویژه کشور و شیوع بیماری کرونا، همچنین همزمانی روز ملی بزرگداشت فردوسی با سالروز شهادت امام اول شیعیان حضرت علی (ع)، برگزاری همایش تخصصی بزرگداشت روز ملی فردوسی برای روزهای پنجم و ششم خرداد ماه به صورت مجازی برنامه‌ریزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
محمد جعفر یاحقی افزود: ۹ سخنران در این وبینار مقالات خود را ارائه می‌دهند که شامل هفت نفر از استادان داخل کشور و ۲ نفر از استادان خارج از کشور هستند. وی ادامه داد: "سرفرازی سردیس‌ها و تندیس‌ها" عنوان سخنرانی من، "کدیور و سیاهی" عنوان سخنرانی دکتر میرجلال‌الدین کزازی، "پرده‌خوانی داستان‌های شاهنامه و خاستگاه مانوی آنها" عنوان سخنرانی دکتر ابوالقاسم اسماعیل‌پور و "تصویر شرارت و شقاوت در داستان‌های شاهنامه" عنوان سخنرانی دکتر بهمن نامور مطلق، در این وبینار تخصصی است. این استاد ادبیات فارسی گفت: همچنین "آغاز آشنایی مردم لهستان با شاهنامه" عنوان سخنرانی پروفسور آنا کراسناولسکا از لهستان، "نگاره‌های ترجمه ترکی شاهنامه" عنوان سخنرانی دکتر حسن‌آبادی از سوئد، "جاودانگی فردوسی" عنوان سخنرانی دکتر قطب‌الدین صادقی، "نگاهی دیگر به فرجام کار رستم" عنوان سخنرانی دکتر فرزاد قائمی و "فتوکلاژ در نگاره‌های شاهنامه" عنوان سخنرانی دکتر فاطمه ماه‌وان از دیگر عناوین سخنرانی‌های این وبینار می‌باشد. وی افزود: سعی خواهیم کرد سخنرانی‌ها در دسترس عموم قرار گیرند که همه بتوانند از این سخنرانی‌ها استفاده کنند. ۲۵ اردیبهشت ماه در سالنامه جمهوری اسلامی ایران به نام روز فردوسی نامگذاری شده است. منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فردوسی شاهنامه فضای مجازی روز ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مراسم بزرگداشت مرحوم زهرا شجاعی

(تصاویر) مراسم بزرگداشت مرحوم زهرا شجاعی

دیگر خبرها

  • اعلام محل‌های برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در مشهد 
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند ایجاد یک اکوسیستم تخصصی است
  • موزه تخصصی ایلخانی کشور در مراغه میزبان ۴ هزار گردشگر
  • (تصاویر) مراسم بزرگداشت مرحوم زهرا شجاعی
  • اعلام زمان و مکان برگزاری ویژه برنامه شب های قدر در اردبیل
  • نوشتن «بیژن و منیژه» ۳ سال طول کشید/ چاهی برای تولد دوباره
  • جزئیات برگزاری مراسم شب‌های قدر در اردبیل اعلام شد
  • زبان فارسی میراث مشترک ایران و افغانستان
  • نشست تخصصی «الگوی مردم پایه مشاغل برتر» برگزار می‌شود
  • رونمایی از ترجمه‌ کتاب «داستان‌های منتخب شاهنامه» به اردو